Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Revell, LS 8-a / 18, schaal 1/32 [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17

Discussie: Revell, LS 8-a / 18, schaal 1/32 [!]

  1. #1

    Standaard Revell, LS 8-a / 18, schaal 1/32 [!]

    Hoog tijd om met deze prachtige kit te starten

    Eerst een woordje uitleg :

    De LS 8 wordt sinds 1994 gebouwd, oorspronkelijk door de firma Rolladen-Schneider, maar deze is overgenomen door DG-Flugzeugbau.

    Nog wat info volgens Wikipedia :

    Design

    The LS8 is a flexible and relatively conservative design with high development potential. Although primarily designed to Standard Class specifications, it has lent itself easily to span extensions, motorisation, etc.

    • Aerodynamic configurations: winglets are default for all spans; wing tips extending the span to 18 metres are an option available to some versions.
    • Structure: wings, winglets, ailerons and horizontal stabilizer are carbon/foam sandwiches; the elevator has a mixed carbon/aramid construction. The longer span versions have a stronger main spar. The cockpit is a double fibreglass shell for increased crashworthiness.
    • Control system: conventional, split elevator/horizontal stabiliser for longitudinal control and top surface Schempp-Hirth air brakes for glidepath control, ailerons with marked differential occupying the outer 50% of the wing’s trailing edge. Controls via pushrods with automatic coupling during rigging.
    • Mass balancing: the aileron control system is mass balanced, with integral counterweights inside the wings. The ailerons themselves are also mass balanced in the longer-span versions, with up to 1.5 kg of lead added to the leading edges of each control surface. The elevator and rudder are 100% mass balanced.
    • Sealing: all control gaps as well as the control runs inside the wings are fully sealed. The ailerons are sealed by internal Teflon boots. The resultant very low friction ensures exceptionally light stick forces. The horizontal stabiliser and rudder retain Teflon and Mylar strip seals.
    • Ballast system: 'integral' ballast tanks with two tanks per wing in the LS8-a and subsequent versions. A smaller tank in the tail fin, with a capacity between 3.5 and 12 litres according to version and options, allows centre of gravity corrections.
    • Wheel brake: operated by pressing on the rudder pedals (in DG-built versions also coupled to the air brake lever).
    • Turbo: the -t variant brings an innovative solution to the sustainer problem. The reliable Solo 2325 engine is mated to a small diameter 'paddle' propeller that sacrifices a small amount of propulsive efficiency in exchange for much smaller drag if the engine fails to start. The hydraulic extender allows instantaneous extension. Both innovations make the 8-t one of the safest turbos available (DG-built sustainers have conventional electricity-driven spindle extension).

    Variants

    Rolladen-Schneider


    • LS8: original version with LS6-c style ballast bags, removable fin tank and span limited to 15 metres (6 built)
    • LS8-a: version with stronger spars and integral water tanks allowing conversion into an LS8-18 (438 built, together with LS8-1
    • LS8-18: as LS8-a plus mass balanced ailerons and an integral tail tank. Can be operated in 15m and 18m mode (438 built, together with LS8-a)
    • LS8-b: as LS8-18. Structurally prepared (wings and fuselage) for retrofit of a self-sustainer engine (36 built, together with LS8-t)
    • LS8-t: -b with self-sustainer ('turbo') (36 built, together with LS8-b)
    De kit geeft de keuze tussen de vleugels van 15 of 18 meter spanwijdte, en heeft decals voor maar liefst 12 verschillende toestellen !!











    Als eerste werkje ga ik de rondjes aan de binnenkant van de romp opvullen met secondenlijm en glad schuren :



    Voila, we zijn begonnen.

  2. #2

    Standaard

    Ik ben benieuwd zie je niet veel gebouwd worden.

    Mark

  3. #3
    Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15-03-10
    Berichten
    5.362

    Standaard

    Pascal, ik zie nog geen hak en snijwerk...
    Wordt deze OBB?
    Succes met deze zweefvlieger en zoals Mark al aangeeft zie je die niet zo vaak.

    Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

  4. #4

    Standaard

    Ik denk niet dat er veel hak en snijwerk aan te pas gaat komen. Enkel de cockpit wil ik wat meer detailleren, dus helemaal OBB wordt het niet. De kwaliteit van deze Revell kits is fantastisch, ik ben heel blij dat ze dit soort zwevers uitbrengen.

  5. #5

    Standaard

    Het is inderdaad eens iets anders maar zeker niet minder interessant.
    Zie dat je er zelfs een militaire versie van kan maken!

    Succes ermee Pascal!

  6. #6

    Standaard

    Is een mooi zwevertje.
    En met 56cm (55,9) is het geen kleintje om in je kast te zetten.

  7. #7

    Standaard

    veel succes met deze, als je hak en snijwerk wil kan je de luchtremmen uitzetten, of die motor inbouwen ;-)

  8. #8

    Standaard

    Is er iemand die een PE setje veiligheids-gordels heeft liggen ? En indien ja, kunt ge dan eens kijken hoe breed de riemen zijn ? Als ze niet te breed zijn wil ik wel zo'n setje bestellen, en het in de zwever inbouwen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hier ng ergens gordels liggen 1/35 van een blackhawk.
    Zal ze morgen eens zoeken en kijken hoe breed ze zijn.
    En anders zoek ik wel even verder heb nog wel iets liggen denk ik.

    Mark

  10. #10

    Standaard

    lijkt me een ongewoon toestel, eenvoudig maar toch interessant ben benieuwd
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

  11. #11

    Standaard

    Is er nog nieuws over de veiligheidsgordels ? Het hoeft niet persé 1/35 te zijn. Als iemand een PE setje gordels heeft liggen op schaal 1/24, wil ik daar ook graag de breedte van weten.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wet Sellery Bekijk bericht
    Is er nog nieuws over de veiligheidsgordels ? Het hoeft niet persé 1/35 te zijn. Als iemand een PE setje gordels heeft liggen op schaal 1/24, wil ik daar ook graag de breedte van weten.
    Je kunt gordelstof los bestellen en dit is dan 2 en 3mm in 1 pakket
    ik heb pe gordels en daar moet je de riemen zelf op breedte snijden.

  13. #13

    Standaard

    De riemen zelf op breedte snijden ? Dus moet ge ze zowel op lengte als op breedte snijden ? Van welk merk zijn de PE gordels, en kunt ge er eens een foto van plaatsen ?

    Kunt ge eens kijken hoe breed de PE onderdeeltjes van de riempjes zijn ? Dat geeft al een goed idee over hoe breed de gordels moeten zijn.

    Groeten

    Pascal

  14. #14

    Standaard

    Het zijn deze Pascal,

    het blauw erachter is het materiaal dat je gebruikt om de riemen van te maken,
    Zelf lengte en breedte kiezen. (zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren)
    Heb deze gebruikt voor men wedstrijd auto en daar heb ik ze op 2,5mm gesneden.

    http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5321



    Hoop dat je er iets mee bent.

  15. #15

    Standaard

    Bedankt Jelle, hier ben ik zeker iets mee Waar heb je die besteld ? En hoeveel stoelen kan je met 1 set van gordels voorzien ?

    Groeten

    Pascal

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •