Hoofdsponsor

1/35 1/35 US WWII soldier at break... Royal Model [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pastis

Guest
terwijl de putty aan het drogen was bij een WWII vliegtuig projectje dit figuurtje vanonder het stof gehaald.

k'weet alleen nog niet wat ik hier juist mee ga doen. natuurlijk schilderen, maar of ik hem nu als stand alone fig of in een
vignette ga plaatsen met een Willys jeep...
Heb er ook al aan gedacht om een stuk van een GMC truck te kanibaliseren met wat oil en fueldrums.
T'is duidelik aan de pose te zien dat het figje eigenlijk ergens tegenaan leunt.

de fotos:
IMG_5262.jpg
IMG_5264.jpg
IMG_5270.jpg
IMG_5273.jpg
IMG_5275.jpg

Ondertussen gezien dat ik nog werk ga hebben aan het gezicht om een vervelend gaatje weg te werken. (toch een voordeel fotos nemen tijdens de bouw, foutjes die met het blote oog bijna niet zijn te zien, ontsnappen niet aan het alziend oog van de Camera )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ge kunt hem misschien Beire noemen.
Lijkt als twee druppels water op een vriend van mij van mijn vroegere motorclub, hetzelfde gezicht.
Zo hing den Beire ook altijd aan de toog.
Wat een gelijkenis soms bij figuurtjes.
Johan.
 
waarom geen toog maken ten tijde WWII
is eens iets anders .

Dikkie dik
 
effe iets anders geprobeerd...

Andere hoofdje (staat nog niet vastgelijmt)

wat denken jullie.. dit hoofdje
IMG_5304.jpg
of beter dit
IMG_5264.jpg

ben ook een beetje aan het uitdokteren in welke setting ik deze ga plaatsen of zou willen plaatsen liever.

Maw nog wat atributen nodig en vooral een juist sokkel uitkiezen.. of zelf maken...
 
Als je je vignette "......at rest"wil noemen, dan is de kop met het petje beter
 
de twee hoofden passen beiden maar zou gaan voor het hoofd met de helm (omdat zijn uitdrukking en in zijn in getogen gelaat nog wel een boterham bij zijne
koffie wilt hebben )


tom
 
Met de helm zou ik kiezen, gewoon al voor de stofbril die je mooi kan uitwerken.
 
Persoonlijk zo ik gaan voor de pet,ik zie hem al staan rustend op een afsluiting van een grasweide genietend in de Normandische zon...;)
 
Als ik dat gaatje op zijne neus mooi opgevuld krijg, ga ik waarschijnlijk toch voor het mutske gaan...
is ook het originele hoofdje bij de gehele figuur.
Nu nog wat brainstormen hoe k de uiteindelijk vignette ga op vullen... Die fueldrum alleen lijkt me te minnetjes. Paar jerrycans erbij.
En of een stuk van de achterzijde van een Deuce en half (GMC°....
 
Goede keuze,benieuwd hoe je het verder gaat aanpakken.

K'heb hier nog een half afgewerkt deuce/half staan. Misschien ga ik daar toch wel eens mee aan de slag.
Heb een collega bouwer die zoiest gedaan heeft met een Kubel... en dat heeft mij een beetje op het idee gebracht.

Maw de zaag erin...
 
waarom maak je ook niet zo'n feulpomp (zo'n handmatige) bij je drum. paar jerrycans erbij en hij kwam even wat motor olie halen en zag dat de koffie net klaar was. kan je ineens lekker aan de weer met zijn overal te besmeuren met olievlekken :)
 
waarom maak je ook niet zo'n feulpomp (zo'n handmatige) bij je drum. paar jerrycans erbij en hij kwam even wat motor olie halen en zag dat de koffie net klaar was. kan je ineens lekker aan de weer met zijn overal te besmeuren met olievlekken :)

Denk dat ik hier zo'n fuelpomp liggen heb ineen kit van Tamiya..even zoeken vanavond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan