Hoofdsponsor

1/32 Markske en Jadefalconguard's mirrrobuild/duobuild : MUDMOVERS !!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
How, wat krijgen we nu....

- twee namen in een verslag ?
- Mirror/Duobuild ?
- 1/32ste ?
- MUDMOVERS ?

Die mannen zijn compleet gek geworden zekerst ?:O

Noppe, toch niet. Wat ooit begon op de eerste ledendag in Erik zijn tuin was het volgende: "Aangenaam Markske" zei een boom van een kerel tegen me. Je moet weten, ik ben 'maar' een 1/72 en moet dus zwaar naar boven kijken als ik Markske in de ogen wil zien. Net als ik gezegend met een tweeling en op die eerste ledendag raakten we aan de praat. Over het forum, modellen die we nog in de stash hebben liggen, updatesets enzoverder. Toevallig raakten we een kit aan die we allebei hebben liggen en het zaadje voor een duobuild was gezaaid.:laugh:

Het model : De A10 Thunderbolt II van Trumpeter

a10_afghanistan.jpg


De tijd ging voorbij en regelmatig liepen we elkaar nog eens tegen het lijf of via PB. De plannen kregen meer en meer realiteit. Updatesets werden gekocht, informatie opgezocht, boeken uitgewisseld. Maar helaas ergens onderweg liep het fout :ohmy: De noodzakelijke/gewenste updatesets kwamen er niet aan.

Dus, een grandioos idee om een spiegelbouw te maken.

Ieder Amerikaans toestel met enige vorm van succes heeft een Russische tegenhanger, zo ook de A10.

Het model : De SU25 Frogfoot van trumpeter

16697_12011.jpg


Hieronder wat meer info over de Frogfoot en, de Thunderbolt :

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-25

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairchild_Republic_A-10_Thunderbolt_II

Dus mannen, move over, sit back and enjoy the ride want het gaat er hier vervaarlijk hard aan toe gaan :)

groeten,

Jade en Markske

Oja, wie gaat nu wat maken ? Vrij simple, Markske neemt de Rus en ik de Amerikaan....
 
Veel plezier met deze mirror/duobuild
 
veel succes met deze jongens, worden twee "heavy" mudmovers...
 
Succes mannen met deze duo/mirror/spiegel/mudmovers/...... build.

Fred
 
En ik val bij met mijn kitjes :) De doos van Trumpy kan ik niet laten zien wegens waterschade. De sprues waren gelukkig onbeschadigd en zitten veilig in een kartonnen doos, maar de doos ziet er als volgt uit voor de mensen die ze nog nooit gezien hebben :

trump_a-10a_32.jpg


En de updatesets die ik doorheen de jaren heb gehamsterd :

Cutting Edge interior en exterior updateset :

P1000168.jpg

De Big Ed set die eigenlijk dezelfde onderdelen aanpakt van de Cutting Edge detailsets. Louter om eea bij te voegen op de resine

P1000167.jpg

Metalen loop van de Gatling en True Details 'weighted wheels' :

P1000169.jpg

Een correcte canopy voor dit monster :

P1000170.jpg

En nieuwe decals :

P1000171.jpg
 
Dit is een fraaie duobuild!
Ben benieuwd. De materialen zien er in ieder geval al veelbelovend uit!
 
Waaw, dat gaat hier vonken geven.

Wat die Cutting edge sets betrefd: super setjes, jammer dat die gasten er mee zijn gestopt. kwaliteits updates telkens weer.

veel succes bouwers
 
Hmmmmmmmmmm intressant ,,,, ben benieuwd ,,,, succes !!!
 
Nice!
Ik ben er nu al van overtuigd dat dit van hoogstaande kwaliteit gaat worden en de vonken in het rond gaan springen.
Good Luck and watch your six.
 
Bedankt iedereen.
De eerste stap is natuurlijk de pit en daar hebben we eerst de castingbloks verwijderd.
Eens dit gebeurd een primer er op en klaar voor de hoofd kleur.

Nu begonnen de problemen met de juiste kleur.
De russen hebben er altijd iets van gehad om rare kleuren te gebruiken.
Na veel zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de kleur veel hangt van welke fabriek ze komen en hoe veel ze hebben afgezien door de zon.
Hier een voorbeeld.
9148.jpg


Als je goed kijkt naar de canopy frame zie je donker groen zo zijn de pits in het begin.
Maar na verloop van tijd gaat het de grijze kant op.

Ik heb men pit met duck egg bleu gespoten.
Het is moeilijk te zien op foto maar ben best tevreden over het resultaat.

Hier de rechtse zij console.
BILD1380.jpg

Overzicht van de pit en hier is de kleur redelijk goed zichtbaar.
BILD1383.jpg

BILD1385.jpg

BILD1386.jpg

Nu de linkse console in orde maken en de boel nog wat verweren.
De front IP (instrument panel) moet ook nog gemaakt worden.

Mark
 
Hola Markske.... Je vliegt er nogal in man ! Schitterende pit die ja aan het maken bent !
 
Mooi mooi heren dit worden plaatjes
Zeker met al die extras blijf volgen
Succes

Gr
Dirk
 
Interessante duobuild met 2 leuke projecten en bouwers ^^

Tja, deze beide vliegtuigen zullen niet meteen in de prijzen vallen bij een schoonheidswedstrijd, het zijn net "gepantserde badkuipen met vleugels". Heel iets anders dan een gestroomlijnde Tomcat of Rafale. Maar qua efficiëntie staan ze heel hoog in de rankschikking, denk maar aan Desert Storm.

Maar van een vliegtuig dat er in het echt "lelijk" uitziet, is natuurlijk wél een prachtig model te maken, en volgens mij gaan jullie hier 2 juweelkes neerzetten.

Veel plezier en veel succes guys.
 
Wegens niet tevvreden over de kleur in de pit(ja ik leg de lat hoog) heb ik de boel herspoten in een meer blauwe kleur.
Ik heb enkel de rechtse side wall afgewerkt.
BILD1399.jpg

Nu ben ik wel tevreden van de kleur wel opletten de foto is hard uit vergroot.

Mark
 
Amai dit is een project om te volgen.
Wel rare kleurstellingen die de "ruskies" gebruiken.
Knap begin.

Mark
 
Thx guys... ik ben ondertussen informatie aan het opsnorren. Markske heeft een aantal van zijn boeken geleend met heel veel detailfoto's in die van pas komen. De Trumpykit is qua uiterlijk vrij goed, maar de cockpit is een totale ramp. Vandaar dat ik de Cutting Edge detailset heb gekocht. Deze is een 100% correcte A10A cockpit echter heeft de Trumpykit de eerste stappen van het LAST programma deels opgenomen in de kit, oa de GPS "dome" achter de cockpit en een aantal Slime Lights. Echter niet alle Slime lights zijn voor handen.

Hieronder zie je de GPS Dome op de grijze A10, de Lizard A10A (European I camo) linksboven heeft deze upgrades nog niet

TMHG30-31_650.jpg

De Trumpy heeft de GPS dome maar niet de voorliggende Slime lights.

OK, geen probleem, bring on the Big Ed set. Helaas, deze werkt verder op het instrumentenpaneel van Trumpy dat te klein is !!! :( en de lay out heeft van een A10C

Bovenaan de Cutting Edge zie je een beetje verschil ? :):

P1000172.jpg

Dus ben ik nu eerst al de documentatie aan het doornemen.... Maar om jullie al wat te laten kwijlen, de ongelooflijk mooi gedetailleerde cockpit van Cutting Edge :

P1000173.jpg

PS : Selderijken, je weet toch waarom de A10 kan vliegen ....omdat de aarde hem te lelijk vind om op de grond te houden :):

cartoons-2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan