Hoofdsponsor

1/32 Markske en Jadefalconguard's mirrrobuild/duobuild : MUDMOVERS !!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer fijn en zeer mooi werk heren.
 
Hey,

RLM02 is gelijk aan Vallejo 886, greengrey.
Heb ik ook gebruikt bij de Fw 190 voor zijn interieur.
 
Bedankt mannen het is in orde geraakt met de verf.

De pit is nu aan één rompdeel bevestigd.
Voorlopig zonder stoel maar één van de dagen valt er een nieuwe in de bus.
BILD1428.jpg

De airducts zijn ook reeds gemaakt.
BILD1429.jpg

En hier de avionicbays volgens trumpeter.
BILD1430.jpg

En volgens aires(de achterzijde met electronics zit er nog los in)
BILD1431.jpg

Deze ga ik nu voorzien van hun basis laag en vervolgens alles zijn kleur geven.

Mark
 
Hm... ik zie toch enige vorm van verschil :): Je gaat als eenr aket Markske. Schitterende kist aan het worden. De cockpit komt mooi tot zijn recht in de kist.

G.
 
Amaai dat gaat hier snel...

Bij mij is dat altijd werk van een langen adem?..No matter of dat nu recht uit de doos of met veel toeters en bellen is...
 
Amaai dat gaat hier snel...

Bij mij is dat altijd werk van een langen adem?..No matter of dat nu recht uit de doos of met veel toeters en bellen is...

Dat snel valt best mee ik heb gewoon veel tijd op de moment.

Toch even verder gedaan.
De linkse electronic bay zit op zijn plaats en is geschildert.
De foto trekt op niks ziet er in het echt beter uit zal kijken om eens een betere te maken en dit was al de beste van zes :-(
De kleuren komen niet goed over.
BILD1436.jpg

Mark
 
Hey Mark, kan idd niet veel zeggen met die foto. Het is idd bizar hoe een kit vand eze omvang toch moeilijk te trekken is. Heb net hetzelfde probleem hier.

Deze keer geen detailshots of cockpits. Er is nog wat werk aan, maar vandaag had ik zin om eens te werken aan de romp, meer bepaald de achterste romp. Begonnen met de APU intake en outlet te steken. De Trumpy heeft deze verkeerd nagemaakt. De Cutting Eedge exterior set pakt dit aan, twee resin buisjes :

P1000222.jpg

De andere kant heeft ook een intake, maar deze heeft ome Trumpy zelfs niet voorzien. Het ergste van al is dat de dubbele rij klinknagels verkeerd loopt. Deze intake komt dus op een niet correcte plaats te zitten, maar enkel een rivettenteller (aka mierene#ker) zal dit zien :)

P1000223.jpg.

yes I know, ik heb het eerste gaatje verkeerd geboord. Moet nog rechtgezet worden :)

Een ander 'probleempje' op deze kit is dat achteraan zowel de AN/ALR-46 en de AN/ALR69 RHAW antennes aanwezig zijn. De -46 is de uitstekende driehoek onderaan en de -49 is de ronde bol bovenaan de foto.

P1000245.jpg

Aangezien ik een Desert Storm A10 maak moet de -46 antenne weg. Er vlogen A10's met deze antenne, maar het model dat ik ga maken was reeds uitgerust met de -49. Dus hakken. Resultaat een mooi gat in de staart (andere kant moet nog gedaan worden).

P1000246.jpg

Daarna was het tijd om de rompen aan elkaar te lijmen. Aangezien er hier een massa klinknagels lopen zeer omslachtig naad per naad afgewerkt en de romp doen passen.

P1000252.jpg

Daarna was het tijd voor de staart aan te pakken. Hoewel mijn A10 reeds was uitgerust met de ALR-49 was hij nog niet voorzien van de LASTE upgrades. Dus moest er eea weg van de roervlakken... Slasher time !!

P1000225.jpg

Nu begint pas de omvang van de kit duidelijk te worden....

P1000226.jpg

Aangezien ik geen grote fan van putty ben een beetje restjes van de boom om de gaten op te vullen, beetje lijm

P1000227.jpg

En na wat schuurwerk ;

P1000251.jpg

Uiteraard meot er nog een beetje putty worden gesmeerd, maar toch niet meer die hoeveelheden dat je weemoedig zou worden :):

Tot de volgende

G.
 
Mooi zaag en snijwerk je gaat nog plezier beleven aan plamuren,schuren en rescribbing.
En ja snap er ook niets van dat het zo moeilijk is om er een foto van te nemen.

En je bent ook goed opweg zo te zien.

Mark
 
very nice wat hier allemaal gebeurd. Ik zit op het puntje van mijne stoel.

Die A-10 van Trumpy ziet er mij in ieder geval geen simpele kit uit om te bouwen. Vooral het schuurwerk is blijkbaar een secuur werk
met al die rivetten.

keep on posting
 
Pastis... Amen to that, Ome Trumpy heeft hier niet zijn beste werk geleverd. Ik heb ondertussen de engines aangepakt en een dryfit uitgevoerd....tijd om aandelen te kopen in Putty jongens en meisjes, want ik ga er veeeeel nodig hebben :


Dryfit op de romp van de motorgondels :huh:

P1000267.jpg

En dan moeten die rivetten behouden blijven ?!

P1000265.jpg

P1000266.jpg

OK, nog geen paniek, we vinden wel een oplossing.... hoop ik :)

Best grappig, de binnenkant van de motorgondels is volledig doorzichtige plastiek. Vooral interessant als je de motoren wil laten zien... wat ik dus niet ga doen

P1000258.jpg

De kielvlakken zijn ondertussen opgevuld, geschuurd en de verloren paneellijnen herschreven. Details aangebracht en ziet er nu zo uit :

P1000260.jpg

En het volledige staartgedeelte in elkaar gelijmd...achter dat je een kwartier de 'plugs' bijschuurd en snijdt, want anders past het voor geen meter :tongue:

P1000261.jpg

P1000262.jpg

zoals ik al zei...aandelen in Putty, wijze investering :):

P1000263.jpg

En ondertussen nog wat verder gedaan aan de cockpit. Voorste instrumentenpaneel heeft een wash en drybrush gekregen en daarna de acetaat gelijmd...ziet er zo uit nu:

P1000269.jpg

en een dryfit in de cockpittyb die nog niet afgewerkt is

P1000271.jpg

P1000272.jpg

P1000276.jpg

En nu nog wat verder knutselen :)

Tot de volgende mannen !
 
Wow dat is net een echte cockpit ! Toppie Jade !
 
Mooi werk jade.
Gaat dik in orde komen en ja plamuur het is ook de eerste kit die ze hebben uitgebracht hé.
Maar schuren gaan we beide kunnen doen.

Ondertussen een beetje verder gedaan aan de electronicbays.
BILD1441.jpg

BILD1442.jpg

De rompdelen tegen elkaar gelijmd.
BILD1444.jpg

BILD1445.jpg

Nu plamuren schuren en rescribben.

Mark
 
ja mannekes da begint er hier al ferm op te trekken he. jullie gaan nogal vooruit zunne. da's geen duobuild maar een turbo build........

cheers Jonas....
 
jawadde.. dit gaat idd snel zeer snel....

Maar ziet er wel enorm goed uit...
 
Mooi werk jongens :)

Geert, dat zijn flinke kieren zeg !!!! :

P1000267.jpg

Om deze dicht te maken zou ik noch plamuur, noch lijm gebruiken. Ik denk dat ge het best eens een test doet met milliput, of een kleisoort die schilderbaar is, of misschien zelfs met stopverf. Probeer het eens op een paar afvalstukjes. Als ge de "klei-massa" zacht genoeg (maar niet erg kleverig) kunt maken, moet ge die enkel in de kieren "proppen" en aandrukken met een mesje of een stukje zacht plastic. De truc zit hem erin om hele kleine stukjes van de klei-massa in de kieren te steken (vergeet niet aan de binnenkant de kieren af te dekken, of ge hebt heel veel klei nodig), één voor één, en die voorzichtig aanduwen tot de kieren helemaal dicht zijn. Het zou kunnen dat ge het meerdere malen moet laten drogen en herhalen, maar het spaart een hoop schuurwerk, én herstelwerk aan de klinknagels.

Groeten

Pascal
 

Bijlagen

  • P1000267.jpg
    P1000267.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 3
Hey Pascal... Was ik zinnens om aan te vallen met Green Putty oid. Is idd een kneedbare pasta die je makkelijker kan bewerken terwijl hij droogt. Het voordeel is dat je deze kan aanbrengen, in vorm brengen en dat hij nauwelijks krimpt. Zeker hier, omdat het eigenlijk geen kier is, maar de steun die te vroeg vertrekt uit de romp. Andere mogelijk zou zijn het idee stuk open te snijden en er een stukje tussen te steken. Moet het nog eens rustig laten bezinken. Sowieso, bedankt voor de tip!

Markske: Nice de lijnen heeft Trumpy netjes gepakt van de Frog. Ben benieuwd naar de vleugeltjes!
 
Dat ziet er mooi uit , en een mooi en flink shooting foto werk extra double ...
 
k'weet niet, zou stretched sprue ook geen optie kunnen zijn.... en uw rivetten aftapen zodat je ze nie beschadigd... ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan