Hoofdsponsor

1/32 In memoriam: Belgian Air Force Alouette II A63

Dank je wel man,is een speciaalke he,wel nie erg goede plastiek moet ik zeggen want het is erg broos.
 
Even nog de turbine wat geplamuurd en zal na een uurtje kunnen geschuurd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
Ik doe dit terwijl ik hier voor het scherm zit zo moet ik niet steeds heen en weer gaan lopen.als dit klaar is kan ik dan alles netjes gaan opruwen
en proper gaan schuren maar ook nog elk deeltje van de staartboom netjes opkuisen want er is veel flash en er zijn veel gietnaden te zien.verder is er geen probleem meer en kan ik uiteindelijk de pit binnen in al een kleurtje gaan geven.
Patje.

Zo dat is ook weer klaar zie.De turbine is klaar en geschuurd al.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het word tijd voor de verdere afwerking van de staartboom en die dan met de kooi netjes te gaan verven.
Tot later gastjes ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is reeds dinsdag ochtend en ben gewoon niet gaan slapen,daarom zet ik nog wat foto's he.
De turbine is weer een beetje ge-updated en moet enkel nog netjes plaatsen op de air intakes die langszij staan ongeveer op de helft van de turbine.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

over de air intakes komen later nog netjes,die zorgen voor een bepaalde filtering van de lucht.
Tot vanavond dan he;)
Patje.

Nog snel een foto voor ik naar het werk vertrek.

attachment.jpg
zo en nu stop ik want ga mijn plunje zak klaar maken.
Ciao ;)
 
Laatst bewerkt:
Goeie middag mensen,vandaag ga ik alles eens goed nakijken en indien nodig schuren.Maar eerst en vooral de twee stoeltjes in de pit terug losmaken zodat de vloer netjes kan worden geverfd.terwijl dit dan droogt en hard word doe ik uiteraard iets anders he want er is nog een model te herstellen na een val.
Tot later. Patje.
 
Altijd jammer als er vliegtuigen/heli's crashen. Mooi dat er een model wordt gebouwd ter nagedachtenis :)
Is eens ietsje anders. Ik zelf zou de P51 die gecrashed is tijdens de airshow flying legends in Duxford willen maken maar weet niet of hiervan modelbouwdozen zijn..

Grts!
 
Hey hey Patje,

mijn Alouette krijgt hier ne schitterende remake. 'k Zit te genieten van je werk en 'k zou al een beetje vroeging beginnen krijgen omdat ik hem toch niet heb herbouwd.
Nu, een genomen beslissing schroef je niet zomaar terug en er zijn ondertussen andere projecten aan de gang.

Toen ik destijds bij het naamgeven van mijn Alouette II er Belgian Air Force heb aan toegevoegd was ik mij er terdege van bewust dat de toestellen dienst deden bij het Licht Vliegwezen van de Landmacht, dat dan later is overgegaan in de luchtcomponent.
Daar ik met de Alouette zou gaan deelnemen aan heel wat buitenlandse meetings was het nogal ingewikkeld om er 'light aviation ground force... aircomponent etc... aan toe te voegen. Niemand zou weten waarover het ging... vandaar da'k mij die vrijheid heb genomen. Iedereen wist dan dat het over een Militair toestel uit Belgie ging. 'k Wou in het buitenland de Belgische filosofie : waarom makkelijk, als het ook moeilijk kan, niet al te serieus promoten.

Heligroeten en succes met de bouw,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Nick
Ik ben er ook ondertussen bewust van geworden dat dit niet echt bij de airforce was maar omwille van de RC waren wij samen overeen gekomen dat ik dit project mocht doen ter ere van nietwaar.Vind het tot nu toe nog niet echt moeilijk maar wil het nie al te snel gaan doen ook,dus doe ik in tussentijd ook de andere projecten verder.Het zou eveneens een goed idee zijn een bijpassend figuurtje in het toestel te zetten die moet gaan gelijken op de toenmalige piloot ervan geweest.
Ik besef dat dit niet makkelijk zal zijn op deze schaal maar ik kan het maar proberen nietwaar.
Patje.
 
Het zou eveneens een goed idee zijn een bijpassend figuurtje in het toestel te zetten die moet gaan gelijken op de toenmalige piloot ervan geweest.
Ik besef dat dit niet makkelijk zal zijn op deze schaal maar ik kan het maar proberen nietwaar.
Patje.

:) ik daag je uit om een foto te vinden van de bemanning. Meer nog, ik verwed er (1) één euro op :nowink:
 
Er is bijna niks te vinden qua bemanning,bedoeld de bemanning van de >RC< alouette lollollol

attachment.jpg

attachment.jpg

dit zijn de enige deftige foto's die ik kon vinden.
 
Er zijn vééél foto's hoor van Alouettebemaningen... Via (helaas niet dit forum) kreeg ik er tijdens de bouw van mijn Leeuwerik honderden toegestuurd.
In de Alouettebouwstrip staat er zelfs eentje met mezelf aan de stuurknuppel!
Enne... niet te vergeten, de prentjes die ik poste met de betreurde Matthias Hind in de Cockpit...

'k Breng naar de volgende IPMS-ledenvergadering mijn laptop mee, dan kun je ne keer in mijn Alouettebib snuisteren.
Je vindt er vast wat je zoekt.

Heligroeten,

Nick
 
Ja oke doe ik want ik wil uw piloot in het klein er dus in hebben.Enfin zoveel mogelijk gelijkend althans he Nick.kan ik heel misschien dan wat op mn geheugen stick overzetten?
Patje.
 
Ik heb alles eens goed nagekeken voor ik begin te verven en er is heel vat werk aan m de flash te verwijderen ,ook redelijk wat sinkholes te gaan vullen.
Hier enkele voorbeelden van de flash.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
dat is ondertussen allemaal al opgelost.Ik heb ook de clear parts al een beetje bekeken en heb de twee kleinste delen los gezaagd al,ja gezaagd want ik meen me te herinneren dat waneer je ze snijd dat er minuscuul kleine cracks in komen en dat heeft geen zicht he.
Vanavond toon ik ze hier op foto.
tot dan ;)
patje.
 
Goede avond allemaal,was ik vergeten he in de vorige post ;)
Vanavond de eerste tekenen van het verven,en terwijl dit dan droogt doe ik verder aan het andere project ,de nieuport dus.
Tot later mannen
 
He Patje dit word een prachtig toestel man de details heb je mooi verbeterd zo niet zelf gemaakt ik ben benieuwd als ie af is maar weet dat dat wel goed komt
succes Patje en ik blijf volgen he.

Gr
Dirk
 
Ik mag het hopen het is voor een collega he die ze verloor door een ongeval.Komt wel goed he.
 
Ik las het Patje en weet wel zeker dat het goed komt
 
Goeie nacht allemaal
Ik had er toch wel een grote fout begaan he,de staart roeren waren reeds geplaatst,maar dan wel gericht in de verkeerde zin.Heb ik gelukkig snel kunnen oplossen
zonder schade.Gelukkig maar anders was ik verder van huis.tot nu toe deze updates.
attachment.jpg

attachment.jpg
Hieronder een schetsje ter verduidelijking
attachment.jpg

attachment.jpg
de rolroeren of hoe dat mag heten zaten omgekeerd en kon het netjes herstellen
attachment.jpg

attachment.jpg
eens van de zijkant genomen.
attachment.jpg
en al eens wat verf gebruikt zie.
Ik moest zoals vermeld op de foto de zwarte pennen verwijderen want ze waren eigenlijk te dun ten opzichte van het voetframe.
Nog een geluk dat deze alouette twee versies kunnen van worden gemaakt en kon ik onderdelen nemen die de Nederlandse versie nodig had.
Zodoende was ik in staat de nieuwe pennen in de zelfde kleur als het frame te gaan maken en plaatsen.Er is bijna niks van te merken.
Later als het echt goed is uitgehard kan ik de nodige schuurwerken eraan verrichten zo dat de hele kleine breekfoutjes kunnen worden bijgewerkt.
Het is echt een plezier om deze heli te bouwen en ik kan er dan ook heel erg van genieten,Ook een beetje moeilijk maar dat is iets wat je erbij neemt he.
Als deze goed gelukt is en Bleubird is er tevreden van dan koop ik deze alouette nogmaals en bouw ik ze volgens de boxart.
Goed ik stop ermee beste collega's en hou jullie wel op de hoogte.
Slaapwel en tot later op de dag. Patje.;)
 
Laatst bewerkt:
Als deze goed gelukt is en Bleubird is er tevreden van dan koop ik deze alouette nogmaals en bouw ik ze volgens de boxart.

Ge zijt goe bezig,Patje.
Ik weet nu al dat Bleubird meer dan tevreden zal zijn met het resultaat ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan