Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 In memoriam: Belgian Air Force Alouette II A63
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 71

Discussie: In memoriam: Belgian Air Force Alouette II A63

Standaard In memoriam: Belgian Air Force Alouette II A63

Hoi beste mensen
    Ja je leest het goed het is de heli die Bleubird hier bouwde en die hier ons werd ontnomen door een spijtig ongeval en niet meer kan
    worden herstelt.

Ik heb samen met Nick alias Bleubird over en weer zitten praten via PB en ik kreeg toestemming om de helikopter hier te gaan bouwen ter nagedachtenis van zijn gecrashte RC. Deze die ik ga bouwen moet dezelfde kleuren en look gaan krijgen als zijn RC model geweest.

Zoals sommigen onder u wel weten denk ik is ook de echte a63 1/1 versie ervan gecrasht net als de RC van Bleubird.
    Dus hierbij Nick/Bleubird ga ik van start maatje.

Om een begin aan te tonen zet ik alvast de boxart ervan.

Dit is de box van revell op 1/32. niet zo groot als de RC geweest maar voldoet aan wat ik kan gaan doen.
    Zo daar gaan we dan he.
    Patje.

Standaard

Het is reeds weer erg laat of vroeg zoals je zelf wil he lol.
    de eerste foto's zijn er.

ik begon de stoelen en de achterbank van de pit al

even een detail foto

je ziet de riemen op de zetels liggen,zou die liefst vervangen door PE of ander materiaal.

eentje reeds gelijmd in de pit

Het gaat wat snel momenteel ja,maar als ik elk deeltje moet gaan tonen zitten we hier al snel aan dertig pagina's he voor enkele bouwstappen.

hier zie je(helaas niet erg duidelijk)de draagkop voor de rotor bladen,daar was de as van afgebroken en heb die gelukkig netjes kunnen herstellen.

dus deze is al geen probleem meer,ik stak er een stalen pennetje in en zette het vast met zapagap lijm.Het pennetje is 1 mm dik en 1 cm lang.
    Nee helaas geen foto van,vergeten dus he.
    Zo en nu het onderstel gaan bouwen zie,maar de foto's zijn dan voor vanavond he mensen want ik ga nog wat slapen zie.
    Tot dan he.
    Patje.

Standaard

Vandaag gaan we verder en worden de eerste schilderwerkjes uitgevoerd.Maar eerst mn andere projectje verder schilderen he

Standaard

Deze visbokaal met rotor ga ik ook volgen

Een uniek toestel, zeker als je dat eens in het echt kan bekijken.

Grtz.

Luc

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandorpe marc Bekijk bericht
    Leuk model,wil deze ook binnenkort eens bouwen,jammer van het merk/fabrikant voor mezelf.
    Eens moeten zoeken welk merk deze ook heefd.

Eentje die ik met argusogen ga volgen maatje!

Jij bouwt nogal erg veel modellen door elkaar zeg!
    ja vier nu he

doomrod.
    mercury.
    nieuport. en als laatste deze dus.De neiuport is bijna klaar
    Laatst gewijzigd door doomwad; 11-08-11 om 18:58

Standaard

Dit model hier heeft geen haast en zal zeer gestaag worden gebouwd.Toch zal ik proberen zoveel mogelijk de kleuren te hanteren die werden gebruikt bij zijn RC versie geweest.Ik zal dan met de tijd echt eens een compressor moeten gaan aanschaffen want wil deze heli toch wel netjes gaan spuiten.
    Ik zag deze nacht ook nog een klein probleempje,er was een scharnier puntje op 1 van de glazen deurtjes dat omgeven was van flash.Gelukkig had ik de schuurstokjes bij de hand en kon dit snel worden opgelost.Zo en nu zou ik zeggen tot later mensen.
    Patje.

Standaard

Wel Patje, net als je ander projecten ga ik deze ook volgen hoor
    Wel spijtig van die rc van Bleubird. Was een prachtig toestel.
    GROETJES
    PA FIFI

"Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PA FIFI Bekijk bericht
    Wel Patje, net als je ander projecten ga ik deze ook volgen hoor
    Wel spijtig van die rc van Bleubird. Was een prachtig toestel.
    Inderdaad is zo he,daarom ook na overleg met Nick doe ik dit,ter ere en nagedachtenis van he.

Standaard

goede middag mensen ik kom slechts met drie fotokes af zenne,nie veel kunnen doen he maar goed wat het is is het al.
    Ik heb de sleevoet van de helikopter langs 1 zijde aangebracht en boorde gaatjes erin om deze met stalen pennetjes te gaan verstevigen,soms hebben deze de neiging om later nog te gaan doorbuigen en uiteindelijk weer af te breken dus loste ik dat probleempje onmiddellijk op deze manier op he.

zie je dat kleine pennetjes zitten boven links?

paperclip van 0.5mm dikte

en zoals je ziet ook het boortje is dezelfde diameter he.
    Het is niet veel maar moet wel zo gaan doen want dat maakt het wel steviger
    Tot later he mensen.
    Patje.

Standaard

Voor ik verder ga vandaag snel even tonen dat het landingsgestel goed sterk zal zijn.

onder zie je als je goed kijkt een wit puntje aan de zwarte pijl,dat is het metalen pennetje die tot onderaan de sleevoet zit ter versterking.

Ook om de hoek van de sleevoet netjes op deze manier zo te kunnen behouden.
    Tot later
    Patje.

Standaard

Zo we zijn er weer met enkele shots he.
    Ik heb de staartboom al aangepakt en de twee helften netjes tegen elkaar kunnen lijmen.Ook hier paste ik de pennetjes toe zodat ze netjs gelijnd op elkaar konden worden gekleeft.

eerst twee stukjes paperclip gesneden

zoals de foto verklaart he

lijkt wel een dinosaurier zo lol

de clips kwamen goed van pas zoals je ziet he

zo dat is weer dat zie en ga nu de midden versterking voor bereiden.
    tot later
    Patje.

Standaard

Hoi mensen.Het onderstel is klaar en alle pennen zitten op hun plaats dus dit kan netjes gaan uitharden he.
    Momenteel ben ik bezig aan de staartboom nog en dat is dus al goed gegaan.
    snel nog en paar foto's zetten dus he,hier zijn ze.

zo dit is in dryfit even he en de opbouw begint stilaan er op te gelijken zie.
    Tot straks

Standaard

de twee helften netjes tegen elkaar kunnen lijmen.Ook hier paste ik de pennetjes toe zodat ze netjs gelijnd op elkaar konden worden gekleeft.
    Das is een goeie tip Patje.....zal ik zeker onthouden.

Ziet er goed uit....blijf je volgen
    GROETJES
    PA FIFI

"Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

Standaard

LOL ja je weet het he mag je allemaal gebruiken en er komt meer nog denk ik wel.Staartboom is niet makkelijk maar is zeker te doen al is het allemaal zo fijn he.

Standaard

Goede nacht mensen,ik ben zoals gewoonlijk snachts bezig weer en het gaat goed al is het traag.Ik vond een schitterende site als referentie en kan nu vlot er tegen aan.Hier dus weer een update!

staart versterking aangebracht

even van de zijkant genomen

eentje van boven aan en beetje vooraan zicht

en als laatste vandaag eentje aan de voet,rood pijltje duid op het pennetje ter versterking tegen door zakken
    Zo dat is alles weer voor vandaag,slaapwel mensen tot morgen.
    Patje.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten