Hoofdsponsor

1/32 Battlestar Galactica Viper Launch bay 1/32 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hi gang,

Tijgertje is klaar, vakantie achter de rug en nieuw project om op te starten... een Colonial Viper MkII die wordt afgeschoten via de launch tube om de stoute broodroosters een kopje kleiner te maken.

De Battlestars gebruiken een soort katapult om Vipers zeer snel te kunnen lanceren, voor meer info, klikkie op de volgende link : http://en.battlestarwiki.org/wiki/Launch_tube_(TRS)

Anyway, de modellen/kits die hiervoor in aanmerking komen zijn :

- De Moebius Viper MkII op 1/32ste :
viperboxart.jpg

http://www.moebiusmodels.com/viperMKII.php
- Een lading draadjes en ledjes om de motoren op te lichten en de cockpit levend te maken
- PE Set voor de cockpit op te leuken en dit :

P1000141.jpg

Een plastiekzak van Walmart met een garagekit van de launchtube van een Battlestar. Generisch opgemaakt voor zowat alle Battlestars die er ooit bestaan hebben (de nieuwe reeks speelt zich af VOOR het ontstaan van de mens... go figure) om is een lading aan resine en buizen :

P1000142.jpg

Eerst en vooral de spanten die de breedte van de tube bepalen :

P1000143.jpg

De bulkheads die de hoogte bepalen en de uitsparing voor de Viper hebben

P1000144.jpg

Zijpanelen met versiering :

P1000145.jpg

Aankleding van de bulkheads

P1000146.jpg

P1000151.jpg

P1000147.jpg

De eigenlijke launchrail

P1000148.jpg

en de Viper cradle :

P1000149.jpg

en dan nog een lading buizen

P1000150.jpg

uiteindelijk is het de bedoeling om iets in onderstaande aard te bekomen :

800px-Viper_launch_tube.png

en de ZOIC tekening/render van de lege tube :

BSG_Launchtube.png

Dat belooft weer leuk te worden... tot de volgende
 
Daar ga je weer plezier aan beleven om al die zaken op te kuisen.
Ben benieuwd.

Mark
 
super gewoon dat je dit wil gaan doen Jade,word een moeilijk project denk ik zo.Ik wens je al vast succes ermee.
 
wordt weer een boeiend projekt om te volgen,battlestar is een van mijn favorieten
 
Ziet er weer een erg leuk project uit Geert. Succes met de bouw.

Fred
 
He dat is een mooie ,,,, heb je viper ook ? ik dacht het wel toch .... ik heb ook zo,n viper liggen in de schuur schaal 1/16 die moet ik nog eens bouwen ...
ben zeer nieuwsgierig naar naar deze lanceerschacht
 
Hey,

Geertje, jongen, wat voor moois haal je nu uit de kast, ik volg je en meestal in stilte.
Ik zie je wel op de club met dit moois.

BTW, je hebt een pracht van tafellaken, lijkt me iets als therapeutisch om er uren naar te kijken :))
 
Thx guys, het wordt idd een hele leuke kit om aan te werken...

Bubble, die Viper op 1/16de kun je daar eens een foto laten van zien ? Ik weet dat er een aantal Studio Scales zijn maar die waren allemaal +/- 1/24ste of 1/20ste en voornamelijk, welke Viper is het :)

Pastis, moeilijkheidsgraad valt best mee als je voldoende foto's hebt. De kit komt zonder handleiding maar is eigenlijk niet echt nodig. Beetje passen, beetje schuren (nouja, veeeeel schuren) en het valt in elkaar.

Mikus, So say we all... ben net een tweede keer begonnen aan de BSG 2003 reeks en ben in blijde afwachting van de originele reeks die ik op de kop heb getikt voor 7€ :):...Nostalgie

Swaken, ja jong, ge hebt mijn geheim ontdekt....ik kijk eerst lang genoeg naar enen bol op het tafellaken en ik ben uren crazy genoeg om te bouwen :)

Zoals altijd heb je degelijk materiaal nodig om met resine te werken. In dit geval is het niet anders... men neme een glazen plaat, een stuk schuurpapier en alle grote en minder grote stukken worden in een acht-vorm vlakgeschuurd zoadat het opbouwen later wat sneller kan verlopen.

P1000152.jpg

Het is geen 'pressurecasting' deze kit wat duidelijk te merken is aan de grotere stukken van de bulkheads en de spanten. Naar het midden toe lopen de gietstukken wat in. Vandaar even over de glasplaat/schuurpapier ritsen en je hebt een mooi recht stuk. Heel weinig luchtgaten dus het begin gaat vlot.

De grote pijpen in het midden zijn vrij slim gemaakt. Via een groot stuk resine veranker je de spanten tussen de buizen. Hier en daar moet er wat opgevuld worden, maar al bij al valt het goed mee :

P1000153.jpg

Het voordeel van deze manier van werken is dat er automatisch bijna rechte hoeken van komen, wat altijd handig meegenomen is. Een paar uur later heb je dit wat niet slecht is van resultaat. De stukken zijn nog ongelijmd. Vanavond de bulkheads aanpakken.

P1000154.jpg

CU
 
Laatst bewerkt:
Wow goe bezig Jade, je weet dat ik zo'n zaken wat graag zie passeren he !
 
Ziet er goed uit man ,,,,, lekker contruktief opbouwen .... Ik zal eens in de schuur kijken ... heb dat ding uit resin jaren liggen ik geloof 70 cm is ie .. het is die uit de ouder gallactica serie .. als je dat bedoeld .... heb laats wel zo,n 1/16 starbuck apollo viper pilot figuurtje op de kop getikt ... moest daar toch nog flink voor in de beurs graaien ...
 
Origineel zeg zo'n launchbay. Blijft de driehoekige bovenkant demonteerbaar ? Lijkt me wel wat handiger om te schilderen.

Heb eens een kijkje genomen op de Moebius site, sjieke dinges zeg en de prijs valt goed mee ^^
 
Deze wil ik met veel plezier volgen. Was eigenlijk altijd meer een fan van BSG dan ST.

Zaten die stukjes elektriciteitsbuis mee in het pakketje? Of heb je die zelf ter vervanging genomen?

Mark
 
Opnieuw een hyper-boeiend lekker ingewikkeld project van onze Geert om te volgen.
Jouw fantasieën werkelijkheid zien worden is steeds een lust voor de ogen.
Ma, bestel aub ne keer een nieuw tafellaken...

Heligroeten en tot gauw ne keer,

Nick
 
Hoi Geert gaat goed zo te zien.
even off topic je mailbox is vol maak wat plaats want het is ne go

Terug on topic ik blijf je volgen.

Mark
 
Interceptor : plastiekbuizen zijn onderdeel van de kit. Zelfs op maat gezaagd zodat het bijn een shake en bake is voor een Garagekit

Hey Hey Nickske, blij je terug te zien. Hoe valt het leven in de lucht ?

Markske, inbox leeggemaakt :8 en de reply is onderweg naar je :) Gaat fun worden

On topic : Ik heb gisteren een start gemaakt van de bulkheads. Deze dienden zwaar te wordeng eschuurd om de gietfouten er uit te halen. De zijkanten worden afgewerkt met een gegoten patroon dat de randen dikker maakt. Het sluit natuurlijk voor geen meter, dus wordt nog uitdagend om gevuld te krijgen. De eerste twee zien er zo uit (de hoeveelheid knijpers is om te zorgend at de bulkheads mooi blijven staan)

P1000155.jpg

P1000156.jpg

En enige tijd later is een tweede set klaar :

P1000157.jpg

Vandaag op het programma set 3 maken en een eerste aanzet om de kieren te vullen met putty.... ik haat putty

CU
 
Vandaag op het programma set 3 maken en een eerste aanzet om de kieren te vullen met putty.... ik haat putty

Ik denk de meeste onderons maar zonder zou het ook niet voor aanzien worden vrees ik.

Mark

Ps pb lukt niet:angry:
 
Met mijn grote mond moet ik natuurlijk ook de daad bij het woord voeren :) Bij deze launch tube hoort natuurlijk ook een bird uit BSG 2003. Deze mail de Viper MkII van Kara 'Starbuck' Thrace. Desondanks de Viper MkVII een geavanceerder toestel is de dan deze MkII, neemt de MkII een belangrijke rol op zich in de serie.

De Vipers zien in de serie zeer zwaar af en dat wou ik ook met deze Viper. Het gekende procede van grondlaag (German Grey) haarlak en mat wit als deklaag. Daarna met wat water de witte laag wegschrepen. Daarna de olieverf er op stippen en afwrijven. Resultaat, een zwaar verweerde (maar luchtwaardige) Viper :

P1000841.jpg

P1000843.jpg

P1000844.jpg

en ja, de aandachtige kijker heeft al gezien dat er een hoop draadjes uit de Viper komen.... extra optie voor deze kit, lightning module voor cockpit en motoren en ziet er zo ongeveer uit :

P1000847.jpg

Ook de Dradis is voorzien (maar niet bewegend helaas) :

P1000848.jpg

En een laatste om het af te leren :

P1000849.jpg

Groeten,

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan