Hoofdsponsor

1/32 Valeria "Wolfman Huntress" (Fontegris Minatures)

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
hey iedereen.

al lang eens zin om terug een figuurtje te schilderen. vroeger nog warhammer ed gekocht om te schilderen maar vond het vervelend dat deze zo klein waren en je er zo veel dezelfde van had. (het spel zelf speelde ik niet)

daarom heb ik deze keer geopteerd voor een iets groter figuur van een italiaanse makelij. Fontegris miniatures maakt vooral fantasy en monster miniaturen en staan bekend om hun "rip off" van lord of the ring" Figuren waar je duidelijk de gelijkenissen kan zien maar de figuren niet de officiele benamingen hebben....

Ik heb voor mijn eerste figuur gekozen voor Valeria " Wolfman Huntress" een knap afgewerkte figuur die op een klein grondplaatje komt.... daar heb je nog wat details zoals een Wolfskop in een zak....

het model is mooi afgewerkt en vergde weinig opkuiswerk. het model bestond bijna uit 1 stuk waar je enkel de rechter arm moest lijmen en het zwaard en de dolk. ook de bijl diende afzonderlijk bevestigd te worden. ik heb gekozen om het model eerst uit te rusten met de armen en de bijl. het zwaard en de dolk zal ik in een later stadium toevoegen.

enfin. ne ganse boek maar nu het belangrijkste de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nog even een dryfit op het grondplaatje...

attachment.jpg

voila. het is maar een tussendoortje voor savonds. ondertussen al een 2de besteld van dezelfde reeks...
 
Holala dat belooft hier een trekpleister te worden ! Ik ga dit met meer dan gewone aandacht volgen. Welke verf zal je gebruiken Trobwal ?
 
daar heb ik al lang zitten over tobben. vroeger schilderde ik met games workshop. heb nu wel al veel gehoord dat voor figuren olieverf zeer goed is. daar ben ik dus nog niet uit. alle tips hierover zijn welkom...
 
Kijk eens wat een mooi project hier wordt gestart, dit ga ik zeker volgen Jonas.
Met olieverf veel ervaring op doek, maar totaal niet met figuurschilderen.
Olieverf heeft een mooie diepe intense kleur, smeert ideaal, laat zich mooi en langdurig mengen, maar de drogingstijd is het langst van alle verven.
 
Ja maatje,
da is iets anders dan nen auto he.
Ben benieuwd hoe die gaat worden.
 
Met olieverf kan je de kleuren hel mooi blenden door de lange verwerkingstijd, met Acryl zijn ook mooie resultaten te bereiken maar dat heb ik nog niet onder de knie dus daar kan ik weinig over zeggen helaas.
 
ik heb gekozen voor acryl. meer bepaald humbrol. ik zit met een plan in mijn hoofd om er dan ook diepgang in te steken dus zal je mooi kunnen volgen hier. update volgt...
 
Hoi, Trobwal, in Zelzate inspiratie opgedaan ?

Ik heb daar een boekje gekocht over het schilderen van Duitse panzercrew's, van Osprey. Daarin beschrijven ze het schilderen met olieverf, maar ze vertrekken vanaf een witte primer. Ik vertrek liever van een zandgele basiskleur, Humbrol 62. Vervolgens breng ik de olieverf aan die ik dan weer verwijder met een droge borstel zodat een rest overblijft. Zo bouw je laagje voor laagje de huidskleur op. De kleding van het figuur schilder ik met Humbrol verven, enkel het schaduwen doe ik met olieverf.

Maarre, acryl van Humbrol ? Is mij niet bekend.

Veel succes met je figuur, ik blijf dit volgen.

Groeten Rik
 
en ja hoor.... nu mijn ander vrouwtje tot een goed einde is gekomen ben ik dan ook maar terug aan deze begonnen.... heb de smaak te pakken dus gaan we dit momentum benutten.... vandaag een paar laagjes basecoat gedaan.... het schiet zeer goed op.....

vind het wel moeilijk om er een deftig verslag van te maken dus ga ik elke keer een reeks foto's nemen aan het einde van elke schilder sessie.... zo kunnen jullie toch een beetje volgen.... als jullie speciefieke vragen hebben stel ze gerust en ik zal proberen er op te antwoorden....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Cheers Jonas.
 
Leuk om te zien dat je deze weer hebt opgepakt.
Een verslag hierbij is ook niet makkelijk, plaats maar gewoon foto's :).
 
Ja Trobwal je hebt de smaak inderdaad goed te pakken, het zijn ook wel pareltjes deze figuren en zeker als ze dan ook nog eens goed geschilderd worden ;)
 
Ziet er weer netjes geschilderd uit.
 
Leuk figuurtje !

Hoe meer ik er zie hoe meer ik er zin in krijg om dat
ook eens te beginnen.

En als ik zo vrij mag zijn,
Dit is geen lord of the rings ''rip off''

Dit is: Anna Valerious van ''van helsing" :)
googleT da maar eens, zou willen linken maar ik mag da hier nog niet na 5 dagen lid ;)


Mvg
 
mooi geschilderd ,maarre wel een beetje veel blinkie blinkie,hè?
raad je aan matte verf te gebruiken of toch eens te proberen met olieverf en humbrol als onderlaag te gebruiken.
de bijl zou ik met zilverpoeder gedaan hebben. wel een leuk figuurtje.
 
deze week een klein beetje verder gedaan.... basecoaten is gedaan..... voor degene die nu al gaan zeggen dat het blinkt... uhu... staat in hoogglans voor de washes...... en daar kijk ik zo naar uit.... washen en highlighten vind ik veruit het plezanste werk aan figuurschilderen... pas dan krijgt je figuur karakter en diepgang.....en ik leer veel bij door op diverse site's te gaan kijken... hopelijk wordt dit terug een pareltje.....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groeten Jonas...
 
Ik kijk uit naar de washes, wat je zegt is correct, washes die goed geplaatst zijn, werken ook op figuren betoverend mooi !
 
ziet er schitterend uit.....kijken al uit naar meer ;)
 
Wat ik altijd onder een wash verstaat is een verdunde laag verf die over een basis kleur gezet word, heb ik dit goed (zit hier altijd mee in de knoei)?
Ben benieuwd in ieder geval naar het resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan