Hoofdsponsor

1/32 Valeria "Wolfman Huntress" (Fontegris Minatures)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat er al mooi bij, ben ook benieuwd naar de volgende stappen.
 
Ziet er mooi uit, leuk om te schilderen lijkt me.
 
Had deze over het hoofd gezien (hoe is 't mogelijk...). Goe bezig Jonas. Dat gaat helemaal de goede kant op.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ha Jonas, ziet er goed uit dat vrouwtje. Mis alleen nog bloed maar dat gaat komen denk ik. Wat ik jammer vind is dat je met de bijl nog net een pakje roomboter door midden krijgt. Ik had de bijl wat puntiger/scherper gemaakt of ging dat niet?
 
Hallo Jonas,ziet er goed uit tot nu.
aangezien ik een nieuw lid ben en nog niet veel mag:worried: heb ik enkele fotos gepost in de gallery.
Is wel een flat maar enkel met acryl geschildert, heb vroeger enkel olie gebruikt maar schilder nu bijna uitsluitend met Acryl.
Figuur ziet er beter uit dan de boxart laat vermoeden.

Grtx Jan
 
en na een paar uurtjes doordoen ziet ze er nu zo uit.... heb geen foto's genomen van de tussenstappen..... ze is bijna klaar... nu ben ik bezig met de base aan te pakken(moet nog wat meer variatie in de blaadjes komen) en haar zwaard die ik nog moet schilderen...... alvast bedankt voor de lovende woorden...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groeten Jonas....
 
knap figuurtje! die blaadjes zien er mij knap uit!? van waar komen die? grtz
 
dit zijn gewoon kruiden kevin.... kun je zelf kiezen wat je wil gebruiken.... dit is grof gesneden basilicum die ik hiervoor gebruikt heb...
 
Mooi maatje.
Die zou ik ni graag in den donkere tegenkomen.
 
Jonas, de kritiek die ik schrijf is mijn persoonlijke visie en heeft zeker niet de bedoeling je werk af te breken.
Men wordt niet beter als iedereen schrijf dat men goed bezig is, men hoort en leest het graag maar beter wordt men enkel als men op fouten gewezen wordt.
Opbouwende kritiek of voorstellen mag iedereen onder mijn artikels zetten, zolang men niemand er door wil beledigen of afbreken.

Persoonlijk vind ik het gebruik van washes een techniek die niet bij figuren van deze grote past. het is een techniek die is overgewaaid uit de modelbouw waar hij tot in de perfectie wordt toegepast en de Tabletop figuren waar het schilderen van grote legers zich leent voor deze techniek. Ik vond je sterk begonnen met de grondverf, overal mooi gelijk en exact aangebracht. Als ik de figuur nu bekijk komt ze op mij over als verdronken door de verschillende washes en geeft ze een wazige indruk. Vooral omdat je schrijft buiten het zwaard is ze bijna klaar. Sommige delen van je figuur zijn goed gedaan andere zijn door de vele washes gewoon te vlak. Het verschil tussen licht en schaduw wat je wilt bereiken door een wash aan te brengen wordt door het teveel voor een groot deel terug vernietigt. Indien je kunt leven met enkele voorstellen wil ik ze graag geven. Als je het niveau dat je bereikt hebt voor je voldoende is, ook goed.
De foto's hieronder zijn van een figuur waar ik aan bezig ben, 54mm tot nu toe enkel acryl en nog geen wash gebruikt.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Zoals geschreven dit is mijn persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om je werk af te breken.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info jan maar dit is bewust zo gedaan...

De sfeer waarin dit figuur zich situeert is een donker herfstbos dus zijn de schaduwen en oplichtingen vlakker gelaten om het gebrek aan daglicht te simuleren....trouwens slechte fotos ook... In het echt is zijn de schaduwen veel subtieler.....

uw figuur is bedoeld om echt de licht speling te gebruiken.....zie je dus ook op mijn vorige mini..... Ik ben zelf ook pas met acryl beginnen verven dus ben ik nog in de experimetele fase .....dit is daar dus een voorbeeld van......

Groeten jonas
 
Jonas, experimenteren is altijd goed een klein duwtje in de goede richting doet van tijd wonderen.
Ben geen prof, probeer alleen te helpen.

Grtx Jan
 
Ziet er goed uit Jonas.
Het hoofd van die weerwolf is heel realistisch geschilderd.
Leuke tip om die kruiden te gebruiken.

Mark
 
Die basilicum,.. gaat die niet rotten of vergaan ofzo ?
 
eenmaal die vernist is niet hoor...... gedroogde kruiden rotten zoiezo niet.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan