Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Fontegris Minatures - Valeria "Wolfman Huntress" [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 38

Discussie: Fontegris Minatures - Valeria "Wolfman Huntress" [DONE]

Lightbulb Fontegris Minatures - Valeria "Wolfman Huntress" [DONE]

hey iedereen.

al lang eens zin om terug een figuurtje te schilderen. vroeger nog warhammer ed gekocht om te schilderen maar vond het vervelend dat deze zo klein waren en je er zo veel dezelfde van had. (het spel zelf speelde ik niet)

daarom heb ik deze keer geopteerd voor een iets groter figuur van een italiaanse makelij. Fontegris miniatures maakt vooral fantasy en monster miniaturen en staan bekend om hun "rip off" van lord of the ring" Figuren waar je duidelijk de gelijkenissen kan zien maar de figuren niet de officiele benamingen hebben....

Ik heb voor mijn eerste figuur gekozen voor Valeria " Wolfman Huntress" een knap afgewerkte figuur die op een klein grondplaatje komt.... daar heb je nog wat details zoals een Wolfskop in een zak....

het model is mooi afgewerkt en vergde weinig opkuiswerk. het model bestond bijna uit 1 stuk waar je enkel de rechter arm moest lijmen en het zwaard en de dolk. ook de bijl diende afzonderlijk bevestigd te worden. ik heb gekozen om het model eerst uit te rusten met de armen en de bijl. het zwaard en de dolk zal ik in een later stadium toevoegen.

enfin. ne ganse boek maar nu het belangrijkste de foto's

en nog even een dryfit op het grondplaatje...

voila. het is maar een tussendoortje voor savonds. ondertussen al een 2de besteld van dezelfde reeks...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Holala dat belooft hier een trekpleister te worden ! Ik ga dit met meer dan gewone aandacht volgen. Welke verf zal je gebruiken Trobwal ?

Standaard

daar heb ik al lang zitten over tobben. vroeger schilderde ik met games workshop. heb nu wel al veel gehoord dat voor figuren olieverf zeer goed is. daar ben ik dus nog niet uit. alle tips hierover zijn welkom...

Standaard

Kijk eens wat een mooi project hier wordt gestart, dit ga ik zeker volgen Jonas.
    Met olieverf veel ervaring op doek, maar totaal niet met figuurschilderen.
    Olieverf heeft een mooie diepe intense kleur, smeert ideaal, laat zich mooi en langdurig mengen, maar de drogingstijd is het langst van alle verven.

Standaard

Ja maatje,
    da is iets anders dan nen auto he.
    Ben benieuwd hoe die gaat worden.

Standaard

Met olieverf kan je de kleuren hel mooi blenden door de lange verwerkingstijd, met Acryl zijn ook mooie resultaten te bereiken maar dat heb ik nog niet onder de knie dus daar kan ik weinig over zeggen helaas.

Standaard

ik heb gekozen voor acryl. meer bepaald humbrol. ik zit met een plan in mijn hoofd om er dan ook diepgang in te steken dus zal je mooi kunnen volgen hier. update volgt...

Standaard

Hoi, Trobwal, in Zelzate inspiratie opgedaan ?

Ik heb daar een boekje gekocht over het schilderen van Duitse panzercrew's, van Osprey. Daarin beschrijven ze het schilderen met olieverf, maar ze vertrekken vanaf een witte primer. Ik vertrek liever van een zandgele basiskleur, Humbrol 62. Vervolgens breng ik de olieverf aan die ik dan weer verwijder met een droge borstel zodat een rest overblijft. Zo bouw je laagje voor laagje de huidskleur op. De kleding van het figuur schilder ik met Humbrol verven, enkel het schaduwen doe ik met olieverf.

Maarre, acryl van Humbrol ? Is mij niet bekend.

Veel succes met je figuur, ik blijf dit volgen.

Groeten Rik

Standaard

en ja hoor.... nu mijn ander vrouwtje tot een goed einde is gekomen ben ik dan ook maar terug aan deze begonnen.... heb de smaak te pakken dus gaan we dit momentum benutten.... vandaag een paar laagjes basecoat gedaan.... het schiet zeer goed op.....

vind het wel moeilijk om er een deftig verslag van te maken dus ga ik elke keer een reeks foto's nemen aan het einde van elke schilder sessie.... zo kunnen jullie toch een beetje volgen.... als jullie speciefieke vragen hebben stel ze gerust en ik zal proberen er op te antwoorden....

Cheers Jonas.

Standaard

Leuk om te zien dat je deze weer hebt opgepakt.
    Een verslag hierbij is ook niet makkelijk, plaats maar gewoon foto's .

Standaard

Ja Trobwal je hebt de smaak inderdaad goed te pakken, het zijn ook wel pareltjes deze figuren en zeker als ze dan ook nog eens goed geschilderd worden

Standaard

Leuk figuurtje !

Hoe meer ik er zie hoe meer ik er zin in krijg om dat
    ook eens te beginnen.

En als ik zo vrij mag zijn,
    Dit is geen lord of the rings ''rip off''

Dit is: Anna Valerious van ''van helsing"
    googleT da maar eens, zou willen linken maar ik mag da hier nog niet na 5 dagen lid

Mvg

Junior lid Verbeek's schermafbeelding
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

Standaard

mooi geschilderd ,maarre wel een beetje veel blinkie blinkie,hè?
    raad je aan matte verf te gebruiken of toch eens te proberen met olieverf en humbrol als onderlaag te gebruiken.
    de bijl zou ik met zilverpoeder gedaan hebben. wel een leuk figuurtje.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten