Hoofdsponsor

Anders / onbekend Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Nu de Caterpillar lekker lig te zwemmen in een sopje heb ik alvast mijn volgende project(en) erbij gepakt.
Het word dus een duo build tussen Dragons 1/6 Jeep en Tamyia`s 1/35 Jeep met een conversie set van Swash.

Wat bla bla :8

The Long Range Desert Group (LRDG) was a reconnaissance and raiding unit of the British Army during the Second World War. The commander of the German Afrika Corps, Field Marshal Erwin Rommel, admitted that the LRDG "caused us more damage than any other British unit of equal strength".[5]

Originally called the Long Range Patrol (LRP), the unit was founded in Egypt in June 1940 by Major Ralph A. Bagnold, acting under the direction of General Archibald Wavell. Bagnold was assisted by Captain Patrick Clayton and Captain William Shaw. At first the majority of the men were from New Zealand, but they were soon joined by Rhodesian and British volunteers, whereupon new sub-units were formed and the name was changed to the better-known Long Range Desert Group (LRDG). The LRDG never numbered more than 350 men, all of whom were volunteers.

The LRDG was formed specifically to carry out deep penetration, covert reconnaissance patrols and intelligence missions from behind Italian lines, although they sometimes engaged in combat operations. Because the LRDG were experts in desert navigation they were sometimes assigned to guide other units, including the Special Air Service and secret agents across the desert. During the Desert Campaign between December 1940 and April 1943, the vehicles of the LRDG operated constantly behind the Axis lines, missing a total of only 15 days during the entire period.[4] Possibly their most notable offensive action was during Operation Caravan, an attack on the town of Barce and its associated airfield, on the night of 13 September 1942. However, their most vital role was the 'Road Watch', during which they clandestinely monitored traffic on the main road from Tripoli to Benghazi, transmitting the intelligence to the British Army Headquarters.

With the surrender of the Axis forces in Tunisia in May 1943, the LRDG changed roles and moved operations to the eastern Mediterranean, carrying out missions in the Greek islands, Italy and the Balkans. After the end of the war in Europe, the leaders of the LRDG made a request to the War Office for the unit to be transferred to the Far East to conduct operations against the Japanese Empire. The request was declined and the LRDG was disbanded in August 1945.


Op naar wat foto`s

attachment.php


attachment.php


Ik heb doos en inhoud van de Tamiya Jeep maar achterwege gelaten en wat plaatjes van het conversie setje erbij gedaan.
Mooi strak gegoten setje met de juiste wapens, stevige fret PE, twee figuren, zon compas deze ontbreek in de meeste aftermarket setjes en civiele banden, jawel soms werden er ook weleens anderen banden gebruikt onder deze Jeeps dan de standaard leger banden.

attachment.php


attachment.php


En ik kon het even niet laten :laugh:

attachment.php
 
Das nu eens iets anders sie, zo'n grote met zijn klein broertje samen bouwen.
Het is in ieder geval een serieus karretje die op 1/6
Laat je maar eens gaan Ron.
 
LOL leuke titel Ron hihi,wil ik lekker volgen toch.
 
Lekker !

Lijkt mij een leuk draadje om te volgen. Het superingssetje ziet er indrukwekkend uit. Het moet nogal wat geweest zijn voor die mannen om zomaar met enkelen een tijd door de woestijn te trekken.

Veel succes !

Groeten Rik
 
Thnx mannen.

Famo ik ga wel proberen om elke gedeelte van de bouw simultaan te houden zover mogelijk dat lijkt me wel leuk om te doen en in hoeverre de detaillering word aangepast aan het monster (1/6 Jeep)dat gaan we nog bekijken tijdens de bouw.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen motor in in het monster zit :angry:

Rik dat setje van Swash is inderdaad erg mooi en correct uitgevoerd.
Tja wat de acties van die mannen toentertijd betrof daar neem ik mijn petje voor af en helaas krijgen deze mannen niet de waardering die ze verdienen.

Ron
 
Inderdaad Pastis het is een flinke kerel hoor en de Tamiya versie gaat in de vitrine en de !/6 komt op de oprijlaan te staan :-))
 
Ron

Heb deze vandaag ook aangeschaft en moet zeggen dat het een
flinke jongen zal zijn als hij zal gebouwd zijn.
Ben enkel nog aan het bekijken of het mogelijk is om de motor na te maken.

Dikkie dik
 
Inderdaad Dik het is jammer dat er geen motor aanwezig is maar dat vind ik persoonlijk niet echt een probleem maar het blijf wel jammer.
 
Die 1/6 da's wel een prachtige doos zeg ! Hoe lang is het chassis Ron ?
 
Guy ik denk met de voorbumper mee dat hij op zo`n 57cm lang is, zonder bumper zit hij op zo`n 56cm :O
 
Vanmiddag even een grove start gemaakt met het Monster en gelukkig had ik voldoende klemmen in huis :laugh:

attachment.php


Ron
 
Wat wasknijpers pikken bij uw vrouw, daar kun je ook veel mee klemmen.;)

Is die munt gekrompen door de crisis op de financiële markt ? Of zijn je onderdelen zo groot ? :)

Mooie bouw.

Groeten Rik
 
Het is gewoon een heel klein muntje Rik ;) en inderdaad wasknijpers kan je ook goed gebruiken alleen op dit formaat onderdelen ben ik bang dat de onderdelen gaan verschuiven omdat de waskknijper net te klein is en gaat wringen.

Ron
 
Het frame zit zo goed als in mekaar en de eerste aanpassingen zijn gedaan(nog niet gereed).
De ophanging van de voorbumper klopte dus niet toen ik naar wat foto`s van echte Jeep`s zat te kijken en heb deze dus aangepast het iis nog wel geen 1005 correct maar beter dan hoe het bij de kit was.
attachment.php


En na een paar uurtjes stoeien hadden we dit als resultaat.
attachment.php


Het is zeker niet de bedoeling om deze kit tot het uiterste te gaan detailleren want dan kan ik hem beter zelf scratchen dat gaat sneller maar wil wel de echte missers die in het zicht zitten aan pakken zover mogelijk.
 
Die paar uurtjes stoeien geven toch een mooi resultaat.
 
2 mooie kits waardoor het een mooie duobuild wordt om zeker te volgen! Suc6 in ieder geval!
Van welk merk is trouwens het updatesetje voor de SAS jeep 1:35? Ziet er precies goed uit!

Het is zeker niet de bedoeling om deze kit tot het uiterste te gaan detailleren want dan kan ik hem beter zelf scratchen dat gaat sneller maar wil wel de echte missers die in het zicht zitten aan pakken zover mogelijk.

Ja, hoever ga je hierin? Ik denk dat we elkaar wel een hand bij kunnen geven. Ben ook niet de persoon om elke klinknagel te gaan tellen en bij een 1mm te klein, gelijk de zaag erin te zetten. Maar goed ieder zijn plezier natuurlijk. Zoals je aangeeft enkel de grootste missers, het risico is natuurlijk wel hoe groter de schaal des te meer het opvalt.

Goed bezig in ieder geval, keep going..

P.S. het blijft toch wel Ron hé, niet Austin P of Doctor E.:laugh::laugh::laugh:
 
Nu vraag ik mij soms wel eens af hoe het komt dat de fabrikanten soms zulke kemels schieten goed wetende dat de moderne bouwer genoeg referenties heeft !
Het zijn toch niet allemaal bouwers die rap rap rap een model in elkaar flanzen, niet ? Dat moeten ze toch ook weten ? Of hebben die fabrikanten geen arbeidsvreugde ? :8
 
Nu vraag ik mij soms wel eens af hoe het komt dat de fabrikanten soms zulke kemels schieten goed wetende dat de moderne bouwer genoeg referenties heeft !
Het zijn toch niet allemaal bouwers die rap rap rap een model in elkaar flanzen, niet ? Dat moeten ze toch ook weten ? Of hebben die fabrikanten geen arbeidsvreugde ? :8

idd, ipv met de regelmaat van een klok bouwdozen uit brengen zouden ze idd beter zorgen dat de uitgebrachte kits accurater zijn. Als wij werkmensen aan voldoende ref materiaal kunnen komen, dan kunnen die fabrikanten dat zeker.... Mij een zorg als ze dan minder modellen uitbrengen...
maar ja.. de Aftermarket wereld moet ook zijn werk hebben...:$
 
Thnx mannen,

Swa het setje is van Swash desings zo uit mijn hoofd als het ander merk is dan laat ik je dit nog even weten.
Famo, Ik denk dat die missers komt dat deze kit eigenlijk meer voor die 1/6 figuren verzamelaars zijn gemaakt en die kijken waarschijnlijk niet zo nauw als 1/35 bouwers wat de details betreft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan