Hoofdsponsor

Anders / onbekend Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
We doen ons best Markiede :-)

Vanmorgen de loop aangepast en zo moet hij goed zijn, Helaas is de gleuf niet helemaal strak geworden door gebrek aan de juiste materiaal (machine) maar als de mantel erop zit ziet je hier niets meer van terug gelukkig.
 
We zijn weer een stapje verder, de wapens zijn gereed denk ik (ik vind altijd nog wel wat :))

De .50 goed voor zo`n 800 kogels per minuut :O
browning.jpg


De Vickers een beetje behelpen maar doen hun werk ook goed :laugh:
DSC_7130.JPG


vickers.jpg


Ook de carrosserie staat in elkaar maar daar zit nog wel enig puttywerk in om alles strak te krijgen.
DSC_7134.JPG


En een feestje omdat hij voor het eerst op zijn wielen staat.
DSC_7136.JPG


En nu maar weer op zoek naar goede foto van de steunen waar de wapens op komen te staan.
 
Ik word helemaal wild van die MG's, en vooral de .50's van jouw hand Ron ! Je bent fantastisch werk aan het leveren !
 
Laatste twee dagen weer met de Draak Jeep bezig geweest en deze gaat nu ook redelijk opschieten ook al zit er nog wel wat aardig werk aan te doen.

Wat is er zoal gedaan,
Veel naden dichtgezet en enkelen gaten die geen dienst meer doen op deze versie.
De diversen wapensteunen gemaakt in hun basis vorm
En een paar gaten in de motorkaop geboord waar normaal de sluitingen zitten voor het voorraam als deze naar beneden is geklapt.
Dus al met al lekker bezig geweest ;)

De ploatjes,

Zo zagen de rekken eruit waar de Jerrycant op komen te liggen dus een hoop warm water gebruikt om ze weer strak te krijgen :nowink:
DSC_7175.JPG


De bewapening op hun plekje (alles staat nog los voor het geval ;))
DSC_7181.JPG


DSC_7182.JPG


DSC_7183.JPG
 
Prachtig Ron, ik krijg ook al zin in die kit :)
 
Vandaag nog wat los werk verricht aan de Jeep

De steun van de .50 doorgetrokken want deze liep door het dasboardkastje en bodem heen van de jeep om bevestigd te worden aan een chassis balk dit gold overigens ook als er Vickers op die steun stonden.
DSC_7190.JPG


Toen nog de afgezaagde spijlen van de gril hol gevijld want zo`n massieve spijl ziet er ook uit op deze grote schaal :-)
DSC_7191.JPG


En nog wat verloren bouten geplaatst, op de inzet zie je een stukje motorkap waar ik nog wat gaten heb geboord omdat hier de sluitingen zatten waar het raan mee vast gezet werd als deze neergelapt was.
DSC_7192.JPG
 
Prachtig Ron, dergelijke details werken je model af. Vooral op deze schaal.

Doe zo voort.

Groeten Rik
 
Ja Ron, puik werk dat ge hier neerzet.
Vooral die bewapening is schitterend en natuurlijk de rest ook é
 
Spijlen hol=zéér goed gevonden Ron, dàt zijn zo van die details die hem meer dan zomaar een model maken.
 
Jawel het eind komt in zicht :)
Vandaag nog wat los spul erop gezet en toen maar eens alles erbij gepakt om een dryfit te doen om een beter beeld te krijgen wat er nog aan moet worden gedaan buiten de bekende puntjes om die ik al wist.
Ik heb er nog maar 4 Jerrycans erbij besteld want er zitten er nu net niet genoeg op

DSC_7295.JPG


DSC_7297.JPG


DSC_7299.JPG


DSC_7301.JPG


DSC_7302.JPG


DSC_7303.JPG


DSC_7304.JPG


Nu moet ik nog even uitzoeken hoe de .50 vastgezet werd als deze niet gebruikt werd want dat is nog niet duidelijk.
Nog een suncompas fabrieken
.50 op de juiste positie passend maken, ook de munitiekist even afwerken.
En nog een berg gaatjes boren waar normaal onderdelen zaten die de jongens van de LRDG verwijderd hadden

Autospuiter zoeken om hem te spuiten :laugh:
 
Ik kom superlatieven tekort voor dit prachtwerk Ron. Werkelijk alles zit je uit te zoeken, tot een borgpennetje toe aan de pod van de MG !

Let wel op die sag van je MG kogelband, die hangt in realiteit gewoon af.
 
Bedankt GUnit.
Alles zit nu nog los om het spuiten makkelijker te maken en die patronenband moet inderdaad nog gebogen worden, die heb ik er even los ingeprikt om te kijken of de .50 op de juiste plek zit en die zit dus iets te ver naar voren en moet een stukje naar achteren worden verplaatst.
 
Ziet er meer dan goed uit!!

Één iets wat mij is opgevallen, is op de tweede foto, de rechterband (links te zien dus op de foto :O ), lijkt bovenaan iets gebogen naar de buitenkant... Zit deze niet goed recht op het wiel?
 
Mooi Ron. Ik denk dat de wielen kunnen draaien Beyond en dat ze iets naar links gedraaid staan.
Ik kan de bal ook mis slaan.
 
Beyond klopt dat er een band iets scheef op staat, ik had een poging gedaan om de banden te verwijderen en dit ging dus niet!!

Ik had dit product al een tijdje liggen maar nu voor het eerst gebruikt.
Dit product is voor het dupliceren van kleine onderdelen zonder gebruik te maken van giethars en zowaar het werkt ook nog eens :)
DSC_7310.JPG


IK heb er maar gelijk een kleine demo voor gemaakt.

Daar ik nog twee kisten met magazijnen wilde maken voor mijn LRDG Jeep in 1/6 is dus een van deze magazijnen het slachtoffer geworden.

Eerst heb ik twee staafjes genomen en deze in een kom met kokend heet water gelegen en dit een paar minuten laten liggen totdat dit spul zacht werd.
Toen de Instand Mold met een pincet uit het hete water gehaald en het te kopiëren onderdeel erin gedrukt en het spul goed laten afkoelen.
DSC_7305.JPG


Het onderdeel er voorzichtig uitgehaald.
DSC_7306.JPG


Toen de mal goed opgevuld en aangedrukt met een twee componenten putty, let op in de mal mogen alleen producten gebruikt worden die geen warmte afgeven tijdens de uitharding.
Je kan de mal omdraaien als hij gevuld is om te kijken of er niet ergens een luchtbelletje zit zodat je dit nog kan verwijderen voordat de putty is uitgehard.
DSC_7309.JPG


Na droging van de putty de kopie voorzichtig verwijderen.
Ik was zelf erg tevreden met het resultaat ondanks dat er nog wel iets werk aan zit maar dat gaat vlugger dan er twee scratchbuilden en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de Instand Mold erg geschikt is voor dit grote formaat maar hij dupliceer wel erg goed de fijne details :)
DSC_7308.JPG
 
Dat ziet er wel redelijk interessant spul uit en zou zeker ook goed werken voor een kleinere schaal.

Trouwens ook mooie vorderingen aan de jeep.
 
Inderdaad DJs op een kleinere schaal werkt het zeker beter denk ik want dit zijn toch wel grote stukken die ik nu gebruikt heeft
 
Hola da's leuk dat product ! Must have !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan