Hoofdsponsor

Anders / onbekend Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ron dit zijn twee prachtige kits zeker de grote ik ben heel benieuwd hoe die gaat worden
Succes

Gr
Dirk
 
Ik blijf me ergeren aan fabrikanten die niet de moeite doen om een superieure kit af te leveren, gelukkig hebben we er zelf genoeg plezier van om het recht te trekken. Goed bezig Ron !
 
Een superieure kit is nou ook weer niet nodig maar soms zitten er wel blunders in waarvan je denk moet dat nou?

Afijn we zijn weer een stukje verder het rollende chassis van beide Jeeps zijn zo goed als af.
attachment.php


Hier nog even 4 bouten toegevoegd
attachment.php


OP mini me een PE bumper en steunen aangebracht, helaas niet echt zichtbaar door de zilveren kleur van het PE en de ietwat slecht belichte foto.
attachment.php


En nog even de voorbumper van de Big Boy die nog een beetje putty kan gebruiken omdat ik een foutje had gemaakt, de bumper stond te ver naar voren en moest ik de boel weer loswringen... dom dom dom dom.
attachment.php


Toen ik vanmiddag bezig was met de stoelen van de Dragon kit die overigs niet echt lekker passen en verder naar de instructies keek waar die krengen nu precies moeten komen kreeg ik het idee of Dragon een paar bouwstapjes heeft overgeslagen want plaatsing stoelen en enkelen anderen onderdelen zijn echt niet terug te vinden in de instructies maar dat zal wel geen verdere problemen opleveren want de Jeep is niet echt ingewikkeld om te bouwen.

Ron
 
En met jouw skills zal dat zeker geen problemen geven!
 
Na ruim twee meter naden plamuren :wacko: zijn de Jerrycans op vier na bijna gereed.
Helaas buiten het plamuurwerk moest er toch nog wat extra werk aan de jerrycans worden verricht.

DSC_7021.JPG


DSC_7022.JPG


DSC_7024.JPG
 
Strak werk aan je model geleverd tot dusver Ron, de jerrycans zien er ook prachtig uit. Waarom krijg ik toch altijd jeuk in m'n haar als ik onderaan je updates beland ???
 
Ja Ron ,die vlo die daar weg en weer kruipt is er zo ééntje die die altijd het zicht komt storen ;) maar tis wel leuk gevonden ^^

On topic nu,
De jerrycans. Het zal in werkelijkheid wel gekund hebben maar zijn dat geen jerrycans van de Yanks ? ipv de tommys. Die van de britten stond er toch WD op .......
En aangezien de SAS van de britten is zouden het toch andere opschriften moeten zijn, niet ? Nogmaals het kan é Ron maar ik wil eens muggeziften.

In ieder geval zijn ze wel mooi gemaakt. Met liefde voor de hobby :8
 
Thnx mannen en zo`n fruitvliegje doe het wel altijd goed als afsluiter :laugh:

Famo dit is eigenlijk een LRDG Jeep en deze jongens gebruikte alles waar ze aan kon komen dus US cans zal wel geen uitzondering zijn net zoals Duits en Italiaans materiaal.
Deze groep gebruikte in begin van hun oprichting in Afrika de afgedankte jeeps van de SAS en knapte deze weer op voor eigen gebruik wat een beetje zeg hoe hun status werd gezien in de begin jaren dus en onder gewaardeerde groep militairen zeg maar :nowink:
Oja op de eerste foto staan dus wel Engelse Jerrycans en misschien dat ik nog ergens een paar Duitse Jerrycans aanschaf voor een enkel leeg plekje op te vullen.
 
Weeral iets bijgeleerd van onze Ron ;)
 
Hey Ron,

De laatste weken had ik het zo druk met sommige 1/16 & 1/6 rupsdinges en aanverwante zaken, dat ik bijna geen tijd meer over had om hier te komen kijken.
Shame on me.
En nu ik 's effe tijd heb om hier binnen te wippen zie ik dit!
Man, I love that SAS jeep!!!

Zoals ik merk zie je geen enkel detail over het hoofd. Klasse hoor.
Enne, da's er eentje die je prachtig kan gaan verweren. ^^

Dit is er natuurlijk ook eentje die ik ga blijven volgen.

Alvast veel succes toegewenst.


Droop (1/6 fanaat ;) )
 
Ik miste je al Droop als 1/6 fanaat :laugh: en inderdaad er moet wel het een en ander aangepast worden om er een net model van te maken maar we gaan ervoor.
 
Ondertussen ook weer wat verder gewerkt aan het dashboard.

Hier heb ik de bevestigingen van het klapraam verwijderd omdat de LRDG Jeep deze niet gebruikte (en de sluitingen van de kit waren ook niet juist)
Dashboard kastje aangepast, deze was vlak en heb de drie gaten met plastic opgevuld, een nieuw drukknop gedraaid uit aluminium (de kit gaf deze ook verkeerd weer)
Nog een afdekplaat aangebracht.
Twee ringen van dun soldeer draad aangebracht om een randje te simuleren op twee uitsteeksels , geen idee waar deze voor dienen maar ik denk zelf iets van zekeringen??.

Rest me nu nog wat putty werk en een zonnecompas scratchenbuilden om het plaatje af te maken.

DSC_7067.JPG


En we gaan vrolijk verder :laugh:
 
Een zonnecompas ? daar heb ik nog nooit van gehoord sie. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet en werkt. Zal eens gaan googelen.
Ron heeft altijd van die verrassingen é.
 
Scheelt weer zoeken Famo dus hier twee plaatjes van zo`n compas en inderdaad hij is klein maar hoort er wel op vind ik zelf 8)

attachment.php


attachment.php
 
De juiste benaming voor dit compas is "bagnold compass"
 
ron :
just eens topic door genomen , wauw da ziet er een ferm ding uit zeg ,

gaat die kleine ook zo'n compas mee krijgen

knap bezig zeg amai


tom
 
@ Famo: De SAS in hun jeeps (ge weet wel die mannen met baarden) ten tijde van de Afrika - campagnes gebruikten ook zo'n zonnecompas.
@ Ron: goe bezig! een willy's jeep bouwen is altijd fun!
 
Voilà zie, ik heb weer eens iets bijgeleerd betreffende dat kompas. :)


Droop
 
Weer een leuke update Ron, dat compas is iets tof om te doen, en een toegevoegde waarde aan je model.
 
Nooit te oud om iets te leren, ik had ook nog nooit gehoord van een zonnecompas.
Vroeger nog geleerd dat je je uurwerk kon gebruiken als compas, maar nooit goed begrepen hoe het werkt. Dat zal wel op ongeveer dezelfde wijze zijn, zeker ?

Mooie toevoeging aan je model, het typeert het voertuig naar het uiteindelijke doel dat je voor ogen hebt : een SAS jeep.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan