Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 93

Discussie: Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]

  1. #1

    Standaard Me and mini me. SAS/L.R.D.G Jeep [wip]

    Nu de Caterpillar lekker lig te zwemmen in een sopje heb ik alvast mijn volgende project(en) erbij gepakt.
    Het word dus een duo build tussen Dragons 1/6 Jeep en Tamyia`s 1/35 Jeep met een conversie set van Swash.

    Wat bla bla

    The Long Range Desert Group (LRDG) was a reconnaissance and raiding unit of the British Army during the Second World War. The commander of the German Afrika Corps, Field Marshal Erwin Rommel, admitted that the LRDG "caused us more damage than any other British unit of equal strength".[5]

    Originally called the Long Range Patrol (LRP), the unit was founded in Egypt in June 1940 by Major Ralph A. Bagnold, acting under the direction of General Archibald Wavell. Bagnold was assisted by Captain Patrick Clayton and Captain William Shaw. At first the majority of the men were from New Zealand, but they were soon joined by Rhodesian and British volunteers, whereupon new sub-units were formed and the name was changed to the better-known Long Range Desert Group (LRDG). The LRDG never numbered more than 350 men, all of whom were volunteers.

    The LRDG was formed specifically to carry out deep penetration, covert reconnaissance patrols and intelligence missions from behind Italian lines, although they sometimes engaged in combat operations. Because the LRDG were experts in desert navigation they were sometimes assigned to guide other units, including the Special Air Service and secret agents across the desert. During the Desert Campaign between December 1940 and April 1943, the vehicles of the LRDG operated constantly behind the Axis lines, missing a total of only 15 days during the entire period.[4] Possibly their most notable offensive action was during Operation Caravan, an attack on the town of Barce and its associated airfield, on the night of 13 September 1942. However, their most vital role was the 'Road Watch', during which they clandestinely monitored traffic on the main road from Tripoli to Benghazi, transmitting the intelligence to the British Army Headquarters.

    With the surrender of the Axis forces in Tunisia in May 1943, the LRDG changed roles and moved operations to the eastern Mediterranean, carrying out missions in the Greek islands, Italy and the Balkans. After the end of the war in Europe, the leaders of the LRDG made a request to the War Office for the unit to be transferred to the Far East to conduct operations against the Japanese Empire. The request was declined and the LRDG was disbanded in August 1945.


    Op naar wat foto`s





    Ik heb doos en inhoud van de Tamiya Jeep maar achterwege gelaten en wat plaatjes van het conversie setje erbij gedaan.
    Mooi strak gegoten setje met de juiste wapens, stevige fret PE, twee figuren, zon compas deze ontbreek in de meeste aftermarket setjes en civiele banden, jawel soms werden er ook weleens anderen banden gebruikt onder deze Jeeps dan de standaard leger banden.





    En ik kon het even niet laten


  2. #2

    Standaard

    Das nu eens iets anders sie, zo'n grote met zijn klein broertje samen bouwen.
    Het is in ieder geval een serieus karretje die op 1/6
    Laat je maar eens gaan Ron.


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  3. #3

    Standaard

    LOL leuke titel Ron hihi,wil ik lekker volgen toch.

  4. #4

    Standaard

    Lekker !

    Lijkt mij een leuk draadje om te volgen. Het superingssetje ziet er indrukwekkend uit. Het moet nogal wat geweest zijn voor die mannen om zomaar met enkelen een tijd door de woestijn te trekken.

    Veel succes !

    Groeten Rik

  5. #5

    Standaard

    Thnx mannen.

    Famo ik ga wel proberen om elke gedeelte van de bouw simultaan te houden zover mogelijk dat lijkt me wel leuk om te doen en in hoeverre de detaillering word aangepast aan het monster (1/6 Jeep)dat gaan we nog bekijken tijdens de bouw.
    Wat ik wel jammer vind is dat er geen motor in in het monster zit

    Rik dat setje van Swash is inderdaad erg mooi en correct uitgevoerd.
    Tja wat de acties van die mannen toentertijd betrof daar neem ik mijn petje voor af en helaas krijgen deze mannen niet de waardering die ze verdienen.

    Ron

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad Pastis het is een flinke kerel hoor en de Tamiya versie gaat in de vitrine en de !/6 komt op de oprijlaan te staan :-))

  8. #8

    Standaard

    Ron

    Heb deze vandaag ook aangeschaft en moet zeggen dat het een
    flinke jongen zal zijn als hij zal gebouwd zijn.
    Ben enkel nog aan het bekijken of het mogelijk is om de motor na te maken.

    Dikkie dik

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad Dik het is jammer dat er geen motor aanwezig is maar dat vind ik persoonlijk niet echt een probleem maar het blijf wel jammer.

  10. #10
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.714

    Standaard

    Die 1/6 da's wel een prachtige doos zeg ! Hoe lang is het chassis Ron ?

  11. #11

    Standaard

    Guy ik denk met de voorbumper mee dat hij op zo`n 57cm lang is, zonder bumper zit hij op zo`n 56cm

  12. #12

    Standaard

    Vanmiddag even een grove start gemaakt met het Monster en gelukkig had ik voldoende klemmen in huis



    Ron

  13. #13

    Standaard

    Wat wasknijpers pikken bij uw vrouw, daar kun je ook veel mee klemmen.

    Is die munt gekrompen door de crisis op de financiële markt ? Of zijn je onderdelen zo groot ?

    Mooie bouw.

    Groeten Rik

  14. #14

    Standaard

    Het is gewoon een heel klein muntje Rik en inderdaad wasknijpers kan je ook goed gebruiken alleen op dit formaat onderdelen ben ik bang dat de onderdelen gaan verschuiven omdat de waskknijper net te klein is en gaat wringen.

    Ron

  15. #15

    Standaard

    Het frame zit zo goed als in mekaar en de eerste aanpassingen zijn gedaan(nog niet gereed).
    De ophanging van de voorbumper klopte dus niet toen ik naar wat foto`s van echte Jeep`s zat te kijken en heb deze dus aangepast het iis nog wel geen 1005 correct maar beter dan hoe het bij de kit was.


    En na een paar uurtjes stoeien hadden we dit als resultaat.


    Het is zeker niet de bedoeling om deze kit tot het uiterste te gaan detailleren want dan kan ik hem beter zelf scratchen dat gaat sneller maar wil wel de echte missers die in het zicht zitten aan pakken zover mogelijk.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •