Hoofdsponsor

Anders / onbekend Angkor Wat - Canon papercraft

  • Onderwerp starter Christophe
  • Startdatum
C

Christophe

Guest
Hallo vrienden,
Ik ben toch maar weer een papiermodelletje gestart omdat het gewoon leuk is.
De bedoeling is om deze keer Angkor Wat te maken. Dit zou het moeten worden.

attachment.jpg

In totaal zijn het 24 bouwplaten op A4 formaat. Maar om het een beetje interessanter te maken heb ik de bouwplaten verkleind zodat er 16 bouwplaten op één A4 passen. Zo wordt alles beduidend kleiner.
Hieronder de eerste 16 bouwplaten op A4.

attachment.jpg

En dit zijn de volgende 8 bouwplaten.

attachment.jpg

Ik heb alles afgedrukt op bristol van 120gr en gewoon fotocopiepapier van 80gr. Zo kan ik bij de heel kleine stukjes het dunne papier gebruiken. Foto's van het snij en plakwerk volgen.

Christophe
 
Jee Christophe..... dan wordt dat wel klein!
Succes met dit priegelwerkje!

Fred
 
Ga je op een postzegel bouwen Christophe :ohmy:.
Veel succes er mee.
 
angkor betekend city(stad) en wat eigenlijk Vat betekend tempel las ik op wikipedia.dus we spreken hier wel degelijk van een stads tempel,en als je het mij vraagt amai das een heel grote tempel dus voor de steden.
Wederom een machtig mooi bouwsel die sinds eeuwen de tand des tijds doorstaan heeft.
Veel succes ermee Christophe
 
Hier de eerste fotootjes van een paar uurtjes werk. Er zitten welgeteld 11 stukjes in dit bouwseltje.

attachment.jpg

attachment.jpg

Christophe
 
Wat klein zeg,zie jij dat goed zo?? ik zou het zeker niet kunnen.
Patje.
 
Nee, ik ga mij zo'n bril met vergrootglas moeten aanschaffen, want dit heb ik gemaakt met twee leesbrilletjes tegelijkertijd op mijn neus te zetten. Maar dat is niet te doen. 8)8)8)
 
Wel ja zo een hoofd loep zoude we moeten hebben,dat is ideaal voor zulke kleine werkjes.
 
Ja ...... dat is pas echt klein, kleiner.......microscopisch.
Heb je geen problemen met de rillijntjes Christophe.
Kan me voorstellen dat die erg moeilijk te vouwen zijn.
Hoe vouw je die, over een liniaal?

Fred


Fred
 
Ja Fred, de rillijntjes zijn wel moeilijk. Ten eerste zijn ze niet zichtbaar op de kleine stukjes omdat alles een donkere kleur heeft, dus moet ik op de PDF file op het computerscherm zien waar ze staan. Dan het plooien, daar heb ik een eigen tooltje voor gemaakt dat ontzettend handig is. Zo kan ik zelfs de kleinste stukjes plooien. Ik zal later een paar foto's van het tooltje tonen.

Het grootste probleem zijn mijn zweethanden. Het gepriegel is wat stressy dus dan krijg ik zweethanden.

Bedankt voor de complimenten iedereen.

Christophe
 
Ja ...... dat is pas echt klein, kleiner.......microscopisch.
Heb je geen problemen met de rillijntjes Christophe.
Kan me voorstellen dat die erg moeilijk te vouwen zijn.
Hoe vouw je die, over een liniaal?

Fred


Fred

Hier de beloofde foto's van het tooltje dat ik gebruik om het papier te plooien. Het is gebaseerd op het tooltje dat je kan gebruiken om PE te plooien. Daar gebruik ik het trouwens ook voor. Ik heb het zelf uit plastic card gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Christophe
 
Dat ziet er als een interessant tooltje uit Christophe.

Fred
 
Inderdaad, heel mooi tooltje. Is misschien iets om in beperkte serie te maken ? Ik denk dat er vast wel wat leden zijn die er eentje willen kopen ^^
 
Christophe, mooi project ga je maken...ga dit zeker volgen...

Wel ja zo een hoofd loep zoude we moeten hebben,dat is ideaal voor zulke kleine werkjes.

heb er eentje zien liggen op de ledendag op tafel waar Kruimel aan het schilderen was...Weet niet van wie ze was, maar Rik zou er ook graag eentje willen, maar vindt niets ervan op internet waar ze het zouden verkopen, dus wie het weet, mag het altijd laten weten...

(sorry voor het off topic gaan....)

groetjes
Petra
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi minimodelletje Christophe, met de nadruk op mooi en mini :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan