Hoofdsponsor

1/32 Messerschmitt Bf-109G2 en G4

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier word in detail gewerkt mensen !!
één van de mooiste vliegers uit WWII als je het mij vraagt
 
In mijn enthousiasme twee gaten vergeten op te vullen...
IMG_5246.jpg

aan weerzijden van de Motorkap (Cowling) zit op de kit en gat om een "Beule" op te monteren ( deze kit stamt af van een G6 waar deze "beule's" op aan wezig zijn)
 
Dit ziet er al mooi uit! Toch wel een mooi gedetailleerd vliegtuig... Top! Ik schaf mij deze week ook nog deze kit aan!
 
Dit ziet er al mooi uit! Toch wel een mooi gedetailleerd vliegtuig... Top! Ik schaf mij deze week ook nog deze kit aan!

k'weet niet of de Revell kit nog te krijgen is.. Hasegawa hun uitgave (is dezelfde kit) zal wel zeker te vinden zijn alhoewel twee keer zo duur...
 
Wat zijn beule's?? soort sloten voor motorkap? of wapens?
 
Wat zijn beule's?? soort sloten voor motorkap? of wapens?

bf109g6.jpg

btw: het toestel op de foto behoorde toe aan Erich Hartmann. een duitse aas (meer dan 5 overwinningen) die gedurende de gehele WWII 352 vijandelijke toestellen
uit de lucht heeft gehaald.
 
Cockpit zit in de romp ingebouwd. Gisterenavond de preshading gedaan, wou wel niet lukken zoals ik dat eigenlijk wilde.
De Ab begon te sputteren. TTz ik moest die nu en dan flink doorspuiten. Eigen schuld dikke bult. Heb ondertussen de boosdoener gevonden.
Ik had de verf rechtstreeks in de cup verdund en zo was er een stukje verdroogde verf in de cup gekomen. (wou het te snel te doen... weer iets bijgeleerd)

Waarschijnlijk doe ik de pre shading er vanavond weer af . (op sommige plekken vind ik ze te zwaar) T'is met Acryl verf gedaan en via een testje ondervonden dat ik met een oorstokje gedipt in isopropanal de gedroogde verf er terug vanaf krijg.

Nog een geluk dat dit niet is gebeurd tijdens de afwerkingslagen.... (vliegtuigmodelbouw... no room for error);)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi, schitterende bouw hier.

Ik denk dat er aan de rechterzijde 1 gat moet komen voor de starterkruk voor het aandraaien van de motor:

3017.jpg
 
Na het gepruts om de Canopy deftig af te tapen er de brui aan gegeven en van eerste keer een setje van Montex besteld.
In deze set zitten de "Guns" van master models en masks om de balkenkreuzen und die "Swastikas te verven. OOk de Canopymasks zitten er natuurlijk bij
Vanavond zetten we het hele geval terug in de preshade.

Ondertussen ben ik er uit dat ik de G2 in de markings van JG 54 "Grunherz"ga steken.
De G4 wordt nog over nagedacht, maar dat zal er waarschijnlijk eentje van Graf of Griswalski worden.
 
Ik heb er ook nog zo eentje klaar liggen om gebouwd te worden :)
Je pit ziet er zeer mooi uit moet ik zeggen, ben benieuwd naar het vervolg.
 
Ik heb er ook nog zo eentje klaar liggen om gebouwd te worden :)
Je pit ziet er zeer mooi uit moet ik zeggen, ben benieuwd naar het vervolg.

Thx. Cockpit is volledig out of the box. Enkel toevoeging van riempjes van Eduard.
Vind alleen de kleur iets te donker. Volgende keer de basis iets lichter maken.
De kit staat nu wel al enkele weken in de frigo. Was er een beetje op uitgekeken. Een bouwdipje.
Vooral he aftapen van de canopy deed mijn haren grijzer worden. heb daarom er de gepaste Montex maskings voor besteld.
ben daarom een neven project gestart met een fijne kit die simpel is maar wel heel mooi.
Tamiya Spitfire MkVb op 1/48e. Binnenkort post ik de eerste foto's in een apart topic.

Van het WE doe ik misschien ook weer verder aan de Me BF-109.
Hier en daar wat klein schuurwerk , canopy aftapen en hij kan gespoten worden.
 
Ahaa, die spit, daar heb ik ook interesse in, heb er ook zo eentje thuis staan hehe :)
Laat de foto's en het topic maar komen
 
@ Pastis: die Montex masks, kun je die enkel bestellen vanuit Polen? Of kom je die in onze streken ook tegen op beurzen?
 
@ Pastis: die Montex masks, kun je die enkel bestellen vanuit Polen? Of kom je die in onze streken ook tegen op beurzen?

Ik bestel de mijne bij A2Z models in Schotland. maandag bestellen is vrijdag normaal in de bus. In polen te bestellen bij KAraya die tevens ook op de KMK beurs was te vinden.
 
Mooie kit! Die zal er wel prachtig uit komen!
Het enige jammere vind ik dat ze bij de decals nooit de swastika's meeleveren. Jammer maar wel begrijpelijk. Puur toeval kwam ik onlangs bij luc sturmtiger langs een tafeltje waarop een setje swastika decals lag in alle schalen.
Is het geld zeker waard !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan