Hoofdsponsor

1/72 Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Hoi mensen
Ja ik bouw ook vliegtuigen,hoewel dit jaren geleden is kocht ik me onlangs zes doosjes van revell met deze vliegertjes.
Zeer kleine schaal maar daarom niet minder mooi om doen.Toch doe ik dit als tussendoortje want ik heb nog twee andere projecten te doen.
Dit kleine tuigje ga ik voorzien van een wel erg klein elektro motortje.Het heeft een toerental van 21.000 tpm en voltage ligt tot 3 volt maximum.Toch zal ik ervoor zorgen dat deze snelheid niet word gehaald want dat is buiten realiteit dan tegen over het tuigje zelf.
En nu de eerste vorderingen zie.

Ter aanvulling van dit verslagje hier de link naar een goede en mooie site.
Nieuport28http://www.airminded.net/n28/n28.html

als eerste zet ik het lichaam aan elkaar en dan direct erna doe ik het motor gedeelte al.
attachment.jpg
Om te beginnen,de boxart
attachment.jpg
hier dus het samen gestelde lichaam al.
attachment.jpg
En nu komt het he zoals je ziet op het plan is dit eigenlijk de eerste stap.
attachment.jpg
dit is het motortje dat erin komt
maar eerst es de inhoud tonen van de doos.
attachment.jpg
niet veel dus,wel leuke decals erbij he ;)
attachment.jpg
en hier dus de motor delen met de proppeller.Ook het motortje legde ik er al bij
attachment.jpg
En we zijn vertrokken met hakken en snijden.
attachment.jpg
Het asje net voorbij de cilinders moet er ook aan geloven.
attachment.jpg
netjes doorboort met 1 mm boortje
attachment.jpg
je ziet dat het echt wel klein is he
attachment.jpg
de opbouw.
attachment.jpg
dry fit met motor erin
attachment.jpg
een dryfitje doen
attachment.jpg
en dan de samen gestelde nieuwe versie ervan met motortje eraan.propeller boorde ik met een boortje van 0.5 mm
attachment.jpg

attachment.jpg
ziet er goed uit
attachment.jpg

attachment.jpg
als bewijs dat het zo klein is...

Morgen zie je een kort videootje ;)
slaapwel he .
Patje.
 
Laatst bewerkt:
Oeps dat is klein voor een motor in te maken.
Maar: gaat niet, bestaat niet! Succes Patje en oppassen dat ze niet echt wegvliegt:P

Fred
 
het motortje draait wat te snel dus daar moet ik nog wat gaan op vinden he.

Dat kan vrij simpel. Ga langs een electronica winkel en vraag een Potentiometer die heb je al in het heel klein en neem je motor mee en een goed richtlijn is een potentiometer met 1/4 weerstand van de spoel van je motor. Dat is zowat de simpelste snelheidsregeling die je hebt.

Andere mogelijkheid is dacht dat je zei dat het een 12 V motor was dus starten moet je met 12 v maar eens het draait zou je bv door een schakelaartje terug kunnen gaan naar een 9 V batterij en dan draait hij verder maar trager .....kwestie van wat testen ....
 
Hey Patje.

Je weet toch dat bij deze stermotor de cilinders mee ronddraaien met de schroef he!
Minder toeren= minder voltage geven= regelbaar trafotje of een baterytje 1,5V.

Johan.
 
@Marc:ach zie ik wel he,ja het is misschien wat lang maar dit wou ik nu echt wel es gaan doen he.Tja uit balans de schroef.....teste het en er zijn weinig of geen trillingen waar te nemen.hahahaaaaaaa en dan nog kan maar eens proberen nietwaar;)

@ the-mouse:ja erg klein he en vond ik es een uitdaging,het motortje draait wat te snel dus daar moet ik nog wat gaan op vinden he.

Thx voor jullie reacties.
Patje

neej weet ik dus niet he Johan ;),geen probleem he maak ik die gewoon terug los en pas ik dat netjes aan.
Thx voor de tip trouwens.

Dat kan vrij simpel. Ga langs een electronica winkel en vraag een Potentiometer die heb je al in het heel klein en neem je motor mee en een goed richtlijn is een potentiometer met 1/4 weerstand van de spoel van je motor. Dat is zowat de simpelste snelheidsregeling die je hebt.

Andere mogelijkheid is dacht dat je zei dat het een 12 V motor was dus starten moet je met 12 v maar eens het draait zou je bv door een schakelaartje terug kunnen gaan naar een 9 V batterij en dan draait hij verder maar trager .....kwestie van wat testen ....

Euhm nee het is een 3 volts he maatje en dat dan wel de maximum volts die het aankan.maar kan perfect draaien met 1.5 ook.
Ik zoek wel es op het net wat er zoal te vinden is daarvoor.


Hoop dat het zichtbaar is ;)

Idd Marc,daar treed ik je zeker in bij en maakt het echt wel boeiend he.Weet je baat het niet dan schaad het niet he,is tenslotte maar goedkoop kitje en heb er nog meerdere liggen.;)

Hallo allemaal,vandaag een kleine vordering al.onderste vleugeltjes zijn geplaatst en stoeltje past perfect,er is nog een mm en half over dus het pilootje kan er netjes in he.

attachment.jpg

attachment.jpg
gaatjes erin en kabeltjes dr uit
attachment.jpg
zij aanzicht
attachment.jpg

attachment.jpg
zo zie je het stoeltje wat beter.De kabeltjes komen helemaal bloot en worden in een fijn gleufje verlijmd.
Op die manier word ook het zicht er mooier op he ;)
Tot later.Patje.

Ik ga nu meteen de wielen gaan installeren zo weet ik waar ik moet gaan bij steken om netjes te balanceren zodat het niet naar voor valt.
Tot zo.

En zoals belooft hier zijn nog drie foto's
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Zo dat is het dan weer he.Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh wat fijn om te zien :) hopelijk kan het er tegen! Waar heb je zo'n motortje gehaald? Zou ik ook nog eens willen proberen eigenlijk :d
 
bij bugetronics.nl maatje en nie duur ook.moet je wel rekening houden met de verzendingskosten he.


Budgetronic

Patje.
 
Mooi projectje Patje. Lijkt mij superleuk die oude viegtuigjes op 1:72.
Zat dit motortje bij de kit of heb je die apart gekocht?

PS: uw projectje staat wel bij de helicpters:D Nee mijn fout, verkeerd gekeken.:wub:

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah toch nog fotootjes gezien, zei het nu in FF, nochthans in de namiddag maakte ik wel gebruik van IE. Ziet er heel goed uit alvast. Persoonlijk vind ik het zelf ook heeeeeeel erg moeilijk om die schattige kleine doosjes te laten liggen in de winkel, ze waren tenslotte ooit vele jaren geleden m'n eerste ervaring met modelbouw, en vaak moet ik de neiging onderdrukken om er niet meteen een heel assortiment van mee te nemen om een hele collectie van op te bouwen.... maar ja, de admiraal heeft natuurlijk ook nog het recht om te denken dat ze iets te zeggen heeft hé :/
 
hahaha ja lol,zoals jonas zegt dus he is een kwestie van soms es wachten tot ze erdoor komen blijkbaar.Ik gebruik reeds enkele jaren FF en nooit last mee gehad.
Heb er nog vijf liggen van dit formaatje dus nog heel wat pruts werk te doen hahaha.Vond het een uitdaging als tussendoortje en begon er gewoon aan he.
Niet erg veel stukjes maar wel zeer fijn van onderdeeltjes en dat maakt de uitdaging des te moeilijker dan weer omdat je dan veel voorzichtiger te werk moet gaan.
Ik ga deze nieuport wel met borsteltje verven want voor zo een klein ding ga ik niet de AB uithalen.Zal het in verdunde lagen doen dan is het netjes strak en glad.
Patje.
 
Ha, eindelijk kan ik de foto's eens even zien :).
Heel knap gebouwd hoor Patje en het is echt zeer klein.
 
Zal het in verdunde lagen doen dan is het netjes strak en glad.
Patje.

Ook niet al te netjes hé, patje, in het echt waren ze ook met de kwast geschilderd, en toch zeker wtb persoonlijke markings van de piloten.
Ik meen me te herinneren dat (ok, aan de andere kant van het slachtveld dan), dat M. Von Richthofen serieus onder z'n voeten kreeg toen ie voor het eerst z'n kist een persoonlijk tintje gaf.
 
Hmm ja eigenlijk heb je gelijk Dany,ga dus netjes vuil verven hahahaaa.Nee echt het zal er wel goed komen uit te zien he.
Ja idd vroeger deed men die met een kwast.Ik maak er wel wat van he;)

Zo en nu bouw ik weer wat verder aan dit kleine ding,zal ook hier en daar wat moeten plamuren om naadjes weg te weken he.
Heb twee goede foto's gevonden en daar ga ik me op baseren om de kabels die nodig zijn ter aanspanning van vlegels en staart delen netjes te gaan doen zoals het moet he.Gelukkig heb ik daarvoor goede draad liggen en dat is op zich al een zorg minder dus.tot straks ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke draad ga je daarvoor gebruiken, Patje ?
 
Draadjes van 0.5mm dikte die je gebruikt voor motors van wagens he,dus waneer je bougiekabels wil gaan namaken.
 
Ik meen me te herinneren dat (ok, aan de andere kant van het slachtveld dan), dat M. Von Richthofen serieus onder z'n voeten kreeg toen ie voor het eerst z'n kist een persoonlijk tintje gaf.

Daar bestaat een mooie film van "The Red Baron". Sorry, even off topic.

Christophe
 
Draadjes word netjes weggewerkt Marc,en zal je niets van zien,enkel aan de staart nog en dan gaan ze in het blok komen te zitten.
Komt wel goed maatje ;)
 
waar ze visgerief verkopen kan je voor en paar euro visdraad kopen van 0.08mm diameter (denk dat er 10 of 100m opzit, zou eens moeten kijken thuis), deze kan je ook gebruiken voor de spandraden tussen de vleugels
 
ja was ook van plan ;) heb ik liggen gelukkig.

Ach Marc maatje das nie erg he iedereen is al ne keer mis nietwaar;)

Heb gisteren nacht nog wat kunnen doen dus enkele fotokes zijn dan wel een must nietwaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Patje. Die zal je moeten vastmaken, anders vliegt hij weg.
Is dat plamuur op de onderkant?

Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan