Hoofdsponsor

1/72 Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
schoon vliegerrke aan het woren.
 
@Fabust : Och ja dat is eigenlijk nog niet zo moeilijk zenne,natuurlijk komt er bij kijken dat alles dus zo veel kleiner is en dat er niet zo veel onderdelen zijn bij deze vliegertjes. Maar ik heb hier een mooie Bell helikopter staan aan de zelfde schaal en daar is dus wel best wat werk aan.zie je dat het kan verschillen wat voor model je dan neemt.Maar om terug te komen op uw aangewakkerde interesse,ja het is best wel een prestatie op deze schaal moet ik wel toegeven.De nieuport is een machtig mooi toestel voor zijn leeftijd en werd in Frankrijk ontwikkeld,draaide op een Gnome 9 motor waarvan de cilinders vast mee draaiden met de schroef.
Tijdens de productie ervan werden er reeds toestellen aan de VS verkocht en deed ze dienst in de eerste W.O. . Amerika was de voornaamste gebruiker toen.
Als je op deze schaal wil gaan bouwen dan zijn dergelijke toestellen zeker een aanrader maatje.
Ik zou zeggen zeker doen. Patje;)

valt mee he Jelle,zal nog wel mooier worden maatje als alle kleuren er mooi op zitten nietwaar.Maar eerst de bespannings kabels hernieuw doen he;)

Goede nacht allemaal
zoals afgesproken heb ik een heel kleine update,maar zoals ik altijd zeg"wat het is ..is het he.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot daar weer want het is zeer tijdrovend,na elk draadje moet ik wachten om aan te spannen en te fixeren.Maar het lukt echt wel nu.
Tot later mensen. Patje;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die draden zien er goed uit.
Staan mooi op spanning.
 
Patje maat, hoeveel projekten heb jij zo lopen momenteel? En allemaal gaan ze de goede kant uit moet ik zo zeggen. Doe zo voort zou'k zeggen, dan kan ik jouw richtlijnen volgen om alsnog de touwen van mijn bismarck te verstevigen. ;)
 
Knap gedaan Patje de lijnen zien er netjes uit.

Gr
Dirk
 
schoon werk hoor doomwad, is een plezier om te volgen.
 
Hey, :)

Patje, het ziet er goed maar persoonlijk vind ik de draden iets te zwaar voor het model. De spanning zelf is zeer goed. Wat heb je gebruikt voor de bekabeling??
Let wel, het is mijn persoonlijke keuze, als jij er tevreden mee bent, zekers goed gedaan dan.
Ik vermoed dat je een autobouwer bent, dus zeker chapeau man. ;)
 
Thx bro,da is eigenlijk het voornaamste voor mij althans.werd tijd zenne want zag het nog nie te goed zitten.Maar waar een wil is is een weg he en nie plooien zeggen ze.Dus ik heb volhard in de strijd en win deze keer.De draden krijgen achteraf nog een soort van stijfsel,dan blijven ze beetje in vorm zo he,met wat weet ik nog nie dat ziek ik wel uit,ik denk zo aan verdunde houtlijm.en nu slaapwel maatje en tot laters he .
Patje ;)

Euhmm als ik goed tel ,en zal eens opnoemen
1.doomrod
2.Mercury comet
3.nieuport N28 C1
4.In memoriam,alouette II
Waarvan de nieuport en de mercury bijna af zijn,dus dat word dan weer een tussen projectje erbij nemen dan Tom maatje.
en ja inderdaad dat zou je dus kunnen doen want het verstevigt echt zo en je ziet het niet want het word helemaal transparant de lijm en dat is natuurlijk een voordeel he.Deed ik meer dan twintig jaar geleden al zo bij de Cuty sark die ik toen bouwde.Helaas kwam deze door zeer negatieve omstandigheden aan haar eind.
Patje.

Hoi Steven dank je wel maatje,vandaag zijn de laatste draad eindjes er af gesneden en werd reed plamuur gebruikt,netjes op schuren en het vliegtuigje kan worden geverfd. zal in een drietoon camo komen dus op die schaal niet erg moeilijk maar zou wel wat volgens dat ik zie op de planning eerst wat moeten worden uit getekend.Maar dat zal geen probleem zijn.Foto's volgen later nog.
Patje.

Kweet het maatje maar dat was voor mij de momenteel makkelijkste keuze,ge mag gerust eerlijk zeggen wat ge denkt ik heb daar nu echt geen probleem mee Swaken.Ik ben inderdaad eerder een wagenbouwer maatje.Maar ik heb hier nog tien van de vliegende soort staan en die wil ik graag eens aanspreken he .
Ik ga eerlijk zeggen nu verander ik niks meer aan de draden want als ik dat zou gaan doen dan ben ik zeker dat de Veugeltjes naar de maan gaan en dat willen we niet he;) Maar idd ze zijn wat naar de dikke kant ja dat klopt Swaken.Ik ben er inderdaad tevreden mee en dat is dus echt wat telt zoals je zegt.
Als ik een komend projekt heb met weer zulke draadjes dan doe ik het zekers anders dat staat vast.
Patje.

Goede avond beste collega's ik ben begonnen aan de uiteindelijke verfsessies en het gaat lekker goed.De basis kleur was er al op en die diende als een soort van primer.nu de eigenlijke onderkleur van het schema is er ook op aangebracht en dat ging lekker vlotjes.De nieuport word best een mooi klein ding.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Oke het is geen grote vooruitgang maar het is er al he,tot straks dan;)
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat goed Patje nog even vol houden he word een mooi projectje.

Gr
Dirk
 
Wel mooi bespannen hoor Patje, maar om heel erg eerlijk te zijn vind ik de spankabels wel een beetje heeeeel erg dik voor de schaal, eigenlijk zouden ze nauwelijk zichtbaar mogen zijn. Ik wil echt niet moeilijk doen hoor, maar je was zo goed op weg dat ik je deze opbouwende kritiek echt niet wil onthouden.
 
Dat ziet er heel mooi uit Patje. En misschien dat de kabeltjes wel wat te dik zijn, maar zelf vind ik dat het niet zo stoort. Dus doe gewoon verder en dat komt goed.
 
Jup inderdaad en dan nog een mooi sokkeltje der onder he. ;)

Mercie mon ami
dank je wel.Maar kan echt beter denk ik,volgend projectje zal wel beter worden.

Dank je wel maatje ik vind het zelf ook niet storend maar e kabeltjes worden nog in gewreven met lijm en dat verdund de dus nog een beetje.
Vanavond wat meer foto's en er zal ondertussen wat meer geverfd zijn ook he ;)

Goede morgen allemaal,de nieuport kreeg een mooi jasje aan gemeten en staat reeds in de volgende kleuren geverfd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Voor mij is dit wat ik wou,alles is met de hand geverfd. op zich niet moeilijk uiteraard maar moet je wel opletten voor strepen dus.
Heb het grondig nagezien en er zijn geen strepen te zien.
Tot later
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zijn echt mooi. Je hebt dat prachtig gedaan Patje ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de hand gedaan Patje ? knap hoor en dan ook nog zonder strepen je levert hier goed werk man
 
Ha dag Pa fifi!! ja dank je ik denk dat het gewoon soms een kwestie van wat tijd is he,vanavond verder afwerken want nog de neus de wielen en de steunpunten tussen de vleugels doen he.als dat alles klaar is dan doe ik decals en dan is hij af.Maar moet wel nog een mooi statief of zo maken.
Patje.

Hoi maatje ja echt met de hand gedaan,maar ja op zulk een kleine schaal gaat dat vlot natuurlijk.Moet ik wel zeer goed gaan opletten qua de kleine details he.
Verder is het nog steeds leuk om doen en dat vooral op deze schaal,er wachten er nog vijf van dit kaliber dus nog kleintjes op komst he lollol.

Goede namiddag,vannacht nog wat kleine dingen gedaan en vandaag de eind afwerking qua verven.

attachment.jpg
onderzijde een laagje gegeven
attachment.jpg
op de vleugel zie je kleur nuance(onderste omdat ie op zn dak ligt)wees gerust het is gewoon schaduw.
attachment.jpg
Het bruine op de staart werd verbeterd omdat er wat glans opzat.
attachment.jpg
als je goed kijkt zie je onderaan het vliegtuig de lichte kleur er opzitten.
attachment.jpg
op de onderste vleugel rechts heb ik een fout rechtgezet,dus juist naast het gele deel had ik zelfde kleur als boven rechts gedaan dat was fout en werd gister hernieuw gedaan.
attachment.jpg
zo was het,en dat klopte niet.
attachment.jpg
Ik hoop dat dit een beetje naar behoren is uitgevoerd,maar voor mij is het alvast goed.
Tot later. Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna klaar zo te zien.
Ziet er goed uit.
 
Heel netjes gedaan patje,alleen zou ik aan de rechtervleugel bovenaan ook nog een cammo vlek zetten nu lijkt het een beetje dat het geheel niet in balans zit..
 
Ja dank je maatje,ik hoop het toch dat het wat goed is want ik heb niet de gewoonte vliegtuigen te doen he.
Er is nog wat werk aan,wielen,vleugel supports,as aan de wielen en hun supports ook.wielen zelf ,en dan kan ik een mooi plankje maken om ze op te zetten.
Moet eerst nog zorgen voor een snelheids- regelaartje of zo want de motor draait aan 21.000 toeren per minuut op 1.5 volt dus veeeeeeeeeeeeeellllll te snel he.
Komt wel goed hoor! ;)

Ik moet dat nog doen maatje maar vind mijn juiste kleurtje nie terug,heb al heel mijn huis af gezocht en vind het nie terug.
Maar ja het klopt er moet er nog een opkomen zelfs dat is juist maatje.

goede nacht allemaal,weer wat verder gedaan en het is bijna afgewerkt.

Heb hier en daar wat toegevoegd en juist nog aan 1 zijde een wiel afwerken,aan de andere zijde de band die op het wiel ligt nog doen en het vliegtuig staat klaar voor decals.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
zo dat is dan weer klaar,tot later
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Patje .
Mooi toestel man zie ik daar ook een machine geweer?

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan