Hoofdsponsor

1/72 Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt patje voor de deskundige uitleg man.;);););)

En zoals ik gezien heb krijgt het motortje genoeg koeling, wat het heeft best een hoog toerental!
 
Patje ziet er geweldig uit en een monsterklus vooral om dat het zo klein is petje af.

Gr
Dirk
 
attachment.php


zoals je ziet bezit ik deze kit ook
ik heb er ng 1tje van deze serie maar die staat er niet bij op
ik ga ze gebruiken om men airbrush te testen .
je hebt het wel mooi gemaakt met dat motortje moet ik zeggen .
welke plamuur heb je er voor gebruikt ?
ik ge toch het zwarte garen gebruiken voor de bespanning maar zal dit pas doen na de spuitwerken .
is dit een goed idee .
 
Dat toerental zal sterk worden verlaagt hoor,en de warmte ja dat zal al geen probleem zijn daar het geen uren en uren zal draaien he.
Maar vond het eens leuk om op deze schaal toch wel iets te doen bewegen snap je lol.Zoals je kon zien is het piloot stoeltje direct op de onderste wing geplaatst
Men vreesde dat het er niet in ging kunnen,was eigenlijk geen probleem zelfs en het pilootje zelf kan er netjes in.
Thx voor je reactie man.

Hoi maatje ja hoor zeer goed idee van je om dat zwart te gaan gebruiken.maar ja ik moet weer eens speciaal gaan doen he en gebruikte koperdraadjes.
De plamuur is van poly filla he en werkt lekker.uiteraard moet ik wat meer gaan schuren nu nog want de body is nog niet dat he.
Zet je een topicje ook als je dr aan begint?

Patje ziet er geweldig uit en een monsterklus vooral om dat het zo klein is petje af.

Gr
Dirk

Ja idd Dirk is echt niet makkelijk ook maar erg leuk om doen.bijna af he;) daarna heli projectje........dus zoek ik zelfde schaal maar helicoptertje he;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga een topic openen als ik ze alle zeven geplakt heb .
zoveel werk is er niet aan ik ga ze dan ook niet afpimpen of zo e is enkel om te leren spuiten .
een topic van deze modeletjes zal dan staan bij de spuitafdeling :-)
ik zal vanavond een fototje nemen ik heb er al 3 klaar . ;-)
 
Oke ik kijk er naar uit alvast he ;)

Hallo allemaal ,ik ga vandaag verder met het bespannen en als deze klaar zijn kan ik eindelijk gaan afwerken,dus nog wat schuren en dan gaan verven.
Nu komt het moeilijkste gedeelte van het bespannen dus daar gaan we voor he.Hier alvast een schets van hoe ik de eind bespanning doe.

attachment.jpg

Vandaag weer wat gaatjes geboord voor de eind bespanning.Ik hoop vanavond nog te kunnen verven.Voor ik begin te verven wordn nog wat foto's gemaakt.
Tot vanavond ;) Patje.

Het is reeds drie uur beste mensen en ben er eindelijk door geraakt,de bespannigskabels zijn een feit.
Hier dus snel nog drie foto's.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg





dit zijn de twee kleuren waar ik de basiskleur ga van maken.dus 378 grijs aan 25% en 55 blauw aan 75%.beiden netjes mengen en dat word dan de vaste basiskleur.de grijze is semigloss en de 55 mat dus dat word dan weer wat matter dan semigloss eigenlijk.Is ook goed want dat mag zo zijn aangezien het een met textiel bekleed vliegtuig was.Goed ik ga slapen mensen en tot later op de dag he.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Engelen geduld heb je hier voor nodig. Mooie prestatie :-) Heb ook nog een paar 1/72 liggen denk ik ..... Wordt al bang als ik er aan denk .... vind ze soms gewoon te klein maar ook vaak te mooi om te laten liggen.
 
Mooie cobi van kleur Patje draadjes zien er naar mijn mening ook goed uit.
Word weer een mooi stukje modelbouw zoals we gewend zijn van jou.

Gr
Dirk
 
:) oh ben benieuwd naar het eindresultaat met kleurtjes! En dan nog het diotje :d
 
dat komt zeker en vast in orde Patje ;)
ziet er al prachtig uit.
 
Ja maat,

Gij moet fijne vingerkes hebben hoor:wow:

Grtz.

Luc8)
 
Dank je wel maatje,ik doe mn best he.;)

Heb ik ook en ben al gaan kijken naar nog van deze mooie kleine dingetjes.Heb er eentje bijgekocht en is een helicoptertje deze keer.
Het is de Bell UH 1D "sar" ook op 1/72 dus.

Dank je wel maatje,nou ik heb eigenlijk de draadjes niet keihard aangespannen omwille van het feit dat ik er hier en daar wat vervuiling ga aan op aanbrengen.
Er zal dan zo wat modder gaan aanhangen,dus komt een plaatje onder met aarde als ondergrond.Met gips netjes te maken zoiets en leerde het ook op schilderles vroeger.Ik denk dat dit dan wel goed zal zitten he ,misschien ook 1 van de wieltjes wat verzonken laten gaan zijn in het gips zodat het lijkt alsof het zakte in de modder he.Ik denk dat dit wel goed gaat komen.
Patje.

LOL nou dio...eerder een displayke.;)

Hoi die pa!
ik heb de foto's er opnieuw opgezet he.
Ja dat ziet er idd redelijk goed uit,nu nog lekker afwerken he.

Oei neen echt niet Lucske,doe veel met pincet he en dat scheelt dus aan het sterke taalgebruik hahahhaaaa.

Goede middag heren en dames medebouwers.
Heb een klein ongelukje gehad met de nieuport,liet die toch wel vallen zeker:( :( ,resultaat is dat de bespanning terug is losgekomen.
Moet vele kabeltjes herbeginnen dus en ga deze keer niet voor de koper draadjes gaan.Niks aan te doen he het is niet anders.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brute pech. Dat is het laatste dat je wil dat gebeurd natuurlijk. Maar ik merk dat je de moed niet laat zakken en gaat verder doen. Prima Patje.
En ik denk dat het een goede beslissing is om niet met koperdraadjes te werken. Je moet er een beetje spanning op kunnen zetten.

Christophe
 
Inderdaad maatje maar ja aangezien ik toch graag experimenteer deed ik het toch he en ja je leert er dus wel degelijk uit.
 
Modelbouwen is uitvinden, experimenteren, groeien, risico's nemen, regels breken, fouten maken en vooral plezier maken.
 
Hey,

Patje, ofwel visdraad ofwel nylondraad uit de kousen van moeder de vrouw, zeer stevig en flexibel tegelijk.;)
 
Zo is dat maatje en dus opgeven bestaat niet bij mij,weet je hier heb ik dus ook voldoening in hoor dat zorgt ervoor dat ik nog betere ideeën krijg op dit gebied van de bouw ervan.Dus ja Christophe het is echt wel leuk om doen.
Patje.

dju ze heeft da nie he ,lollol maar heb al geriefke gehaald ze swaken.

goeie nacht allemaal
Ik heb ondertussen e draadjes verwijderd en de gaatjes uitgefreesd.Deze worden eerst weer netjes opgevuld en dan kan ik morgen opnieuw draden gaan spannen.
Uiteraard zal ik nieuwe gaatjes gaan boren he,deze keer doe ik ze met zeer dun naaigaren,dat zal de zaak veel makkelijker maken.
attachment.jpg
De bovendek vleugels
attachment.jpg
onderdeks vleugels
attachment.jpg
en dan uiteindelijk de wielbasis.
Ik ga de nieuwe gaatjes met elkaar gaan verbinden door middel van een sleufje.
Dan kan ikde draadjes goed aanspannen en worden de sleufjes weer dicht gedaan nadat ik de draadjes erin heb vastgelijmd.
Zo dat was wem kort maar ja het is nu zo he,dus we gaan aan de slag weer.
Tot later mensen. Patje. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patje,,

ik ga je bij dit project moeten volgen man,, eerst eens alles doorgelezen en mijn interesse voor
vliegers gaat omhaag. Knap wat je tot nu toe al gedaan hebt op zo een kleine schaal..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan