Hoofdsponsor

1/72 Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Christophe.
Ja is idd plamuur maar ik zorg ervoor dat dit allemaal netjes word geschuurd en zo.
Vanaf het moment ik een mooi dio plaatje heb kan ik gaan verven he en dan nog een batterijtje aan sluiten.
Ik zal ook moeten zorgen dat het dus kan worden vertraagt want op 21.000 toeren per minuut lijkt het me dus niet realistisch zo he.
Het duurt dus nog even al is het zo klein he maatje.

heb een filmpje weer ,motortje draait goed tijdens deze test en is netjes in balans de schroef.


Er was een klein probleempje opgedoken nadat ik de draadjes had ingewerkt,bleek er eentje geen contact te geven.
Heb ze beiden terug moeten losmaken en vond dan uiteindelijk de fout,de hele operatie duurde toch een uur hoor.
Tja in de eerste plaats het is allemaal zo fragiel en heel klein,dus ik moest uiterst voorzichtig te werk gaan he,maar goed het is opgelost en alles
werk gewoon goed nu,de schroef geeft geen extra trilling en draait zonder probleem netjes en vlot.Je ziet later op de dag nog weer updates van de schuurwerkjes die zullen gedaan zijn.Heb gelukkig heel fijne schuurstokjes die ik van mijn maatje Eric2020 heb en dat is dus geen probleem.Verder rest me de vorm van de vliegtuig romp netjes weer goed in de juiste vorm te brengen.Als dit alles klaar is worden de eerste lagen al op het tuigje gezet en terwijl dat dan uithardt maak ik een mooi klein stand plaatje om dan later te voorzien van een klein cel batterijtje en een heel klein aan en uit knopje.Waarschijnlijk maak ik ook dit helemaal zelf en dat zal aan de plat worden aangebracht net onder de neus van dit kleine tuigje.
Als dit korte maar zeer leuke projectje goed lukt en goed blijft na afloop worden de andere kleine vliegtuigjes die op de stasch klaarliggen ook voorzien van zulke kleine motortjes indien het modelletje dat natuurlijk toelaat qua plaats en verwerkings- mogelijkheid.
Wie van de vliegtuig bouwers een how-to wil over dit motortje en de plaatsing ervan mag het laten weten hier.

Slaapwel mensen en tot later op de dag he ;)
Patje.

Dank je Marc ;) deze keer werd het aangedreven met een batterij die bijna leeg was ,en ja hoor veel trager dus.
Maar het kan en zal nog beter worden dus ik ga een lichter batterijtje halen en een on/off knopje he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga even kijken voor een potentiometer ...daarmee kan je de spanning op de motor regelen en ze kosten 2 keer niks...... Je zal vast de motor heel traag kunnen laten draaien.
 
Inderdaad klopt,maar haal ik dat bij conrad of zo??
 
Hey dikkie dik,ik wist nie dat deze nog bestond,heb ik als jonge gast nog onderdelen gaan halen voor een zelfgemaakte radio ontvanger in de tijd met deagostinie
 
Die gaan je zeker helpen ik zou zelfs durven motortje meenemen en ze hangen die dan wel even aan een voeding en gaan dan kijken welke de beste potentiometer is voor je.
 
Oke goed om weten,dank je man;)

Hoi mensen,ik heb nu opnieuw weer het vliegtuigje geplamuurd en na het drogen uit getest,dus vandaag pas de test gedaan weer en ja hoor deze keer werkt alles gewoon.Ook ga ik es kijken om er een klein plaatje voor te maken zodat het tuigje makkelijk kan worden bediend he.Misschien dat ik dan ook een hangaartje er bij neerpoot maar dan zou dit project niet hier meer mogen staan want dan spreken we van een diorama project.
Dus dit idee doe ik dan bij de fokker die ik staan heb.Maar kan eventueel wel wat gras erop gaan doen.Ik zie wel he.
tot later met de nieuwe foto's.
patje.

Het is reeds 3u 26 en ben nog steeds bezig,dus hierbij een kleine update van de nieuport.

attachment.jpg
bovenleugels geplaatst.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
zoals je ziet zijn de kabeltjes weg gewerkt en komen deze aan het sleepwieltje uit om zo naar het stand plaatje te worden door gevoerd.
Daar in zal dan een uitsparing komen om het batterijtje te plaatsen en dan kunnen we het vliegtuigje gaan bedienen.
Tot later mensen.
Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Patje
Ziet er stoer uit zo en man wat een gepriegel maar het gaat u goed af.
ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Gr
Dirk
 
Mooi werk Patje. Die kleine vliegtuigjes doen mij denken aan vroeger.

Christophe
 
@Marc :inderdaad maatje daar heb je 100% gelijk in en ga ik ook doen want het is nog niet dat he;) Ik he gelukkig zo van die kleine schuurstokjes die een collega
bouwer hier maakte,Eric2020 dus en dat is uiteraard zeer makkelijk en zeker voor deze schaal.
@mind9: ja best stoer zo'n klein ding he,en hoewel het slechts deze formaten heeft is dr best wat werk aan.Het eind is nog niet in zicht :)
Patje.

Ja idd dat is zo he,hadden we vroeger zelf in metalen versies ook dacht ik.

Hoi hoi
Ik heb zojuist eens geprobeert om spankabels aan te brengen en dat lukte redelijk goed

attachment.jpg

attachment.jpg
Straks de grote uitdaging,aan de vleugels zelf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zitten mooi daar op dat staartstuk Patje
Wanneer is de eerste testvlucht ? ;)

Gr
Dirk
 
Hey Patje, ik zie dat jouw spankabels niet echt opgespannen zijn. Ik denk dat het mooier is als ze echt strak staan. Ik weet niet wat je precies gebruikt hebt maar als je zwart garen gebruikt kan je dit goed opspannen.

Christophe
 
Tjah naaigaren is al wat dikker ook he dus ik opteerde voor een draadje van 0.3 mm,uiteraard is dit nog niet wat het moet zijn maar dat word wel netjes verbeterd he ;)
 
Tjah naaigaren is al wat dikker ook he dus ik opteerde voor een draadje van 0.3 mm,uiteraard is dit nog niet wat het moet zijn maar dat word wel netjes verbeterd he ;)

Daar twijfel ik niet aan Patje dat jij dat tot een goed einde brengt.

Christophe
 
Thx maatjes doet deugt te kunnen lezen. :wub:

ik ga nu proberen met nylondraad en zal zien of dit lukt.zo niet kan ik dan niet anders dan naaigaren te nemen.
Tot straks voor de nieuwe foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je gaatjes gemaakt in je staartvlakken?

Kun je het draadje perfekt opspannen.
Zou eerst verven, dan draadjes spannen.

Johan.
 
Johan je leest mijn gedachten,heb idd gaatjes geboord en dan aan gespannen.Wat verf betreft maakt eigenlijk niet uit want ze mogen een kleurtje hebben.
Bij vernieuwde toestellen van dit type zie je dat deze aanspanners in hun metaal kleur zijn en dat vond ik nie kunnen dus ik opteer voor de kleur zoals vanouds he.zwart dus,deze toestellen werden met kwast geverfd btw wist je dat?? hihiihi lol had ik willen bij zijn toch.

nog snel voor het slapen gaan een paar foto's plaatsen he.poging gedaan tot spannen van draden en nu lijkt het beter.alleen aan de staart was ik wat te gierig met de lijm geoof ik want die kwam weer los,dus dat word opnieuw gaan spannen.

attachment.jpg
zoals je ziet het is weer los
attachment.jpg
aan de wielen zijn ze oke
attachment.jpg
en hier dus aan de vleugel lijkt dat zeer goed te lukken dus.Ik boorde gaatjes en spande ze zo dan op.
Een schets zal volgen ter verklaring ervan hoe ik dat deed.;)
Patje.

Het is herstelt en veel beter dan de eerste en tweede keer.nu staan ze netjes op spanning.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo moet het zijn zie lollol.Allee vooruit nu de afwerking van de rechtervleugel,en dan de linkervleugel gaan doen zie.
Wat je allemaal kan he met koperdraadjes van 0.3 mm
Patje ;)

we zijn weer twee uur verder en eindelijk beide vleugels voorzien van hun eerste kabels.Later op de dag worden de andere kabels geplaatst zodat deze elkaar gaan kruisen als het ware.

attachment.jpg
Ik ben er dik tevreden mee,het gaat goed zo.slaapwel mannen en tot laters he.Patje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al heel mooi uit Patje.
Maar ik zou toch ook kijken om de draden door garen of visdraad (die je, zoals Marc zei, door warmte nog kan bijspannen) te vervangen.
Want met die koperdraad zal je nooit die strakke (gespannen) resultaat bekomen denk ik.
 
Hoi Patje,

je project ziet er top uit man ApplausApplaus, maar ik heb een vraagje ligt je motortje los in je modelletje.:wub::wub:
Wat ik zie het as niet uitsteken.:unsure:
Het schilderen zal nog een hele klus worden, maar in ieder geval nog veel suc6 man!!!!8)8)8)
 
Hoi John ,neen hoor dat zit netjes vast in de ruimte kijk naar dit foto'tje zo legde ik het vast

attachment.jpg
Zie je dit plaatje daar komt het asje uit,daar werd de Gnome monosoupape motor voor gekleeft en dan pas de schroef.
het asje is dus juist goede lengte en kan ik netjes het schroefje er op steken.
attachment.jpg
zo dus he John
attachment.jpg
Het motortje zie je netjes zitten achter het bewuste plaatje dat je zag op de eerste foto en zo in de neus vastgezet.
daarop dan de gnome 9 monosoupape en dan het schroefje(mist eerst de kap erover te monteren uiteraard)
en hieronder het resultaat maatje.
attachment.jpg
als je goed kijkt zie je het asje netjes zitten.
Ik hoop dat dit een goed en duidelijk overzicht is en dat je er wat wijs uit raakt he ;)
Het motortje zette ik vast met zapagap medium,kan je netjes nog wat bewegen om alles goed op de plaats te schuiven he.
Patje.
John als je nog vragen hebt stel ze gerust maatje.:):):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan