Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 111

Discussie: Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Lightbulb Nieuport N.28 Revell C-1 . [DONE]

Hoi mensen
    Ja ik bouw ook vliegtuigen,hoewel dit jaren geleden is kocht ik me onlangs zes doosjes van revell met deze vliegertjes.
    Zeer kleine schaal maar daarom niet minder mooi om doen.Toch doe ik dit als tussendoortje want ik heb nog twee andere projecten te doen.
    Dit kleine tuigje ga ik voorzien van een wel erg klein elektro motortje.Het heeft een toerental van 21.000 tpm en voltage ligt tot 3 volt maximum.Toch zal ik ervoor zorgen dat deze snelheid niet word gehaald want dat is buiten realiteit dan tegen over het tuigje zelf.
    En nu de eerste vorderingen zie.

Ter aanvulling van dit verslagje hier de link naar een goede en mooie site.
    Nieuport28

als eerste zet ik het lichaam aan elkaar en dan direct erna doe ik het motor gedeelte al.

Om te beginnen,de boxart

hier dus het samen gestelde lichaam al.

En nu komt het he zoals je ziet op het plan is dit eigenlijk de eerste stap.

dit is het motortje dat erin komt
    maar eerst es de inhoud tonen van de doos.

niet veel dus,wel leuke decals erbij he

en hier dus de motor delen met de proppeller.Ook het motortje legde ik er al bij

En we zijn vertrokken met hakken en snijden.

Het asje net voorbij de cilinders moet er ook aan geloven.

netjes doorboort met 1 mm boortje

je ziet dat het echt wel klein is he

de opbouw.

dry fit met motor erin

een dryfitje doen

en dan de samen gestelde nieuwe versie ervan met motortje eraan.propeller boorde ik met een boortje van 0.5 mm

ziet er goed uit

als bewijs dat het zo klein is...

Morgen zie je een kort videootje
    slaapwel he .
    Patje.
    Laatst gewijzigd door doomwad; 06-08-11 om 14:15 Reden: aanvulling verklarende tekeningen

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Oeps dat is klein voor een motor in te maken.
    Maar: gaat niet, bestaat niet! Succes Patje en oppassen dat ze niet echt wegvliegt

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doomwad Bekijk bericht
    het motortje draait wat te snel dus daar moet ik nog wat gaan op vinden he.
    Dat kan vrij simpel. Ga langs een electronica winkel en vraag een Potentiometer die heb je al in het heel klein en neem je motor mee en een goed richtlijn is een potentiometer met 1/4 weerstand van de spoel van je motor. Dat is zowat de simpelste snelheidsregeling die je hebt.

Andere mogelijkheid is dacht dat je zei dat het een 12 V motor was dus starten moet je met 12 v maar eens het draait zou je bv door een schakelaartje terug kunnen gaan naar een 9 V batterij en dan draait hij verder maar trager .....kwestie van wat testen ....

Johaver
    Gast

Standaard

Hey Patje.

Je weet toch dat bij deze stermotor de cilinders mee ronddraaien met de schroef he!
    Minder toeren= minder voltage geven= regelbaar trafotje of een baterytje 1,5V.

Johan.

Standaard

@Marc:ach zie ik wel he,ja het is misschien wat lang maar dit wou ik nu echt wel es gaan doen he.Tja uit balans de schroef.....teste het en er zijn weinig of geen trillingen waar te nemen.hahahaaaaaaa en dan nog kan maar eens proberen nietwaar

@ the-mouse:ja erg klein he en vond ik es een uitdaging,het motortje draait wat te snel dus daar moet ik nog wat gaan op vinden he.

Thx voor jullie reacties.
    Patje

neej weet ik dus niet he Johan ,geen probleem he maak ik die gewoon terug los en pas ik dat netjes aan.
    Thx voor de tip trouwens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2Dance™ Bekijk bericht
    Dat kan vrij simpel. Ga langs een electronica winkel en vraag een Potentiometer die heb je al in het heel klein en neem je motor mee en een goed richtlijn is een potentiometer met 1/4 weerstand van de spoel van je motor. Dat is zowat de simpelste snelheidsregeling die je hebt.

Andere mogelijkheid is dacht dat je zei dat het een 12 V motor was dus starten moet je met 12 v maar eens het draait zou je bv door een schakelaartje terug kunnen gaan naar een 9 V batterij en dan draait hij verder maar trager .....kwestie van wat testen ....
    Euhm nee het is een 3 volts he maatje en dat dan wel de maximum volts die het aankan.maar kan perfect draaien met 1.5 ook.
    Ik zoek wel es op het net wat er zoal te vinden is daarvoor.

Hoop dat het zichtbaar is

Idd Marc,daar treed ik je zeker in bij en maakt het echt wel boeiend he.Weet je baat het niet dan schaad het niet he,is tenslotte maar goedkoop kitje en heb er nog meerdere liggen.

Hallo allemaal,vandaag een kleine vordering al.onderste vleugeltjes zijn geplaatst en stoeltje past perfect,er is nog een mm en half over dus het pilootje kan er netjes in he.

gaatjes erin en kabeltjes dr uit

zij aanzicht

zo zie je het stoeltje wat beter.De kabeltjes komen helemaal bloot en worden in een fijn gleufje verlijmd.
    Op die manier word ook het zicht er mooier op he
    Tot later.Patje.

Ik ga nu meteen de wielen gaan installeren zo weet ik waar ik moet gaan bij steken om netjes te balanceren zodat het niet naar voor valt.
    Tot zo.

En zoals belooft hier zijn nog drie foto's

Zo dat is het dan weer he.Patje.
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 07-12-11 om 17:23

Standaard

Oh wat fijn om te zien hopelijk kan het er tegen! Waar heb je zo'n motortje gehaald? Zou ik ook nog eens willen proberen eigenlijk :d

Standaard

bij bugetronics.nl maatje en nie duur ook.moet je wel rekening houden met de verzendingskosten he.

Budgetronic

Patje.

Standaard

Mooi projectje Patje. Lijkt mij superleuk die oude viegtuigjes op 1:72.
    Zat dit motortje bij de kit of heb je die apart gekocht?

PS: uw projectje staat wel bij de helicpters Nee mijn fout, verkeerd gekeken.

Christophe
    Laatst gewijzigd door Christophe; 02-08-11 om 21:07

Standaard

Ah toch nog fotootjes gezien, zei het nu in FF, nochthans in de namiddag maakte ik wel gebruik van IE. Ziet er heel goed uit alvast. Persoonlijk vind ik het zelf ook heeeeeeel erg moeilijk om die schattige kleine doosjes te laten liggen in de winkel, ze waren tenslotte ooit vele jaren geleden m'n eerste ervaring met modelbouw, en vaak moet ik de neiging onderdrukken om er niet meteen een heel assortiment van mee te nemen om een hele collectie van op te bouwen.... maar ja, de admiraal heeft natuurlijk ook nog het recht om te denken dat ze iets te zeggen heeft hé :/
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

hahaha ja lol,zoals jonas zegt dus he is een kwestie van soms es wachten tot ze erdoor komen blijkbaar.Ik gebruik reeds enkele jaren FF en nooit last mee gehad.
    Heb er nog vijf liggen van dit formaatje dus nog heel wat pruts werk te doen hahaha.Vond het een uitdaging als tussendoortje en begon er gewoon aan he.
    Niet erg veel stukjes maar wel zeer fijn van onderdeeltjes en dat maakt de uitdaging des te moeilijker dan weer omdat je dan veel voorzichtiger te werk moet gaan.
    Ik ga deze nieuport wel met borsteltje verven want voor zo een klein ding ga ik niet de AB uithalen.Zal het in verdunde lagen doen dan is het netjes strak en glad.
    Patje.

Standaard

Ha, eindelijk kan ik de foto's eens even zien .
    Heel knap gebouwd hoor Patje en het is echt zeer klein.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doomwad Bekijk bericht
    Zal het in verdunde lagen doen dan is het netjes strak en glad.
    Patje.
    Ook niet al te netjes hé, patje, in het echt waren ze ook met de kwast geschilderd, en toch zeker wtb persoonlijke markings van de piloten.
    Ik meen me te herinneren dat (ok, aan de andere kant van het slachtveld dan), dat M. Von Richthofen serieus onder z'n voeten kreeg toen ie voor het eerst z'n kist een persoonlijk tintje gaf.
    Dany

Standaard

Hmm ja eigenlijk heb je gelijk Dany,ga dus netjes vuil verven hahahaaa.Nee echt het zal er wel goed komen uit te zien he.
    Ja idd vroeger deed men die met een kwast.Ik maak er wel wat van he

Zo en nu bouw ik weer wat verder aan dit kleine ding,zal ook hier en daar wat moeten plamuren om naadjes weg te weken he.
    Heb twee goede foto's gevonden en daar ga ik me op baseren om de kabels die nodig zijn ter aanspanning van vlegels en staart delen netjes te gaan doen zoals het moet he.Gelukkig heb ik daarvoor goede draad liggen en dat is op zich al een zorg minder dus.tot straks
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 07-12-11 om 17:23

Standaard

Welke draad ga je daarvoor gebruiken, Patje ?
    Dany

Standaard

Draadjes van 0.5mm dikte die je gebruikt voor motors van wagens he,dus waneer je bougiekabels wil gaan namaken.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten