Hoofdsponsor

Anders / onbekend piratenscheepje. [!F]

Natuurlijk is dat niet erg, we zijn juist blij je weer te mogen zien!!
Even een vraagje: hoe gaat het met de Ictineo II? Dat is een namelijk een heel speciale bouw;)

Fred
 
Er zijn er wel meer die het hier rustig aan doen Rik, ik ben er ook zo eentje :)
 
De ictineo heeft een tijdje stil gelegen door het stuk raken van de soldeerbout. Hier word later weer aan verder gebouwd. Een lastig scheepje als je geen soldeer bout hebt.
 
CIMG1405.JPG

Tweede mast.


CIMG1425.JPG

De eerste mars.

CIMG1427.JPG

Geplaatst op de mast. We gaan deze nog zwart schilderen. Past alles weer netjes in het kleuren schema.

CIMG1429.JPG


De tweede mars is de volgende uitdaging.

We bouwen verder. :)
 
Het resultaat zal dus duidelijk alweer het doel van de oorspronkelijke kit ver voorbij schieten :D :dry:
 
Hoi Rik,

Mooi werk je masten Rik, doe het lekker rustig aan.;)
 
Allen dank wederom voor de complimenten. En idd er komen wel wat meer details op, maar het blijft een leuk vensterbank modelletje en geen professioneel gebouwd model schip. :dry:

Mast nr twee is bijna klaar. We kunnen nu nog een paar kleine zaken verwachten. Hier kom ik later nog op terug.

CIMG1431.JPG

Ook deze krijgt een mars. Dus weer houtjes sneden en gelijmd. Even een kleine liniaal ernaast gelegd voor de maat. Dit is amper twee centimeter in het vierkant.

CIMG1432.JPG

Alles op de plaats om te passen. We kunnen weer verder met schilderwerk.

CIMG1434.JPG

Toch even een kleine overzichtsfoto voor degene die wat meer kritisch is.

CIMG1446.JPG

En het eerste jufferblok is een feit. Deze mag dan natuurlijk wel ook eens geschilderd worden.

Bedankt voor het kijken weer. En natuurlijk tot de volgende keer.
 
Rik wat klein zeg dat jufferklok,is dit aluminium??
 
Hoi Rik,


leuk je weer eens in actie te zien !!!!
Mooi klein project die je hier aan het maken bent man.
Blijf zeker je werk op de voet volgen hé.
Veel bouwplezier maatje !!!! Suc6!!
 
Leuk miniwerk Rik, de kleinste jufferblokken in de handel zijn 3 mm (althans die ik kon vinden), die van jou zijn nog een maatje kleiner met 2,3 mm. En daar gaan dan nog 3 gaatjes in, dan vraag ik mij af welke maat die gaatjes hebben?
 
Knap idee en gemaakt die jufferblok :)
 
Wim, die gaatjes zijn 0.2mm. Dun genoeg dus.

We zijn ook weer een stukje verder gegaan.

CIMG1508.JPG

De nagelbanken. Voor elke mast komt er natuurlijk 1.

CIMG1516.JPG

Jammer dat de foto een beetje wazig is geworden. Het geeft toch wel een idee zo.

CIMG1520.JPG

De jol voor op het dek. Deze ga ik zelf maken. Het metaal vind ik niet mooi op dit schip, ik wil een houten gelakte hebben. Wel ééntje waarover een zeil licht. Dus met een massief blokje gaat dit prima. Anders zou deze methode als een plug natuurlijk prima kunnen.

CIMG1527.JPG

De kiel er onder. Deze van een donkere kleur. Dan steekt het toch nog iets af. Dit vanwege de maat.

CIMG1546.JPG

De jol op de plaats. En met een dekzeil. Deze rust op de mast van de jol.

CIMG1552.JPG

Het roerwiel. Deze zal tussen een staander komen te draaien waar mee ook de rol waarom het touw gewikkeld zit er aangemaakt word. Zo geeft dit toch een stukje meer beeld van hoe het was. Ipv een stokje met het roertje er op gelijmd.

CIMG1559.JPG

De railingen naar de boeg. Gebogen hout. En de boegspriet nu voorzien van een aantal wikkelingen om alles goed vast te maken.

CIMG1572.JPG

De railingen. Deze worden ook weer van hout gemaakt. De staanders zijn messing staafjes die ingeboord zijn. Dit geeft stevigheid.

CIMG1579.JPG

Ook het hek krijgt een railing. Deze komt boven het hakboard in de zelfde vorm.

CIMG1585.JPG

Het scheepje zoals dit er nu voor staat.

Volgende stappen, railing voordek, trappen, leuningen, dan zien we wel weer wat eerst moet.

Tot de volgende keer.
 
Rik, dit ziet er prachtig uit....maar dat zeiltje, van wat heb je dat gemaakt.....van stof of papier?
 
Wim, die gaatjes zijn 0.2mm. Dun genoeg dus.

Rik, dat is echt heel dun. Lijkt me wel zeer bevredigend als het allemaal lukt op deze schaal.
 
PaFifi, Dit is schuurpapier. Zie mijn topic over de Marseille, daar heb ik dit helemaal uitgelegd. Komt ook nog op mijn site. Die gaat straks in groot onderhoud omdat het eerdere onderhoud niet goed is gelukt. Boel veel overschrijven enzo.. Maar gelukkig is het meeste wel dynamisch.

En natuurlijk een kleine update.

CIMG1596.JPG

De kraanbalken komen er op.

CIMG1612.JPG

Stukje hout gesneden en gepolijst. Word de naamplaat op de spiegel.

CIMG1620.JPG

En geschilderd met de tekst Captain Morgan. We weten allemaal dat dit scheepje is uitgegeven onder deze naam. Dus bij deze ook op de spiegel.

CIMG1627.JPG

De lantaarn, ik heb gekozen voor een flinke ipv twee of drie wat kleinere. Die kleinere waren makkelijker geweest omdat ik die nog in messing heb liggen in de juiste schaal....

CIMG1672.JPG

De lantaarn of heklicht op kleur gebracht. Draagarm zwart, een driepoot. Dan een brons kleurige frame met zilveren ruitjes waar een tipje blauw door zit.

CIMG1639.JPG

De kanonnen geschilderd, het paard rood met blanke wielen. Dan de loop zelf natuurlijk zwart.

CIMG1643.JPG

De kanonnen op de plaats van bestemming.

CIMG1674.JPG

De trappen naar de hoger gelegen hekken. Daar komen nog een paar leuningen naast te staan.

CIMG1676.JPG

De affuiten op de plaats. Deze zijn ook netjes mat zwart geschilderd.

CIMG1670.JPG

Dan de jufferblokken. Deze krijgen hun zwarte kleurtje en worden met nagels vast gezet.

CIMG1671.JPG

En zo ziet het er dan uit. De jufferblokken blijven ook zwart. De blokken zelf zal ik niet bruin schilderen tot nu toe... Wie weet wat ik morgen denk.

Tot de volgende keer.. En bedankt voor het kijken.
 
Het scheepje op zich ziet er al heel goed uit, alleen heb ik zo m'n vraagtekens bij dat canvas boven die sloep, zouden ze die in die tijd niet gewoon onderste boven geplaatst hebben ?
Om nog maar te zwijgen over de naam van het scheepje natuurlijk, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel beter dan ik hé.
 
Laatst bewerkt:
Hier moet ik Dany inderdaad gelijk geven; de naam op het schip zou veel mooier kunnen en meer recht doen aan de rest van het schip.
Het zal wel haast onmogelijk zijn plakletters of zo in deze schaal te krijgen, maar het doet nu te veel geschreven aan.
 
Hier moet ik Dany inderdaad gelijk geven; de naam op het schip zou veel mooier kunnen en meer recht doen aan de rest van het schip.
Het zal wel haast onmogelijk zijn plakletters of zo in deze schaal te krijgen, maar het doet nu te veel geschreven aan.

nou er zijn auto reklame belettering bedrijven die voor een habbekras zulke klein letters kunnen uit snijden op maat via de de computer ....

mooie boot trouwens ... Rik ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan