Hoofdsponsor

1/35 Dragon "M4A3E8" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

VisjeMar

Well-known member
Registered
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
171
Hoi allemaal.
Hier mijn laatste project en de eerste voor deze site.

met al het moois wat Tasca uitbrengt heb ik besloten om "snel" maar mijn voorraad Dragon Sherman + aftermark spul te bouwen.

Hierbij mijn M4A3E8 Sherman met als extra's:
CMD: T23 turret,
Tiger Models: luiken en add-on armor
Tasca: .50
Formations: pionier tools
ABER: restant PE en fenders (komen er nog op)

De .50 van tasca is verder onder handen genomen (omdat het kan) met een ABER PE set en een Adlers Nest loop

verder nog wat meer PE en een resin rek met bepakking achterop.

IMG_9991.JPG


IMG_9992.JPG


IMG_9997.JPG


IMG_000115.JPG


IMG_000311.JPG


Basis laag met tamiya acryls.
Ik heb Olive Drab gemixt met JA Green, green en Sky. Ik weet niet de exacte verhouding maar je moet rekening houden met de licht inval.


IMG_0513.JPG


IMG_0517.JPG


IMG_0518.JPG


IMG_05191.JPG


de koepel met verwering. Verschillende kleuren Vallejo voor de chips. Humbrol nr 72 verdund voor het stof effect en olie verf voor washes.


IMG_05261.JPG


IMG_05291.JPG


IMG_0530.JPG


IMG_05371.JPG


De tracks zijn zo goed als af en de onderkant is bij gewerkt met Mud in a Pot. Hierover wil ik uit eindelijk ook nog wat pigmenten doen maar als basis en structuur is het erg mooi.

Verder op het achterdek begonnen met de verwering.

De rest moet nog gedaan worden.

IMG_07431.JPG


IMG_0744.JPG


IMG_07472.JPG


Groet Martin
 
Ja man in één keer de bouw en de schilderwerken.
Ziet er niet verkeerd uit en een mooie kleurmodulatie, enkel je mud op het onderstel vind ik iets
minder.Aan de loopvlakken van je wielen kan er in principe niet veel mud hangen.
Zou dit nog proberen te verwijderen en iets zwarter maken.
 
Een prachtige sherman die je daar gebouwd hebt! Maar wat DJ's aanhaalt ivm met de loopwielen viel mij ook direct op. Je MG's vind ik supergeslaagd! Welke kleur/verf heb je gebruikt om de MG's te schilderen?
 
Dat ziet er in ieder geval niet mis uit moet ik zeggen. De details op de koepel vind ik geslaagd (hulzen, helm,flesje). Allez, de rest ook é
kortom, tis in orde !
 
prachtig model, als je de rest ook zo kan doen, chapeau...
 
Sherman met de grote S van super.

De loopwielen zou ik ook wat schoonmaken en terug zwart maken.
Wat voor decals heb je trouwens gebruikt? Van de kit of aftersale? Het valt me namelijk op dat een punt van de 'ster' een wat andere kleur heeft? Alleen is het bij de ene ster onder het bolletje bij de andere niet. Let wel, heb niet zoveel verstand van Amerikaanse markings.
 
Hoi martin,

Zoals gewoonlijk ziet hij er weer zeer goed uit ;)
Welke filters heb je allemaal gebruikt voor wat leven te krijgen in je kleur??

Cheers,
André
 
Bedankt voor jullie reacties

@ DJ, Het modder zit er nu nog op voor de structuur. Ik wil alles nog bijwerken met pigmenten en dergelijke.

@ Mad Ice, Ik schilder de mg met vallejo acryls, zwart + gun metal, vervolgens werk ik het bij met grafiet poeder. Met de vinger aangestipt

@ Swa, de decals zijn zijn aftermarkt die ik via twenot heb kunnen bemachtigen. Ik heb me alleen vergist in de stip maar echt storend vind ik het niet en ik kan het helaas niet meer veranderen :(.

@ Andre, Ik heb enkel een "regenboog" filter toegepast. Met allemaal verschillende kleuren olie verf (oker, wit, blauw, rood en groen) en deze verticaal uitgeveegd.
Op de koepel heb ik geen filter gebruikt.

Groet Martin
 
Da's dus een mooie binnenkomer he Martin, ik ben heel gecharmeerd door je kleurmodulatie, zoveel meer body !
 
Met zo'n model binnenvallen vraagt om aandacht...
De mijne heb je al, ziet er goed uit ;)
 
Amaai, nieuw op het forum en er van de eerste keer BONK d'erop !

Proficiat, Martin, een pracht van een Easy Eight die je hier toont.

We blijven volgen, succes.

Groeten Rik
 
Alle posts van hierboven + nen dikke proficiat!! Dit is zeker niet je eerste werk zo te zien.
 
Oei dit topic heb ik niet opgemerkt,wat een binnenkomer laat je ons hier zien man mooi mooi en nog eens mooi misschien het enige dat ik zo veranderen zijn de loop wielen die zou ik terug opnieuw doen...
 
k'val in herhaling maar dat is hier een binnenkomer van formaat.

Machtig schone Sherman.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Een tijdje heeft alles stil gezeten ivm (positieve) persoonlijke ontwikkeling :)

tip:
IMG_37151.JPG



en nu verder met de sherman

De chips zijn aangebracht door eerst met een lichte pastel groene kleur iets wat grovere chips te maken. Vervolgens worden deze met bruine olie verf ingekleurd om zo 3d chips te maken.

Verder ben ik aan 1 kant verder gegaan met de moddel (MIG pigmenten icm Mud in a pot van Reality in Scale)

en nu de fotos

IMG_11483.JPG


IMG_11495.JPG


IMG_11503.JPG


IMG_11513.JPG

nieuwe modder
IMG_11522.JPG

oude modder
IMG_11533.JPG


IMG_11543.JPG


IMG_11573.JPG


ik ben nog vol in de verweer fase dus er moet nog vanalles aangepast worden.

Groet Martin
 
Bedankt voor jullie reacties.
Een tijdje heeft alles stil gezeten ivm (positieve) persoonlijke ontwikkeling :)

tip:
IMG_37151.JPG




Groet Martin
Euh... je hebt een pracht van een 1:1 willy's gekregen? :laugh::laugh:

Van harte gefeliciteerd met je huwelijk!! trouwen2.gif
Schone madam... euh... ... ik bedoel schone tank... ... maar allez, de madam is ook schoon. :D

PS: Ik hoop dat de naam van de Sherman niets te maken heeft met de heugelijke gebeurtenis? :laugh::laugh::laugh::laugh:




Droop
 
Martin proficiat man en wat een mooie bruid;) verder een super mooie sherman echt top werk....
 
De oude modder op de bogies kàn niet mooier, zo realistisch ! Telkens opnieuw worden je Shermans nog aantrekkelijker Martin. Ik ben een fan van jou!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan