Hoofdsponsor

Anders / onbekend Bouw van de Botter van Baasrode schaal 1/20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier leert een mens nog eens wat.

En spoedig beterschap.
Johan.
 
het is best een intresant bootje want er is wel een voorsteven maar ik zie geen kiel.
ben erg benieuwt hoe dit allemaal in elkaar gaat zitten
 
De kiel zit langs buiten, de liggers worden dwars door de huidplanken aan de voorsteven, kiel, scheg en achtersteven bevestigd

005.jpg
 
Das pijnlijk weet ik helaas uit ervaring Rene, ben eens uitgegleden in bad en met mijn ribben op de rand gevallen.
nou zelfs ademhalen doet pijn, laat staan liggen of lachen:angry:

Beterschap en rustig doorwerken aan de botter.
smiley3471.gif


Fred
 
Ola, wat zie en hoor ik hier, René
Voor eerst betreft je ribben.....dat kan lang duren voor die terug hersteld zijn, hoor. Spreek ook van ondervinding....en ook bij de onze "Ponant" zeilbootje gebeurd.
Zeilen is een rustgevende sport, vind ik toch,...maar voor de oplopende ribkneuzingen heel wat minder.

Botters hebben geweldig moeilijke bouwmethoden, en eerlijk ik zal persoonlijk het niet wagen om er eentje te bouwen......maar vindt het ontzettend mooi als anderen eraan beginnen, zoals jij.
En op een kleinere schaal vanaf 1/20-1/10...., zijn de details uiterst interessant.
Alvast een toeschouwer erbij
Groetjes
Ward
 
Ola, wat zie en hoor ik hier, René
Voor eerst betreft je ribben.....dat kan lang duren voor die terug hersteld zijn, hoor. Spreek ook van ondervinding....en ook bij de onze "Ponant" zeilbootje gebeurd.
Zeilen is een rustgevende sport, vind ik toch,...maar voor de oplopende ribkneuzingen heel wat minder.

Botters hebben geweldig moeilijke bouwmethoden, en eerlijk ik zal persoonlijk het niet wagen om er eentje te bouwen......maar vindt het ontzettend mooi als anderen eraan beginnen, zoals jij.
En op een kleinere schaal vanaf 1/20-1/10...., zijn de details uiterst interessant.
Alvast een toeschouwer erbij
Groetjes
Ward

Thx Ward, ribben beginnen goed te beteren, omdat een botter zo moeilijk is en ook fragiel heb ik voor een schelp gekozen zo heb je een stevige basis ;)
 
dag rene'
ook van mijn kant wens ik u een voorspoedig herstel,
en ik volg uw bouwverslag in stilte,
vint de bouw uiterst leerzaam,
groetjes,ronny
 
Thx Ronny :D


[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan