Hoofdsponsor

1/50 Kotter Bou 319 schaal 1:50

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag fred,
als ik zo die laatste foto bekijk,heb ik toch de indruk
dat ze niet perfect op de water lijn ligt,
ik persoonlijk zou ze iets dieper laten liggen,
hoe veel ,tja dat zult ge zelf moeten onder vinden vrees ik
kan zeker niet meer zijn dan anderhalf twee centimeter,
en wat het slingeren ook verminderd is de gieken laten zakken bij vrije vaart,
zo onder ongeveer 45 graden,
toen ik nog voer,gingen de gieken bij zwaar weer zelfs volledig neer,
net zo als we aan het vissen waren,
waar is de tijd ,
groetjes,ronny

Ik ga m'n boot as weekend weer in de badkuip leggen en kijken hoeveel lood ik er nog bij moet doen. Als het goed weer is ga ik hem uit proberen en zal ik tevens een filmpje maken en op Youtube zetten met een link.
 
Ik wens iedere lezer van mijn forum prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar met heel veel bouw plezier.
 
Gistermiddag kreeg ik van mijn zwager een plak lood van 4 kg. Vanmorgen zat ik voor mijn boot om te kijken of ik het plak lood in z'n geheel in mijn romp kon krijgen. Via het luik op het dek ging niet omdat daar de accu's zaten. Toen ik de bovenbouw had verwijderd zag ik dat ik daar meer ruimte had omdat ik daar nog geen winch heb zitten. Het plak loop ligt op z'n kant tussen de accu en de motor. Toen ik daarmee klaar was liet ik direct het bad vollopen en legde ik m'n boot erin. De waterlijn ligt ongeveer 1 cm onderwater. Totaal heb ik nu 6,5 kg lood in m'n boot liggen. Het schip weegt nu 23 kg. Ik vind wel dat hij stabieler in het water ligt.

img0550ku.jpg

By fevdw at 2012-01-08

img0549pc.jpg

By fevdw at 2012-01-08
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fred ,
ik hoop wel dat de fotokes niet in je badkuip zijn getrokken anders zal je nogal een waterrekening krijgen :D
effe serjeus,
als ik de foto's van voor en na vergelijk ligt ze nu veel realistischer in het water .
bij de vorige foto's had ik het idee dat ze boven op ipv in het water lag.

van harte proficiat met het beëindigen van dit prachtig project.
vgr
Marc
 
Ze ligt nu erg mooi in het water Fred.
Dat is nogal wat 6,5 kilo lood.....

Fred
 
Perfect Fred, opp waterlijn is al vrij groot L X B X D in dm geeft je lieter/kg
 
Gistermiddag kreeg ik mijn bestelling van Quartelmodelbouw binnen. Het zijn de reddingsvlotten die ik nog nodig had. Vandaag heb ik ze wit geschilderd en op z'n plaats gelijmd. Met dit ben ik aan het einde gekomen van een 3 jarig bouw project van de Bou 319. Na meerdere schepen te hebben gebouwd was dit wel de leukste van alle maal. Vooral omdat je alles zelf moet bouwen en aan gegevens moet zien te komen. Ik ben tijdens het bouwen verschillende keren in Den Helder en IJmuiden geweest om detailfoto's te maken. Mijn volgende project zal HMS Victory zijn waar ik in het voorjaar mee zal beginnen.

img0568yb.jpg

By fevdw at 2012-01-14
 
Fred, heb de eindfoto's eens bekeken en kan niet anders zeggen dat je een prachtige boot hebt gemaakt.
De hoeveelheid details vind ik bewonderingswaardig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan