Hoofdsponsor

1/35 German Heuschrecke IVb grasshopper (trumpeter) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
1.016
hallo gasten

de diorama bouw van de factory prototype staat tot op heden te wachten op zijne prototype
namelijk een german heuschrecke IVb grasshopper

eerst een beetje uitleg van de tank zelf:

De Heuschrecke 10 ( Duits : Grasshopper 10 ) was een prototype zelfrijdende pistool en Waffenträger (Duits: "Weapon vervoerder"), ontwikkeld door Krupp -Gruson tussen 1943 en 1944. De officiële benaming van het voertuig is 105 mm leichte Feldhaubitze 18 / 1 L/28 auf Waffenträger Geschützwagen IVb en moest worden gebouwd in Magdeburg , Duitsland . De Heuschrecke gekenmerkt door een verwijderbare revolver , die kunnen worden ingezet als een pillendoos of getrokken achter het voertuig als een artillerie stuk.
Krupp prototypes produceerde slechts drie 1,942 tot 1943. De Heuschrecke aanvankelijk gebruik gemaakt van een verkorte Panzerkampfwagen IV (Panzer IV) chassis, maar het werd later de overstap naar de Geschützwagen IV chassis, ontwikkeld voor de Hummel zelfrijdende pistool . Massaproductie van de Heuschrecke 10 was gepland om te beginnen in februari 1945, maar nooit eventuated.

De doos met zijne inhoud er van :


1_IMG_0342.jpg

1_IMG_0344.jpg

1_IMG_0343.jpg


vervolgens gebruik ik een set voor het onderstel interieur van een Panzer IV de drivers compartment
van CMK ( sorry gene foto genomen ). waarbij ik nog eens paper panzer zijn opzoekwerk bedank er voor
vervolgen zou het kunnen geburen dat ik de midden gedeelte van het onderstel namaak in dien de koppel voor de tank
komt te staan .

en nu eerst eens het bouw verslag van de kit doornemen vooral eer ik aan de bouw begin

gr tom
 
is een specialetje, succes ermee.
Met deze in je fabrieksdio zal het eens iets anders zijn
 
Deze zal zeker goed komen te staan in je fabriek
 
Hoi Tom,

Een leuke kit die je hier laat zien, ik ben benieuwd.
Alvast veel suc6 ;)

Cheers,
André
 
suc6 met deze
 
Hey Tom,

Das verduveld een knap machien, maatje.
Door het feit dat het 'een Duitserke' is, krijgt het zeker m'n grootste aandacht.


Veel succes en vooral: veel plezier ermee!


Droop
 
Geen alledaagse deze ! Maar ik ga hier vooral volgen omdat het me een mooie kit lijkt. Veel fun alvast Tom.
 
Deze zal mooi komen te staan in je fabriekje ;)

[Mod aan]Heb even de vrijheid genomen om een kleine verbetering/vertaling aan te passen ;) [Mod uit]
..........eerst een beetje uitleg van de tank zelf:

De Heuschrecke 10 ( Duits : Grasshopper = Sprinkhaan 10 ) was een prototype zelfrijdende pistool en Waffenträger (Duits: "Wapon vervoerder"), ontwikkeld door Krupp -Gruson tussen 1943 en 1944. De officiële benaming van het voertuig is 105 mm leichte Feldhaubitze 18 / 1 L/28 auf Waffenträger Geschützwagen IVb en moest worden gebouwd in Magdeburg , Duitsland . De Heuschrecke gekenmerkt door een verwijderbare revolver , die kunnen worden ingezet als een pillendoos of getrokken achter het voertuig als een artillerie stuk.
Krupp prototypes produceerde slechts drie 1,942 tot 1943. De Heuschrecke aanvankelijk gebruik gemaakt van een verkorte Panzerkampfwagen IV (Panzer IV) chassis, maar het werd later de overstap naar de Geschützwagen IV chassis, ontwikkeld voor de Hummel zelfrijdende pistool . Massaproductie van de Heuschrecke 10 was gepland om te beginnen in februari 1945, maar nooit eventuated.
 
@:beyond : inderdaad als ik op het net zocht kwam er steeds veel afbeeldingen van sprinkhanen

alvast bedankt gasten : ben al een beetje begonnen aan het onderstel en moet zeggen past zeer goed tot nu toe( foto's volgen nog )
had eerst een s het bouw boekje door nomen en zal eerst de onder hull maken en boven hull en koepel maar de onder en boven hull nog niet lijmen
zodat ik kan zien hoe ver ik juist moet komen met het interieur want het is een aangepaste versie van de panzer IVb die er moet in komen
zodat de de koppel geen hinder zou hebben als hij er op zit

de tank word gemaakt zodat de koppel met de zijwielen nog op de schanier baren staat vooraan en met kettingen naar beneden gelaten wordt
op de vierkanten ijzeren kader die ook de tank mee geeft . zodat je heel wat inkijk hebt op de binnen kant van het onder hull.
de kant van de motor zal wel niet gezien zijn

gr tom
 
Een specialeke en wat voor een! Veel plezier met de build, laat de pics van de voortgang maar snel komen.
 
hallo gasten

heb al weer een beetje verder gedaan
maar helaas een big probleem kan er iemand helpen :

hoe kan ik foto's op dit forum krijgen
iemand van het admin heeft aan de hand van een videobeeld getoond hoe het moet
waar kan ik dit terug vinden op dit forum



tom
 
@ modelbouwerke : bedank makker ( was een tijdje out op het forum , te druk op het werk )

tom
 
Hallo gasten

even out topic : dit wordt voorlopig een van mijn laaste projecten in WWII diorama
eens deze afgewerkt is, eens een andere soort tak van modelbouw zal doen
namelijk 1/12 moto's ( ook een grote passie van modelbouw )

terug naar topic:

het onderstel van de heuschreke was ene heel klus omdat sommige onderdelen uit verschillende delen bestaat.
ook heb ik opgemerkt dat er toch nog veel op kuiswerk bij te pas komt ook.
de tracks zijn langs beide kanten in drie delen gemaakt uit aparte schakels . trumpeter spreekt van 119 tracks per kant
maar er zijn er maar 107 nodig ( op foto's zitten ze nog niet echt mooi aangesloten de drie delen maar ze passen van omtrek.
Niet alle tools worden bevestigt aan de onder hull omdat ik dit niet nodig vind bij een proto type .
alle kleine onder delen zitten nog los om nadien te kunnen beschilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu ben ik bezig aan de upper hull
sommige pinmarks heb ik opgevult omdat de koppel straks boven op de baren zal hangen
hier is er echter ook veel opkuis werk aan maar dat zal te goede komen aan het resultaat
eens de koppel en kanon gemaakt zijn doe ik eerst nog afneem baar systeem voor aleer ik begin
met het interieur van de onder hull .

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu rustig weer een beetje verder bouwen aan dit project


gr tom
 
Ziet er goed uit Tom, een beetje spijtig wel van de wazige overzichtsfoto's...
 
Dat ziet er goed uit , alleen zou ik alle tools eraf laten aangezien het een tank in opbouw is
in een fabriek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan