Hoofdsponsor

1/35 German Heuschrecke IVb grasshopper (trumpeter) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En vergeet dan ook niet de richtmiddelen voor het geschut te verwijderen (kan even niet op de naam komen) want dit toch wel kwetsbaar materiaal.
 
hallo gasten:

@ GUNit : inderdaad , waren wazige foto's ( er komt beterschap ). de volledige onder hull wordt al in zijn panzer kleur gespoten en met
al veel tools bevestigd (en dit omdat er veel open hols zijn die op een moeilijke plaats zitten om op te vullen en te schuren vooral en de andere details te kunnen behouden )

@DJs :enkel de turret zal in grondlaag gespoten worden met geschreven opschrift
de achterste panelen zijn op foto's nu enkel om eens het geheel te tonen ( op het dio blijven ze eraf )

@Famo : jullie hebben wel gelijk wat betreft een tank in opbouw in de fabriek , heb gekozen voor : dat het onderstel voor een groot deel af is en dat ze bezig zijn
met de turret bouw .

@Ron : versta niet echt goed wat je bedoelt ron ( richtmiddelen van het geschut ) zal vanavond eens aan de club leden vragen of tonen zodat ik het kan begrijpen
alvast bedankt voor de info

@pastis : Thanks makker

heb even de gelegenheid gekregen om mij een volle dag verder te bouwen aan de tank:
de achter scharnierbare luiken van de turret zijn gewoon om eens te tonen hoe het er zou uit zien , op het
dio straks zal dit deel gewoon in de fabriek liggen.
ik plaats ook niet het volledig systeem van de rol hefboom omdat de doos van trumpeter soms echt passing te over is.en dit een tank in opbouw is
kan me gelukkig toe laten dit zo op te lossen.
schijn dat de dragon doos veel beter was van passing ,de € speelden weer een rol hé.

dan hier de foto's tot zo ver

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zou wel kunnen zijn dat ik de tracks er niet op monteer en op blokken zet in de fabriek
dan kunnen we nu weer verder met het deel dat het moeilijkst is want echt veel info op het net is er niet van
het interieur omdat dit een aangepaste versie was van de panzer IVB

gr tom
 
Ik dacht dat de juiste naam optiek is? dat is dat apparaat naast het geschut waar de richter de graden en de hoogte van het schot kan bepalen
 
Ziet er allemaal netjes uit!
Meestal lagen de tracks in de middengang van de fabriek te wachten tot ze gemonteerd konden worden. Misschien Friuls erbij doen?

Grtz, Erwin.
 
Hoe kregen ze het destijds verzonnen, hé!

De build ziet er goed verzorgd uit, een plezier om te volgen. Nu eerst zijn jasje of het dio?
 
Hey Tom ,misschien eens een woordje uitleg geven over het wagentje dat ze kunnen maken om de koepel te transporteren. Een weinig gekend gegeven dat eigen was aan deze pantser.

Als ik kan uitmaken van wat ge zegt zult ge dus die haken/takels niet aan die horizontale as hangen, toch jammer volgens mij. Misschien toch eens overwegen wat DJs gezegd heeft. Let wel ,het is maar een vraag é, het is en blijft jou model ;)
 
Alvast bedankt gasten voor de lovende woorden

op een van de vorige foto's is er een metalen kader te zien ( als ze deze kader niet gebruikten ,kon die helemaal uit elkaar gehaald worden
en op de zijkanten van de spatborden gemonteerd worden zoals een stuk op grote balk van het hefboom)

die kader werd eigenlijk gebruikt om de koepel er op te plaatsen voor geen beschadiging op te lopen als er aan gewerkt moest worden
maar kon ook dienst doen als vervoer middel door ( op een vorige foto te zien twee grote wielen die anders achteraan bevestigd werd voor de uitlaat buizen)
aan beide zijden van de koepel een groot wiel te bevestigen en de koepel aan het metaal kader vast te doen en zich achter de tank kon laten mee trekken.

@ famo : de aanpassingen zal ik toch doen om zo op het dio een betere beeld te krijgen hoe dit systeem werkt
zoals ook zal ik nog tools weg laten en de gaten doorboren en opvullen.waarbij ik DJs -famo bedank voor de tips
@ swa : moeilijke vraag amai weet het eigenlijk ook nog niet , staat zoveel op het dio waarmee ik kan beginnen he
@ erwindejongh : veel plaats op het dio schiet er niet meer over om ze er naast te leggen , ben er nog niet uit wat ik er mee zal doen maar 1 ding staat vast
, op zich hangt er al een mooi prijs kaartje aan vast van wat er zoal opstaat op het dio dat ik het met deze set tracks zal doen hoop ik toch

tom
 
hallo gasten

nog enkele kleine aanpassingen gedaan:
- de as boven op de scharnier baren de uiteinden langer gemaakt zodat de catrols ook konden bevestigd worden ( thanks DJs )
- al de tools verwijderd en op gevuld met putty van tamiya en opgeschuurd ( thanks famo )
- verder het voor gedeelte interieur verder gebouwd
- en met plastiek cart de motor gedeelte toe gedaan
- een houten onderstel gemaakt voor de tank ( want hij komt toch zonder track op het dio te staan)
- alle onder delen van het dio verwijderd !!!!!!!!!!!!!!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Eindelijk de fabriek is kaal , leeg om de schilderwerken te beginnen !!!!

attachment.jpg


Oef , heb geluk alles staat klaar voor de schilderwerken die ik per deel in zijn topic zal bespreken

attachment.jpg

attachment.jpg


groetjes tom
 
Da begint er al serieus goed uit te zien.
 
Prachtig werk laat je hier zien, Tom.

Maar je panzer zonder tracks op houten blokken ? Ik denk dat, gezien het gewicht van je panzer, deze niet zo gemakkelijk gelift kon worden en men hem dus gewoon op zijn loopwielen op de betonvloer liet staan.
Uiteraard zijn er loopbruggen voorzien in dergelijke fabrieken die wat gewicht kunnen torsen, maar of een panzer bij herstelling op houten blokken werd geplaatst betwijfel ik.

In ieder geval is het een leuke topic om te volgen, sterk bezig !

Groeten Rik
 
Uiteraard zijn er loopbruggen voorzien in dergelijke fabrieken die wat gewicht kunnen torsen, maar of een panzer bij herstelling op houten blokken werd geplaatst betwijfel ik.
Groeten Rik

Heb ergens in 1 van mijn boeken een foto van een volledig afgewerkte elefant die met tracks en al naar de uitgang van de hall gelift wordt. Of ze op blokken stonden bij de constructie weet ik niet, maar nu wordt het nog gedaan dus... simpele en effectieve methode veranderen niet zo snel

Voor de rest het ziet er prachtig uit, benieuwd naar het verfwerk
 
al vast bedankt gasten,

@ Inflandersfields : je heb zoveel mogelijk heden hoe je een tank in een fabriek kan uitbeelden hoe ze er aan werken

soms staat ze op rails in de fabriek , soms op hun wielen alleen ,soms op blokken en in die tijd waren er ook al zeer zware kranen of tools
om het een en tander te verzetten van tanks in de hoogte

als ik het dio rails had ingebracht dan had ik eigenlijk op kleinere schaal moeten werken en zo een stuk of twee van die tanks in op bouw rail wagen plaatsen
in de fabriek maar begrijp je toe lichting maar zijn geen herstelingswerken dat ik hier zal uitbeeld maar een proto type waar van er maar drie in tijd zijn van gemaakt.
toch bedankt om het helpen zoeken naar de juiste realistische weergaven op schaal thanks makker

zullen nog vele uren in schilderwerk zitten denk ik zoveel tools enzo meer

@ silenoz : in de boeken die je me geleend hebt staan er zoveel mogelijk heden in dat ik er de doel treffende er uit heb genomen
inderdaad prachtige foto met die elefant tank in de hoogte boven al die andere tanks he


tom
 
Kan eigenlijk niet veel commentaar geven.
Vind het gewoon mooi wat je hier laat zien.
Ben benieuwd naar het verfresultaat.
 
Dag Tom, ik wilde geen afbrekende kritiek geven omtrent de panzer op blokken, enkel maar wat brainstormen over het onderwerp. Daar vloeien wat reacties uit voort waarmee je als bouwer kunt concluderen : ik ben goe bezig, of ik moet wat verbeteren...

Over mijn opmerking over herstellingswerken : ik heb eerst gereageerd en dan pas gans de topic gelezen, :$

Wat ik wel zou verbeteren in jouw geval is de trap.
Hier heb je een verticale staander geplaatst aan de onderste trede van de trap en een tweede aan het einde van het platform. Ik zou een derde erbij plaatsen boven aan de trap - het begin van het platform. Alzo krijg je een knik in de leuning, maar blijft de leuning overal op dezelfde hoogte tov van de tredes - platform. Ik denk dat het een kleine moeite is om dit te verbeteren.

Veel succes met je bouw verder.

Groeten Rik
 
Hey,

Mooie bouw zo ver, ben benieuwd naar de kleurkes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan