Hoofdsponsor

Anders / onbekend Optimus Prime

  • Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum
Wil je weten hoe dit onderdeel in elkaar gezet word Tom?

( Ik heb het even uitgeprint en ga nu even er naar kijken.)

Fred
 
Hmmm....... is inderdaad geen gemakkelijke, maar daar komen we wel aan uit.

Ik heb nr 16 uitgeknipt en gevouwen/ geplakt, die is niet zo moeilijk.
Nr 17 moet je met de kleur naar binnen vouwen en plakken. Hoe deze in 16 geplakt moet worden ben ik nog niet aan uit.
( ik denk dat deze eerst in 16 geplakt moet worden en dat daarna 16 pas dicht geplakt moet worden)
Hoe de nr 23 t/m 27 daar weer in moeten weet ik ook nog niet.

Ik ga nu eerst een nachtdienst werken en zal er morgen verder naar kijken.

attachment.jpg

Fred
 
Zover ben ik ook Fred, maar nu komt inderdaad het probleem,hier zit ik dus ook vast. In elk geval al heel hartelijk bedankt voor het proberen en een goede nachtdienst gewenst. Hoop echt dat je eruitkomt.
 
Tom het heeft wat hoofdbrekens gekost maar...... het is gelukt:D
Ik heb gevonden waar het " fout " zit dus hierbij de uitleg:

Ik ben begonnen alles uit te printen op A3 formaat want A4 is gewoon te klein.
Ik heb geprint op 80 grams papier dus dat is niet zo mooi als met 160 grams dus daar moet je even niet naar kijken.;)

attachment.jpg

Nadat nr 16 gedeeltelijk in elkaar geplakt is nr 17 daar in gaan plakken:
attachment.jpg

De klein plakrandjes van nr 17 moeten tegen de kleine plankrandjes van nr 16 geplakt worden:
attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna heb ik de sierstrip erop geplakt:
attachment.jpg

En toen kwamen de ribben....:@:@:@ die passen niet!!
Na passen meten, passen meten en nog eens passen ging mij een lampje branden!
Deze ribben zijn niet goed gemaakt deze staan in spiegelbeeld....
Om deze passend te krijgen eerst alle plak stripje geamputeerd:
attachment.jpg

Daarna de onderkant, die straks boven komt te zitten, ingekleurd:
attachment.jpg

En vervolgens op zijn kop erin geplakt:
attachment.jpg

En dan ziet het er zo uit:
attachment.jpg

Pfff dat was niet gemakkelijk..... maar het is gelukt.
Ik hoop dat je hiermee verder kan Tom, en als je nog vragen hebt...... stellen!

Fred
 
Tom, ik volg deze bouw al even in stilte, heb zelf al een keer ervaren dat papier niet het gemakkelijkste materiaal is ;).

Fred, je bent dan wel een kunstenaar in papier, maar foto's plaatsen moet je het nog eens leren :).
 
Laatst bewerkt:
Hoezo Wim? Ik zie deze gewoon hoor, jullie niet?

Fred
 
Hoezo Wim? Ik zie deze gewoon hoor, jullie niet?

Fred

Fred, heel vreemd, ik zag ze eerder niet, terwijl ik de andere foto's van het topic wel kon bekijken.
En nu zie ik ook dit rijtje foto's. Ga er niet te lang over nadenken, maar ga kijken :)
 
@ Fred, merci maat!! Hiermee ga ik ff aan de slag. Post mn resultaat van zodra het in orde is. Khoop alleen dat het nog haalbaar is daar ik de stukken reeds heb vastgeplakt.
 
Ik dacht het al te zien op de foto dat je deze had vastgeplakt. Is een les voor de volgende keer, niet te snel alles in elkaar plakken.
Die les heb ik ook moeten leren hoor.

Wat je kan doe is onderdeel 17 eerst helemaal maken en dan voorzichtig in onderdeel 16 schuiven-plakken.
Dat zal niet gemakkelijk gaan maar toch.

Succes

Fred
 
Owk Fred zoals je kunt zien ben ik dus mede door jouw voorbeeld in geslaagd het tot een goed einde te brengen. Moet enkel de ribben nog afwerken, dit is een prutswerkje wat ik telkens tussendoor doe.

Hier het resultaat met ook de kin afgewerkt:

sized_DSC04826.jpg

sized_DSC04827.jpg

Hier zijn we dus een stukje verder gaan werken aan de kaken, dit zijn de onderdeeltjes en dan het afgewerkt deel:

sized_DSC04825.jpg

sized_DSC04828.jpg
 
Zéér netjes Tom, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Fred
 
Heerlijk prutswerk Tom :) , maar het ziet er zeker goed uit.
 
Nog even een heel korte update, zoals Fred reeds aangaf is het beter om te wachten met onderdelen te kleven tot je zeker bent. Daarom dus niet zoveel meer bijgebouwd rechtstreeks aan zn hoofd.
Enkel zijn wimpers, en nog wat aan zn kaken.

Voor de rest een aantal losse onderdelen gebouwd om dan in zn geheel aan het hoofd te kleven. Je bent al snel een paar uur kwijt aan uitsnijden, (verdiepen van de vouwlijnen - terminologie ontgaat me hier) en het kleven.

sized_DSC04829.jpg

sized_DSC04831.jpg
 
Prachtige update maatje,het hoef niet steeds een hele wagen te zijn of een hele doos,het is wat het is en daar kruipt eenmaal tijd in in dit soort projecten.
papier modelbouw is steeds tijdrovend dat is ook normaal denk ik want je moet alles zelf gaan snijden vouwen kleven en aanpassen.
Prachtig gedaan alvast.
Patje.
 
(verdiepen van de vouwlijnen - terminologie ontgaat me hier)

Dat noemen we rillen Tom:D

Er gaat zeker veel tijd inzitten, maar het is dan ook echte modelbouw hé en niet zomaar wat prutsen zoals veel mensen denken.
Gelukkig hebben er een hoop mensen aan Paper City meegedaan die nu allemaal beamen dat het echte modelbouw is ;)

Gewoon rustig door bouwen en dan wordt het een zeer mooi model.

Fred
 
Daarin treed ik je helemaal bij Fred.
 
Helemaal geweldig dit petje af
En ja papier is ook modelbouw ik heb het aan de lijfe mogen ontdekken


Gr
Dirk
 
Vanavond een aantal onderdelen bevestigd en een dryfit van euhm de spike op zn hoofd? Tja hoe noemen die onderdelen he....

sized_DSC04840.jpg

sized_DSC04839.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan