Hoofdsponsor

1/35 factory prototype [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
1.016
hallo gasten

het is al een tijdje geleden dat ik een nieuwe dio begonnen ben maar tot heen nog topic geopend ...

allereerst bedank ik mijn goede makker silenoz voor de boeken en de hulp voor foto's op dit forum te krijgen ,thanks

de titel zegt al eigenlijk veel over het dio dat ik hier zal verder bouwen en schilderen.
gaat over een fabriek rond 1943 die één van de drie gemaakte prototypen van heuschrecke grasshopper IVb gemaakt werden
de productie ging van start gaan in 1945 net toen de oorlog gedaan was.

de dozen die ik gebruik zijn van verlinden :

1_doos1a.jpg

1_doos1b.jpg

1_doos2a.jpg

1_doos2b.jpg

1_doos3a.jpg

1_doos3b.jpg

1_doos4a.jpg

1_doos4b.jpg

1_doos5a.jpg

1_doos5b.jpg

heb vervolgens al de dozen gebouwd en begonnen aan de bouw van het dio
waarvan ik vier plalen gemaakt in I vorm en verdeeld over het dio
waarop ik vervolgens leidingen voor elektriciteit en andere heb gelegd
al verschillende onderdelen zelf gemaakt en aan de palen bevestigd
ook een verhoog gemaakt om zo een gebroken vlakte te bekomen
een lader gemaakt voor de tank die er op komt en nog een rek voor materiaal op te leggen
de andere kant van het rek dient inmiddels om tank tekeningen aan te brengen
heb vervolgens al een stoel gemaakt voor bij de tafel
al de toestellen zijn met pinnen op het dio gebracht


hier de foto's:

3_7.jpg

4_6.jpg

6_5.jpg

6_4.jpg

7_3.jpg

8_2.jpg

7_1.jpg


Nu ben ik bezig met een doos van dragon te bouwen (de figuren worden verbouwd en het materiaal word gebruikt
de doos:

1_doos_6A.jpg

1_doos6b.jpg

de elektriciteit kabel die slordig aan een paal hangt is inmiddels vervangen door een rechte kabbel
sorry gasten voor jullie in één keer een grote brok foto's te laten zien waar ik mee bezig ben maar
was zo aan het bouwen dat ik er fun in had dat ik het niet zag zitten om de pc te openen

nu werk verder aan de dragon doos de foto's volgen wel

tom
 
Ja jongens onze tom is inderdaad van start gegaan en hoe,knap werk laat je ons hier zien..;)

Dit gaat weeral smullen worden,word het een dio alleen met figuren of komt er ook een voertuig aan te pas...;)
 
mooi Tom en ja daar doen we het toch voor het bouwen

groetjes
roel
 
Dit is een groot project. Als je dit kan afronden zul je een uniek stukje oorlogsfabriek hebben. Ik volg deze dan ook weer graag!
 
Zaaaaalig, dat is dus mijn droom he, om van die fabrieksdiorama's te bouwen voor mijn paper panzers en prototypes... Amai, da hoopje Verlinden-spullen zal je ook wel een aardige duit hebben gekost, maar het ziet er wel fantastisch uit!!

Veel succes, deze volg ik!

John
 
wow, dat word een zeer mooi project hoor, veel succes.
 
@ danny_jeurissen : er komt een duitse tank " Heuschrecke grasshopper IVb met volledig stuur interieur erbij waarvan indertijd er maar drie zijn van gemaakt
( doos is van trumpeter )
@ Chenetino : thanks

@GUNit : jup t's de bedoeling dat het lukt ( jammer dat ik pech had met den Sd.kfz 222 ) en inderdaad een heel groot project waarvan er hopelijk een pracht dio
uit komt .

@Paper panzer : Al de info die je me al gegeven hebt zal me zeker hier helpen voor de duits tank ( die ik dan in de betreffende rubriek een topic zal open) .was al altijd
eens een droom geweest om zoiets te maken waaraan ik dit nu eindelijk kan realiseren . het heeft inderdaad veel gekost maar met de korting bij een van
onze sponsoring viel het dik mee (Verbrugghe uit brugge).

@ pantani:alvast bedankt

de machines zal ik stuk voor stuk schilderen zoals ook de fabriek zelf
er komt namelijk nogal veel klein werkmateriaal bij ook ( hamer , sleutel .....) en dat vraagt ook veel aandacht bij het beschilderen want die maken
ook een verschil in details en uitzicht van het dio

maar we zijn er nog lang niet voor we kunnen beginnen schilderen nog zoveel bouwwerk

tom
 
Aah Verlinden, een verhuisde belg :)
Mooi projectje
4_6.jpg
Die kabel naar stopcontact mag gerust stijf lopen. Want heb zelf nooi zo'n vorm gezien hangen aan een paal/muur van gebouwen/fabrieken :D

Doe zo verder, het word interessant
 
mooi dio dat je hier start. Is er ook eentje die ik ga volgen. Heel interessant onderwerp, dat is zeker. Veel succes met deze
 
Hey,

one to follow, zou ik zeggen in het vlaams :)
De kabel vond ik prachtig om hem los te hangen, zoiets gebeurt slordig in tijden van oorlog, het moest te gebruiken zijn, niet mooi..
 
Ja tom, ge hebt ook niet stilgezeten zie ik! Dit wordt een prachtig diorama. Een prijzenpakker in spe!
 
@ swakken :voila lap zeg luister dan eens naar mijn modelbouw makker ( die kabel is niet recht!!) vond hem precies goed zo maar heb geluisterd en de kabbel al in middels recht gehangen

@johaver : da is een knap dio zeg was dat in schaal 1/72 ami zeg . mooie om dit met ons te willen delen thanks maat
die lampen wouw ik ook na maken .

@silenoz : thanks

@ jumper : wilde niet verhuizen heb ze daarom naar hier laten brengen


tom
 
Mocht het je interesseren, ik heb een boek over Niebelungewerke met zeer veel foto's van de fabriek (uiteraard)...

J
 
@ paper panzer : heb twee waardevolle boeken in gebruik van silenoz , toch bedankt voor het voorstel.
als ik te veel boeken heb met verschillende fabriek gebouwen zou ik beginnen flippen denk ik
want zou het steeds anders willen doen uit zien en heb nu een beeld er van hoe ik het er zou
willen laten uitzien en op 1/35 is al groot van dio dat ik een beperkte inbreng breng van alles
wat constructie en machines omringd.


Een beetje verder gewerkt:
de twee motor's die bij de doos van dragon zitten zal ik niet gebruiken verdwijnt in de stock doos
het materiaal wel

de foto's tonen zowel van verlinden als van dragon + zelfs een vel photo-etch tools

verder zal er in de rek ook een cold weather starter liggen met onderdelen voor een kubbel en tank

de foto's:

1_IMG_0734.jpg

1_IMG_0733.jpg

1_IMG_0732.jpg

1_IMG_0731.jpg

vervolgens werk nu aan de figuren die bij de doos van dragon zit


tom
 
Yo Tom,

Jawadde, wat een project en wat een details zal er in te vinden zijn. Véél belovend dit...blijf deze zeker volgen.

Mooi houtwerk!

Grt Nico
 
De update met de materiaalfoto's laat zien dat je bereid bent om ver in detail te gaan, ik geraak er zowaar door geïnspireerd. Je zou de fabriek kunnen gebruiken om afgewerkte tanks in te showen.
 
Slecht voorstel Guy ! Je op en top geweatherde tanks, die heel wat combat-ervaring uitstralen, zullen niet passen in Tom's fabriek. ;)

Mooi thema, Tom. Je Dragon figuurtjes zijn blijkbaar mecaniciens uit een Panzer Werkstatt, dus soldaten. In de fabriek zijn burgers aan het werk, zul je de kledij van de figuren aanpassen ?

Mooie producten van VP, wist niet dat hij dit in het gamma had. Je zal nog heel wat schilderwerk hebben.

Succes !

Groeten Rik
 
@ nico : inderdaad een groot project , bedankt voor het houtwerk

@the mouse : thanks

@GUNit : vind inderdaad nodig dat er wat details aan toe gevoegd worden om zo een betere beeld weer te geven hoe een fabriek er uit zag
zou dat ook eigenlijk wel voor afgewerkte tanks in te showen kunnen gebruiken maar ga toch voor mijne prototype gaan

@Inflandersfields : de dragon figuren zullen inderdaad aangepast worden in sommige uitbeeldingen
de verlinden producten zijn klasse , ene jup vele uren schilderwerk


hallo gasten: heb terug weer een update klaar.

heb nog een doos van miniart voor figuren nodig gehad om te bekomen wat ik wilde uitbeelden
heb ze eerst hier in dit topic gemaakt omdat ze aan gepast werden naar het dio ( later open ik een nieuwe topic bij figuren om ze te schilderen)


de foto's:

1_fig_1.jpg

1_fig_2.jpg

1_fig_9.jpg

1_fig_4.jpg

1_fig_5.jpg

1_fig_7.jpg

1_fig_8.jpg

1_fig_3.jpg

momenteel hou ik het bij deze figuren ( al kan het zijn dat er nog een tweetal bijkomen

nu word er nog verder gewerkt aan boeken voor op de tafel en de verlichting aan de palen



gr tom
 
Hey,

Tom, ik zie ze werken voor mijn ogen, fantastisch gewoon. Welk prototype ga je gebruiken of heb ik iets mislezen????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan