Hoofdsponsor

1/35 1:35 US Pathfinder Officer june '44, Normandy. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kameraden, soms moet men besluiten nemen tegen z'n zin, stoppen met het schilderen van 1/35 figuren is er zo een. Ik ga voor de short cut en schakel over op grotere figuren, voor het overige blijft alles hetzelfde.

Ik heb net foto's genomen van alle figurensetjes die ik zal verkopen aan een absoluut spotprijsje hier op de rubriek Marktplaats .

Hopelijk gaan jullie daar eens kijken...
 
Laatst bewerkt:
Kom Guy, zo oud zijt ge niet om met 1/35 te stoppen, zo'n vergrootglas dient ervoor he :-)

En trouwens, hou die kits bij, geen uitspattingen waardoor je later spijt gaat hebben dat je ze verkocht hebt.

Ik heb een hoop 1/72 setjes die ik wou verkopen tot 'mn vrouwtje zei ze bij te houden... ben blij dat ik het niet gedaan heb.
 
ja guy dat is nu juist wat we niet willen horen.

de drang naar perfectie en slechte ogen gaan niet goed samen.
denk er aan dat het een hoby is en niemand zal het je kwalijk nemen dat ze mischien niet zo goed zijn in jou ogen, maar voor ons blijven het kunstwerkjes 8)
maar naar grotere figuren stappen is natuurlijk niets mis mee denk ik.
ouder worden heeft zijn nadelen en als je eenmaal slecht begint te zien moet je keuzes maken, en dan is een grotere schaal mischien nog het beste.
 
ja guy dat is nu juist wat we niet willen horen.

de drang naar perfectie en slechte ogen gaan niet goed samen.
denk er aan dat het een hoby is en niemand zal het je kwalijk nemen dat ze mischien niet zo goed zijn in jou ogen, maar voor ons blijven het kunstwerkjes 8)
maar naar grotere figuren stappen is natuurlijk niets mis mee denk ik.
ouder worden heeft zijn nadelen en als je eenmaal slecht begint te zien moet je keuzes maken, en dan is een grotere schaal mischien nog het beste.

Of gewoon een vergrootglas gebruiken, ik zie ook niet altijd even super, gebruik ik altijd voor klein werk.

Laat rusten, hou je kits bij en doe even iets anders... Perfectie, jou werk is altijd perfectie, beter dan eprfect kan je niet, probeer het niet beter te doen dan je het al als de besten doet...
 
al heb je geen bavik ogen GUNit , vind je figuur super geslaagd tot zo ver

mooi stap voor stap uitgelegd

Je moet inderdaad wel goede ogen hebben om in kleinere schaal te schilderen maar dit wil niet zeggen dat zonder bril niets meer kan een bril is immers al een hulp
middel !!!


tom
 
't is al goed Guy.
al moet ik zeggen dat je met dit figuur voor mij goed op weg was. Kennelijk zie je iets in je hoofd dat je niet kan overbrengen op het figuur door jouw aangegeven beperkingen.

Zelf zit ik graag in de 1/16, het is ook een fijne schaal hoewel het schilderen voor mij bijzaak is geworden.

ga lekker aan de slag met een groter figuur en raak weer 'vertrouwd' met je oude wijze van handelen.

succes man,

René
 
Ik heb de vervelende kwaal dat ik veraf slecht kan zien maar dichtbij zet ik de bril juist af:sleep:

Ik vindt het een moedig besluit Guy!


En als in de tijd 1:16 ook te klein wordt ga je toch gewoon naar schaal 1:1..... lijkt me namelijk ook best leuk:D:D:D

aJ_WHZK06TdsoItes2RMawfr944qMKWTrU1GdT--B58AwlL8Jg.jpg

Fred
 
Kom Guy,

Als je modellen kunt maken op 1/35 dan kan je ook figuren van deze schaal aan :$

Cheers,
André

Die ergens anders heeft ingelogd voor dit te plaatsen :angry:
 
Bah die negativiteit Guy... cheer up !
 
Gasten, ik denk dat we Guy wat zullen moeten steunen. We kunnen beginnen met afspreken dat NIEMAND een setje van zijn figuren koopt, zo moet hij ze wel afwerken. ;);)

Ik bedoel maar, een bril is het einde van de wereld niet.

Zelf moet ik brillen, zit op mijn beide ogen met een afwijking van 4.5. In Urbanus-terminologie zijn dat steriliseerbokaals. Dankzij de moderne technologie valt het niet op, mijn bril heeft toch dunne glazen.
Voor mijn modelbouw draag ik nog een loupe die ik op mijn bril kan klemmen. Deze heeft een vergroting van 1.7 en heb ik gekocht bij de opticien.

Misschien biedt dit nog mogelijkheden ? Guy ?

Groeten Rik
 
Hé, dat kan niet hé.
Waar moet ik nu gaan zien hoe ik mijn Jack moet afwerken?
Dit kan je dus niet maken hé Guyke.
Of jij moet Jack onder je hoede nemen natuurlijk ;) :)
 
Bedankt voor de toffe posts mannen,

Ik weet het, er bestaan lampen, brillen, vergrootglazen, Opti Visors, noem maar op, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van accepteren is, ik heb het daar moeilijk mee omdat ik nooit iets aan zicht heb moeten inboeten.

Misschien dat ik binnenkort wel overga tot de aankoop van zo'n hulpjes, maar tja het zit tussen m'n oren voorlopig...een bril moet nog even volstaan.

Ik zit dus niet in een bouwdip he, die heb ik nog nooit gehad. Ik ga overschakelen op grotere schalen wat de figuren aangaat en verder hou ik het bij m'n voertuigen en met m'n bril op lukt het voorlopig nog prima.

De 1/35 figuren zijn straks in goede handen en daar ben ik tevreden over.
 
ik zou natuurlijk kunnen pogen deze pathfinder exact in 1/16 voor je na te maken....


graag zelfs.

overigens.
zelf heb ik -3,75 en -3,50 aan de ogen. Als ik schilder kijk ik onder of boven de bril.
Doordat ik van een afstand wazig zie kan ik van dichtbij goed focussen zonder montuur.
 
Heel erg jammer om te horen, maar je zal zelf wel weten wat het juiste besluit is die je moet nemen...
We gaan je 1/35 figuren missen, maar ik kijk alvast uit naar je eerste figuur op de grote schaal ;)

En wie weet, zeg nooit nooit, je komt misschien nog wel eens terug op 1/35....
 
René je bent een topgast kerel ! Eigenlijk wil ik zelf eens een gooi doen naar nieuw sculpteerwerk, want ik heb hier nog een Verlinden Paratrooper in 1/16 liggen maar alhoewel in resin is ie hopeloos verouderd qua normgeving.

Beyond, zo is dat, we zien wel, nu eerst de courante voertuigenkits en grote figs.
 
dan benut zijn equipment om een nieuw figuur te maken.

1/16 hoofdjes heb ik wel een paar mooie voor je, kan een Duits hoofd maken voor je of je poogt het zelf!

gewoon lekker het positieve uit de toestand halen en de veelzijdigheid uit je beperking halen.

oja, wapens ook zat.

René
 
das spijtig guy

heb hier ook zo een spel op mijn neus staan, en nen redelijke zwaren en dat vanaf mijn 7 jaar

en 1/16 is een mooie schaal om verder in de doen.
 
Zo is dat mannen, ondertussen heb ik de draad alweer opgenomen.

René, ik heb je trouwens even een PB'tje gezonden.
 
in goede orde ontvangen en beantwoord.

net als bij muziek is het handig om eens een ander genre te bestuderen.
Ritme, melodie, akoustisch of elektronisch...allemaal fascinerende facetten.

Vaak is iets totaal anders bekijken zeer cultiverend voor de noemer.
Ook weer het culinair aspect hier ( ach jongens, ik geniet zo van dien jonge gast die op jullie zender dat eten zo smakelijk bereidt! met zo'n eigen vrolijke vanzelfsprekende manier....laat het een modelbouwer zijn..) ...een Bourgondische kok moet zich eens verdiepen in de Oosterse keuken en vice versa.

Zo moest een sjieke BMW-rijder eens een oud corsaatje helemaal oplappen maar dan ook precies weten waar iedere schroef zit en de toestand van zijn voertuig beter kennen dan voorheen.

zo weet ik toevallig dat Guy een brandend verlangen heeft te willen scheppen. Hopelijk is dat groter dan zijn beperkingen rondom zijn oogjes.
Man, maak een aantal gave topics, laat het perfectionisme voor 20 % varen.
Zelf zette ik het mes in de klei en fotografeerde vanaf dag 1.

na de kennismaking met Jivers werk heb ik even vreemd gekeken naar mijn stapel bouwdozen en liet zelfs het schilderen even varen.

sommige zaken lopen gewoon even zo omdat het zo moet Guy.

Toch was het al die tijd niet ondenkbeeldig dat je naast mijn werkjes ook wat snedig plooiwerk liet zien.

grappig toch...ik versta de kunst te smullen van al dat nog komen gaat :-)

R.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan