Hoofdsponsor

1/35 1:35 US Pathfinder Officer june '44, Normandy. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat is precies wel een afwijkende schildermethode, maar wel effectief! Ziet er al prachtig uit, ga ik zeker blijven volgen!

Groeten, Erwin.
Die Pinwash of hoe je het ook moet noemen, is dat geen variante op de werkwijze ven F Verlinden? (peis ik) Denk dat ik dat nog eens ergens in één van de Verlinden boekskes heb gelezen.
Lijkt me wel effectief.
 
Pastis, het is een oude techniek die inderdaad ook door Francois V. werd toegepast. Het is een onmisbaar handigheidje voor de hedendaagse bouwer.

Omdat het figuurtje trager dan anders droogt, ben ik om tijd te winnen, begonnen met het voorzien van een basiskleurtje van de grote uitrustingsstukken. Niets is dus al definitief (het zou snel zijn!).

Een paar afbeeldingen halverwege de huidige fase :



SDC10781.jpg



SDC10783.jpg



SDC10784.jpg



Tot later.
 
begint al heel mooi te worden mooi gedetailleerd blijf het zeker volgen
en leer zeker bij in verband mee verfwerk


groetjes
Roel
 
gunit wat ben ik blij dat er toch iemand dit zo prachtig uitlegt
nu zie ik hoe je te werk moet gaan en stap voor stap moet werken

thanks lionel
 
Nice, het lijkt wel alsof je een loep gebruikt.
Zo netjes werken.
 
Dat figuurtje doet me denken aan dat manneke met z'n lange nek van uit de Efteling. :D.

Maar serieus nu: 'k vind het prachtig hoe je stap voor stap alles mooi uitlegt aan ons, Guy.
Voor een leek in figuurschilderen (zoals ikke) is alles nu gemakkelijk te volgen.
Ik heb hier al het een en ander bijgeleerd.

Droop (die gauw een 2de zak popcorn gaat halen
4.gif
).
 
Chenetino, Lionel en Droop, het doet me plezier om te vernemen dat jullie er iets van opsteken maar hou altijd voor ogen dat geen enkele manier van werken dé manier zou zijn. Elke figuurschilder heeft een eigen aanpak en ik heb die ook voor mezelf moeten bepalen. En dat is een proces dat voorlopig nog wel even doorgaat, want niemand is te oud om bij te leren. Wat wel zo is, ik maak van niks een geheim, delen is mijn devies. Op de dag dat ik enkel mijn afgewerkte producten hier kom showen voor de glorie, mag de staf mij met een schop onder mijn achterste bannen.

Modelbouwerke, geen loep, tenminste tot nu toe nog geen extra hulpmiddelen, de leesbril uitgezonderd. Wel heb ik daarnet je Optivisor gebruikt voor het hoofdje, onmisbaar toch...ik breng hem morgen binnen vriend.
 
Even een update voor vanavond...

Vandaag mocht ik Erik's Optivisor gebruiken bij wijze van test. Om zo'n gezichtje te schilderen is dat toch een goed gerief al is het even wennen.

Het gezichtje is zeker nog niet af maar ik dien weer even te wachten op droging. Voor de hieronder geplaatste toestand was nat-in-nat schilderen het meest ideaal.


Dit smoelwerk is hier sterk uitvergroot dus pin me niet vast op een microscopisch veegje hier of daar.

SDC10790.jpg



Tot later.
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er weeral zeer goed uit Guy. Welke olieverf gebruik je zo?
Ik heb een voorkeur voor de van goghtubes. Quick drying paintingmedium gebruik ik niet meer, de verf blijft glimmen.

groeten,

René
 
René, ik gebruik doorgaans altijd Talens Van Gogh en steeds meer Rembrandt. Ik heb hier Winsor en Newton liggen en die suckt als de neten...goed voor de vuilnisbak!
 
Winsor and Newton is ook niet goedkoop, de kwasten zijn wel goed.
 
Vandaag weer een stapje kunnen doen.


SDC10809.jpg
 
Hallo, is er nog een plaatske in de zaal ? 'k Ben wat laat gearriveerd, vandaar...

Dit is alleszins een zeer interessant draadje.
Eens een andere manier van figuurschilderen. Het benadert een beetje je manier van rollend materieel schilderen, Guy.

Leuk om te volgen, succes.

Groeten Rik
 
Ja , santé zeg hier !!!!!!
Als je dat allemaal kan ........
 
'Vervolgstap 6' wil ik toch even bij stilstaan.

Zie dan toch eens hoe subtiel het kleurengamma voorbereid wordt.
Dit is gelijk het driesterrenrestaurant waar je likkenbaardend je lievelingskost, zeg een Chateau Briand, uitzoekt op de menukaart maar nog onder het genot van wat amuses en nodige pinten een half uurtje op moet wachten.

Het is een bezoek waarbij een ober met een karretje naast je terplekke de pepersaus komt bereiden.

Guy is een goede kok, hij prepareert letterlijk het hoofdgerecht.
In dit restaurant wordt de gasten ook niet gevraagd of alles naar wens is-en was.

U hebt het maar te doen met deze sublieme , jedoch subtiele prikkeling van uw smaakpapillen.

Wanneer U zich laaft aan de koffie en een Javaanse sigaar wordt U de rekening opgediend.
U schrikt zich rot.....

Op de chiq min fatla staat een bedrag van 0 euro!
De kok zag in zijn loopbaan talloze mensen om zich heen kijken, verdwaasd en vertrokken snel.

Er was ook een groepje mensen dat geïnteresseerd en oprecht vroeg of de kok zich niet berooide zonder de doorgaans gepeperde rekeningen.
Dit zijn momenteel de mensen die in dit restaurant de pepersaus aan uw tafel komen maken.


ze doen het graag voor de chef, ze weten dat ze ergens moeten beginnen ;-)

groetekes,René
 
Dat wordt een zeer net poppeke Guy:D

Ik ben ook wat later gearriveerd in dit theater/restaurant dus moest even bij het begin van de voorstelling/amuses beginnen.
Je zet hier een duidelijke werkwijze uiteen.
Dank voor dit kijkje in je keuken.;)

Fred
 
Prachtig gezegd René ik vraag me af hoe lekker het dessert hier wel niet moet zijn....;)

Mouse zeg nooit poppetje tegen een figuurtje....:laugh:
 
Goh jongens, jullie zijn zo'n fijn gezelschap, dus hoe moet ik dit nu in 's hemelsnaam aankaarten ?

Ik ga maar gelijk voor de korte pijn.

Onlangs heb ik al enkele keren verwezen naar de leesbril die ik tegenwoordig moet opzetten om beter te kunnen werken.

1/35 figuurtjes op niveau afwerken vergt haviksogen en die heb ik sedert het afgelopen jaar niet meer terwijl ik keiharde eisen stel aan mezelf en het eindproduct op de werktafel.

Vandaag ben ik mezelf tegen gekomen...

Ik heb met de tranen in mijn ogen gezeten en geen enkele modelbouwer die zichzelf respecteert wens ik dit moment toe, want het besef om een deur binnen de hobby voorgoed dicht te moeten doen is verschrikkelijk.

Moeten, zeker, want als ik een project doe wil ik het in die zin realiseren dat mijn bijna neurotische drang naar "perfectie" bevredigd wordt en dit gevoel is prima zolang ik alles onder totale controle heb.

Dat is niet langer meer het geval, en deze pathfinder heeft me dat verteld. Vroeger dartelde mijn 000 penseeltje over een figuur en nu is het een zoeken, aftasten, draaien en keren om het goede licht te vangen...hopeloos.

Jongens, ik zoek hier geen enkele reactie à la "kom op Guy" mee uit de brand te slepen...

Mijn figuren die ik nog in dozen klaar had zitten, zal ik in een lot aan een heel zacht prijske verkopen mocht er een liefhebber voor zijn.

Als ik van de opbrengst een degelijk 1/16 figuur kan aanschaffen is het al lang goed, dat zal immers wel nog lukken.

Het is het einde van de wereld niet (al voelt het wel zo aan), en nu ik het aan mijn vrienden hier heb kunnen meedelen valt er iets van mijn schouders.
 
hoi, jammer om te horen, ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt te werken onder een zogenaamde zonnelamp (of schilderslamp) die het natuurlijke zonlicht redelijk goed nabootst. Ze hebben ook zo'n lampen onder de spaarlampen, maar deze heb ik nog niet geprobeerd. (Bij spaarlampen moet je anders eens uitkijken voor lampen die meer dan 5400Kelvin afgeven.)
 
ik weet niet of je zo'n vergrootglas gebruikt guy? kan misschien soelaas brengen, ik heb er onlangs zo eentje gekocht en het lijkt me onmisbaar om figuren te schilderen in detail.

dsc7056o.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan