Hoofdsponsor

1/35 1:35 US Pathfinder Officer june '44, Normandy. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Famo, gelijk heb je, en zoveel is er toch nog niet te zien...

Vandaag heb ik een schuifkolf gemaakt uit geplooid koperdraad, veel plezanter ogend dan het gedrocht dat er origineel aan vastzat.

Hoofdje en figuurtje werden vandaag ontvet, morgen gaat er een Tamiya grijze primerlaag overheen.

Ik hoop dat ik het trek met m'n leesbril ! Mijn grootste schrik is werkelijkheid geworden nu m'n ogen met het ouder worden wat achteruitgegaan zijn. Het is slechts een +1 maar toch, nu kan het rap gaan...ouder worden : echt genieten !!!
 
Laatst bewerkt:
Kameraden, ik ben gestart met het schilderen.

Mijn werkwijze is er een waar ik me goed bij voel, anderen hebben ongetwijfeld andere manieren...

Ik kan nu enkel nog zo duidelijk als mogelijk tonen hoe ik dit aanpak.


SDC10752.jpg


SDC10757.jpg


SDC10754.jpg


SDC10756.jpg


Ik ga de foto's telkens hier aanvullen zodat alles zoals in een How To bijeenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is precies wel een afwijkende schildermethode, maar wel effectief! Ziet er al prachtig uit, ga ik zeker blijven volgen!

Groeten, Erwin.
 
gunit het ga een plezier zijn om dit met deze uitleg zeker te volgen als je een beginneling bent zoals ik

maar ik wil zeker niet moeilijk doen maar wat zijn de verhoundingen

grtz lionel
 
Op de eerste rij met mijn geheime notaboekje en het potlood in aanslag volg ik u verslag op de voet Guy...;)
 
Gelukkig hebben we een brede interesse bij onze bouwers, ik hoop dat ik het zo boeiend kan houden natuurlijk.

Lionel, stappen 1 + 2 werden geairbrushed met zeer dunne vloeistof, dit om korrelige oppervlaktes te vermijden. Dit met een lage druk om de vloeistof op z'n plek te houden en niet weg te blazen, maar eveneens om te voorkomen dat de vloeistof niet droog arriveert vanwege de luchtstroom want ook dat geeft een korrel die niet mooi overkomt tijdens de latere schilderlaagjes.

Danny, ik zal bij jou om raad vragen als het nodig is, zo'n boekje is altijd interessant.
 
mooie werk en gaat het zeker opvolgen
gaat weer iets mooi worden
 
GUNit , als er figuren geschilderd worden dan schuif ik mij ook aan op de eerste rij


tom
 
interessante methode die je hier volgt. Ik volg deze, moet ooit eens mijn drempelvrees ten opzichte van figuren overwinnen...
 
prachtig figuurtje Guy! Het bulkt uit van de details! Komt hij lonely op een sokkelke terecht of wordt hij in een dio verwerkt?
 
aangezien ik hier wat van die figuren liggen heb, is het zeer leerrijk wat je hier neerzet

guy, laat de volgende les maar komen
 
Kleine update :

SDC10769.jpg

Mijn onmisbare bron van referenties en onmisbaar voor de US figurenschilders :

SDC10770.jpg

SDC10772.jpg

Nu komen er kleuren zulle mannen ! Ik ga een ganse dag prullen...
 
prachtige details die je toevoegt. Ongelofelijk dat die mannen met dit alles nog konden vechten
 
Netjes man.
Maar heeft da manneke nu zo ne lange nek?:):
 
Keurig en perfect verzorgd Guy!
Zoals we van je gewend zijn aandacht voor al het detail.

even los van het schilderwerk een opmerking met een sculptoog, wat is het voor een attribuut aan zijn linkerbeen?
Het valt me op dat het niet zo tegen het been drukt, in de stof.
Misschien zie ik het niet zo goed op de foto.

wat ikzelf prettig vind bij het schilderen van figuren is om iets zwaarders in mijn hand te hebben, neutraliseert de trilling een beetje als mijn figuur in een klem zit.

heel veel plezier toegewenst met deze opdracht Guy!

René
 
wacht, ik zie het al op pagina 1.
een antitankmijn aan het been, brrr...eng idee.
Op de andere foto's zie je dat het goed klemt.
 
Silenoz, ik denk dat ze al snel een hoop ballast afwierpen, bewapening en proviand, alsook verband enz. was het belangrijkst.

Camaro69, hij heeft het begin van een houten kop...



SDC10774.jpg


SDC10776.jpg



Alle tonen worden middels dunne laagjes opgebouwd, dit is een eerste fase.
 
Ziet er zeer goed uit Guy en is dit nog steeds met de AB dat je werkt...
 
ok guy

dit is een super topic om te volgen hoor. zo kunnen we stap voor stap goed volgen hoe jullie die laagjes opbouwen.

netjes hoor.

groeten jonas.
 
Neenee Danny, vanaf de wash is het penseelwerk.

Trobwal, ja over die laagjes, de eerste laag is een soort van middentoon, daarna volgen nog een donkerder toon in de plooitjes en een diepe schaduwtoon in die diepste plekjes en highlights op de meest belichte zones.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan