Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Marc,

Knap gedaan man!
Ziet er zeer praktisch uit en nog veel suc 6 met het prul werkje.:ohmy::ohmy::ohmy:

@amazone: ieder zijn stiel zullen we maar zeggen! Maar nu weet je bij wie moet aan kloppen hé!!!!:laugh:;);):laugh:;)
 
ja das waar john ik moet zelf nog een paar 100 katroletjes maken :)
 
hoi kes allemaal ,
afgelopen weekend wat gaan winkelen, motor, as, schroef , regelaar en servo.
kan dus eindelijk de romp gaan afwerken , update met fotokes volgd als het zover is.

nog een technich vraagje ivm zender en ontvanger.
in de winkel raadde ze me aan om geen 2.4 zender te nemen maar een analoge met kristallen. volgens hen zou de aansturing naar extra toebehoren zoals geluid pompen en verlichting nog problemen opleveren met de digitale zenders.
ik heb deze aankoop dus nog maar even uitgesteld om jullie advies in te winnen.
iemand hier ervaring Mee??

vgr
Marc
 
Er zijn 3 takken waar ze bij mijn weten problemen hebben met 2.4ghz

1. RC trucks (reden: de electronica bestaat er nog niet voor, de mfu unit is enkel analoog)
2 RC tanks (reden: zie rc trucks)
3. RC speedboten (reden: de waternevel die deze boten maken zorgt voor storingen met de ontvangst

Maar als men ze gebruikt voor RC jets enz... kan het geen kwaad voor een gewoon scheepje ;)
 
daar geeft marc voledig gelijk,
ik gebruik zelf de 2.4 graupner mx-12
geen probleem ,word in mijn sleper gebruikt,
en de pompen worden er ook mee aan gestuurd,
en inderdaat ze geraken de oude troep zelfs aan de straatstenen niet kwijt.
groetjes,ronny
 
Met de 2.4 Ghz alleen maar voordelen, je bent ook die lange antennes kwijt, zowel op je zender als ontvanger .
 
allemaal alvast bedankt jongens voor jullie reactie,

het zal dus een 2.4 Ghz worden , weeral iets minder om over te piekeren.
kunnen we terug al onze aandacht op het bouwen zetten

vgr
Marc
 
hoi allemaal ,

of het weer wil niet mee of ik heb geen tijd om buiten wat aan de slag te gaan met 2 componenten hars en plamuur om de romp verder af te werken.

geen exuus om niets te doen , dus wat fotokes van de overige vorderingen.


attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

bij deze een vraagje , daar ik ergens heb gelezen dat het best is om het roer zolang mogelijk te houden.
zou ik het voorbij het achterschip laten steken of toch maar inkorten .

en dan hebben we ook dit nog gemaakt
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg

het blauw witte draadje moet natuurlijk nog vervangen worden door de ankerketting.

attachment.jpg

voila , een hele boterham ,
en nu maar hopen dat ik eens tijd heb als de zon schijnt .

vgr
Marc
 
Strakke railing, je roer zal in het echt wel niet achter de spiegel uitsteken maar om op schaal een betere controle te hebben kan je dat wel wat groter maken. Zou het ook aan beide zijden opvullen en mooi in profiel schuren, dat stuurt beter.
 
@ Marc en Rene, thx voor jullie inbreng.
het roerblad is aan de stang gelast , die komt dus niet los
het gaatje was een pons test , zo moeten er nog meer in komen , om de opvulling met polyester plamuur beter te laten hechten aan de zijkant.
maar ik moest eerst weten hoe lang ik het ging laten.
vgr
Marc
 
moei anker lier zeg dat ziet er heel goed uit als ook de re'ling 8)
wat een beetje verf wel niet kan doen.
 
hoi allemaal,
eindelijk de tijd gevonden afgelopen weken om de romp verder af te werken.
vaste reling en ankerbuizen plaatsen als ook roer en schroef buis ingieten met hars is gedeeltelijk buiten nachtwerk geworden maar dit gaf me de gelegenheid om de volgende dagen lekker in het herfst zonnetje te plamuren en schuren.

uiteindelijk alles in grondverf gespoten en zojuist alle foutjes nog eens over geplamuurd.
hierbij natuurlijk de fotoke's om alles te illustreren.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


attachment.jpg
 
Komt strak Marc, wel een vraagje waarom heb je de railing al geplaatst, gaat deze niet in de weg zitten, beschadigd worden bij de verdere afbouw ?
 
dit komt helemaal goed mark ik heb ze zondag eens vast gehad en hier en daar nog een klein beetje de putjes bijwerken en ik zie dat je dat ook gedaan hebt 8)

nog ff doorbijten en het schuurwerk zit er op en je eerste romp is een fijt ;) het word alvast een mooie dame dus bouw op je ijgen tempo rustig voort en het komt helemaal in orde
 
Dat ziet er heel goed uit Marc! Je werk en geduld wordt beloond ;)
 
Ben het zeker nog niet beu maar wel een beetje blij dat het einde van de romp stilletjes aan in het zicht komt en kan gaan werken aan de opbouw.
Voor de eerste maal werken met pvc heeft zowel positieve als negatieve ervaringen voor mij opgeleverd , in de toekomst zal het zeker voor herhaling vatbaar zijn ( veel minder schuurstof dan bij hout, daar er steeds met water kan geschuurd worden) )
mits enkele aanpassingen natuurlijk, vooral in het begin bij het plaatsen van de spanten. ik had ze veel te ver uit elkaar staan waardoor de pvc in allerlei bochten is beginnen trekken met extra en moeilijk plamuurwerk tot gevolg.

het plaatsen van de reling op het voordek was ook niet zo'n goed idee maar ik kon niet anders door een fout die ik eerder gemaakt had bij het plaatsen van het onderste gedeelte. ( zeg maar beginners foutje, zal ik geen 2de X herhalen ) nu zit de voorste stok van reling vast in de polyester plamuur en kan ik ze niet meer verwijderen wat me al enkele malen partner heeft gespeelt bij het schuren en spuiten, hopelijk kan ik de stuurhut los maken van de boeg en ze er later gewoon op zetten . verder zijn er niet zoveel toebehoren die op het dek staan waardoor ik de reling zou kunnen beschadigen.
vgr
Marc
 
:1zhelp: ik vrees dat ik hulp nodig heb van de meester schilders

even kort samenvatten

na het plamuren schuur ik nat met 1200
daarna alles met een zuivere doek en zuiver water reinigen
laten drogen
een half dekkende laag primer ( grondlaag) afwisselend grijs en wit zodat ik goed kan zien waar ik blijf.

maar zelfs na een derde keer alles te hebben herhaald ( eerst had ik er niet direkt aandacht voor)

na enkel uren drogen begint de verf laag op sommige plaatsen haar scheurtjes te vertonen. verder voor 95% alles tiptop gladjes

kan iemand mij de nodige kennis bijbrengen???????

enkel foto's ter ilustratie.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr
Marc
 
Heb dat ook eens gehad met mn America en de reden was dan dat ik hem had gespoten terwijl het te vochtig was.
Was de romp voldoende droog nadat je hem afgespoeld had??
 
Gebruik je verschillende merken primer? Heb zelf al een keer meegemaakt dat de verf en de primer op elkaar reageerden.
Maar een nog vochtige ondergrond zoals Pa Fifi al aangeeft is het meest waarschijnlijk.
 
Plamuur neemt ook water op, opletten met nat schuren.
Welke plamuur heb je gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan