Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou eens proberen met je pvc in een badje met heet water te leggen.
Zo een 60°
Als deze goed opgewarmd is is de spanning weg en plooit deze veel beter zonder teuten te trekken.
Zeker voor een achtersteven kan het noodzakelijk zijn om deze wat te plooien, terug opwarmen en verder plooien.

Heb dit veel jaren geleden toegepast voor de bouw van de Meteor, een Duits Oceanografisch onderzoeksschip.
Dacht dat het een kit was van Revell, deze gans opgemeten en dan vergroot voor een Rc schip van 1,50 m.
Jammer genoeg zijn de foto's verloren gegaan, net als van de Schutze en de Missouri-cv 66 dacht ik.

307910[/ATTACH]"]709bjado.jpg
Meteor.

Johan.
 

Bijlagen

  • 709bjado.jpg
    709bjado.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Als je met smallere strippen werkt dan zal de vorm er veel beter inzitten denk ik.
Waarom niet beplanken met hout?
 
Als je met smallere strippen werkt dan zal de vorm er veel beter inzitten denk ik.
Waarom niet beplanken met hout?
de volgende latjes zijn smaller hoor , het bovenste gedeelte tegen het dek was recht vandaar mijn keuze om deze lat zo breed te maken.
de pvc plaat heb ik gratis gekregen en leek me een mooie gelegenheid om het eens uit te testen.
 
Zou eens proberen met je pvc in een badje met heet water te leggen.
Zo een 60°
Als deze goed opgewarmd is is de spanning weg en plooit deze veel beter zonder teuten te trekken.
Zeker voor een achtersteven kan het noodzakelijk zijn om deze wat te plooien, terug opwarmen en verder plooien.


Johan.

bedankt voor de tip, de reling op het tussendek ga ik trachten in vorm te krijgen met een elektrische verfstripper ( begin bij laagste temperatuur en kan verhogen indien nodig)
 
hoi allemaal ,
laatste post voor de vakantie,
de beplanking is rond ( jammer genoeg is ze niet wat ik er zelf van wou )

uiteindelijk heb ik besloten voorlopig niet opnieuw te beginnen maar even het plamuren af te wachten.
deze ervaring met pvc wil ik eerst volledig afwerken en dan zien we wel verder.


1_Foto_s-3001_.jpg

1_Foto_s-3002.jpg

1_Foto_s-4006.jpg

1_Foto_s-4011.jpg


nog een prettige vakantie aan allen en tot ergens binnen enkele weken.
vgr
Marc
 
Ziet er toch wel fraai uit hoor
Maar hup een fijne vakantie en we zien het later

Gr
Dirk
 
Marc, voor je plamuurd eerst aan de binnenzijde je naden dubbelen, als je zo gaat plamuren ga je achteraf gemakkelijk scheurtjes krijgen. Denk dat dit een goed alternatief is voor hout maar dan in 2 dunne lagen bouwen, zoals in hout ook veel word gedaan. Ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat :unsure:
 
Ziet er in ieder geval uit als "ruwbouw":)

Fijne vakantie en daarna de afwerking.

Fred
 
hoi marc het ziet er niet slecht uit maar je gaat tog behoorlijk wat moeten plamuren .

maar ik zie het zeker goed komen hoor ;)
 
Ik weet niet zeker of je plamuur rechtstreeks op PVC kan zetten.
Misschien is het beter om eerst de PVC te behandelen met een PVC primer of wat op te ruwen met schuurpapier.

Ik weet niet veel over PVC maar ik zou dat eens eerst over informeren.

De vorm zit er toch al aardig in ;)
 
Beetje opschuren tot de glans weg is= vetlaag.

Dan gaat plamuren met polly filla zonder enig probleem.

Koerske of drie verf en met matte lak afwerken.
Zo ga je geen water binnenkrijgen.

Johan.
 
Marc, ik zie nog wel veel plamuurwerk, is dat waarmee je niet tevreden bent?
Verder heb je met dit schip inmiddels mijn aandacht ook :).
 
allee door al dat regen weer hier heb ik toch nog tijd gevonden om nog wat verder te knoeien.

door al die golfjes op de boeg zag ik het eerst niet goed meer zitten, maar Johan bedankt voor de tip , polly filla is inderdaad wel een stuk handiger dan 2 componenten polyester. ben ondertussen aan mijn 4 de laagje bezig en ik kan al terug opnieuw lachen.
straks doe ik er nog wel een matje met hars rond om de boel zeker op zijn plaats te houden. ( dit was ik reeds vanaf de start van plan )

fotokes volgen straks als ik uitgevonden heb hoe het nu werkt

vgr
marc
 
Marc kanje een matje met hars over die polifila zetten ?
 
dat was makkelijker dan verwacht , bedankt trobwal voor het meer dan duidelijke filmpke , had ik maar eerst gekeken.

en dan nu de fotokes

het leek wel of ik hem had ingesmeerd met scheerschuim
attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg


en het huidige resultaat
attachment.php

attachment.php


attachment.jpg

:D
 
Marc kanje een matje met hars over die polifila zetten ?

de polifilia is geschikt voor metaal en polyester dus vermoed ik andersom ook.

al kan het volgens mij niet zoveel maken , de romp wordt naar boven toe opnieuw smaller.
ik gok dat door de droogkrimp van de polyester alles zowiso strak gaat aanzitten.
 
Je zal werk gehad hebben aan het plamuren nietwaar.
 
Dat was snel gebeurd, zo staat ze al strak genoeg om een matje te zetten ;)
 
hoe strak moet hij eigenlijk zijn ? er zijn hier en daar nog wel enkele oneffenheden,( als ik nu zou schilderen was het een ramp )
haal ik die er eerst nog uit of moet je zowizo na het matje nog bij plamuren?

attachment.jpg
attachment.jpg

vgr
Marc
 
Na het matje moet je toch nog plamuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan