Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi allemaal,
het is weeral een tijdje geleden maar we hebben echt niet stil gezeten.
de reddingssloepen afwerken en plaatsen aan 1 zijde heeft me toch net wat meer tijd gekost dan verwacht.
vooral het touw van de davids heeft me wel enkele dagen extra denk en probeer tijd gekost.
de andere zijde zal wel wat beter vlotten verwacht ik.

tussen door hebben we de sleepblok nog kunnen vervaardigen en 't eerste ontwerp van de 2 te plaatsen dieptebom rekken is eveneens klaar.
hier moet nog wel wat afwerking aan gebeuren en voor de plaatsing dient er nog wat reling verweiderd te worden. Een werkje waar ik een beetje tegenop kijk maar ja , het zal wel loslopen zodra ik er echt aan begin zeker.

en voor de gegadigden een foto verslagje.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

viola , dat was het weer ,

als dit alles nog afgewerkt en geplaatst is volgt enkel nog de sleepwinch . het einde komt stilaan in zicht , maar we zijn er nog niet!!!

vgr
Marc
 
mooi hoor eerst dacht ik dat de zeiltjes op de sloepen wat te blauw waren maaar als ze so op het dek staan misstaan ze tog niet 8)
het rekje ziet er ook top uit
 
Ziet er weer goed uit Marc, de lichtinval geeft op blinkend materiaal altijd rare effecten
 
als jullie de eerste foto bedoelen , hierop waren de zeiltje nog maar net geschilderd , de verf was nog nat en het papier moest nog terug strak krimpen tijdens het drogen.
op de laatste foto heb ik ook gemerkt dat ik ergens een meetfoutje moet gemaakt hebben bij het plooien, ga ik natuurlijk nog wel vermaken.

alvast een fijne kerst aan allen en tot volgende up-date.
vgr
Marc
 
net iets later dan voorzien zijn we er met een van de laatste update 's.
het bouwen aan de uitrusting van het schip is vanaf heden voorbij.
de laatste bouw foto's dus even op een rij.

de diepte bommen , reddings sloep aan .... boord (ontgaat me even ) sleep lier en de sleep staander.attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vanaf nu moet er nog wel wat gewijzigd worden aan de sluitingen van de 3 luiken op het achterdek en de oude 27Mh ontvanger dient nog vervangen te worden door een gloednieuw 2.4MH exemplaar.

en daarna datgene waar ik het meeste schrik van heb om het uit te voeren , het verweren van dit nagelnieuwe oude schip.
hopend alvast op wat tips van de ervaren rotten ga ik alvast wat lezen in de schilder rubrieken en post ik nog even de overzicht foto's zodat jullie al wat ideeën kunnen spuien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr
Marc
 
Met plezier je bouwverslag gevolgt, hoe je stap voor stap alle detais aanpakte, terug begon als het niet goed was.
Met als resutaat dit prachtig schip ApplausApplausApplaus.

Wat het verouderen betreft, ga je bij mij niet veel tips vinden.
Je zou om te beginnen het bouwverslag van Droop zijn vissersboot eens kunnen napluizen, vind hem een meester in deze speciale schilders technieken :)
 
heel knap marc ik ga nog eens langs moeten komen nu ze helemaal klaar is om het te bezien.

maar een heel mooi rezultaat nu hoor :3some::You_Rock_Emoticon:
 
Ze is mooi geworden Marc, het eindresultaat mag gezien worden.
Succes met het verweren.:wink1:

Mvg, Folkert
 
hoi allemaal, waarschijnlijk een van de laatste keren op dit project.

het verweren laat ik noodgedwongen aan me voorbij gaan , de proefstukjes heb ik meteen in de vuilbak gegooid. het zal eerst nog wat oefenen worden.
de Mesquite zal dus in een nieuw jasje rondvaren al kwam ze net van de scheepswerf.

ik heb me het laatste 1,5 jaar goed geamuseerd met de bouw van mijn eerste schip.
Graag bedank ik iedereen voor de positieve inbreng en soms het nodige zoeken naar een oplossing voor een op het eerste gedacht bijna on oplosbaar probleem , maar met jullie hulp kwam het steeds in orde.

VAN HARTE MERCI

zodra het buiten terug een beetje zonniger word start ik met mijn nieuwe project, ondertussen ga ik het tijdelijk elders zoeken op dit forum.
vgr
Marc
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze morgen de tijd genomen om uw project eens van nader te bestuderen , en ik kan u zeggen dat ik er zeer veel heb van opgestoken .
het is echt een zeer mooie boot geworden. u mag er terecht fier op zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan