Hoofdsponsor

1/48 bouwverslag Mesquite [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marc, die pluggen heb je daar nog al onderdelen van gemaakt en geschildert met revell? anders zul je moeten testen welke verf daar op houd, dat is geen gewoon plastiek zoals van een bouwdoos :unsure:
 
het is niet het materiaal Rene dat het probleem is . uit de spuitbus kwam echt verf met vlokken ,net als bij een bus namaak sneeuw.
alles ondertussen zuiver kunnen maken door enkele tips van ander forum gangers . helaas wel enkel herstellingen te doen maar deze vallen wel mee.
normaal kan ik morgen een 2 de poging doen en later op de week alles verder af schilderen.

vgr
Marc
 
Op die spuitbussen zouden ze ook eens een houdbaarheids datum moeten opzetten, heeft misschien te lang in de winkel gestaan?
 
Was de spuitbus bijna leeg toen dit gebeurde?

Ik heb namelijk ook zo iets ééns gehad, volgens mij was was toen de bus bijna leeg en begon toen te sputteren.:15:

Mvg, Folkert
 
in tegendeel Folkert , het was een nieuwe bus voor de 1ste x gebruikt.
ondertussen is alles opnieuw gespoten hoor.
heb de bus enkele uren op de verwarming gezet,heeeeeeeeel laaaaaaang geschud , en dan eerst NATUURLIJK een proefstukje gespoten.
het resultaat was deze keer wat het moest zijn. als alles volledig zijn kleurke heeft gekregen en op zijn plaats staat volgt een nieuwe update.

vgr
Marc
 
hier zijn we er dan mee.
werkspots, zoeklicht, de 20mm AA guns, buiten bediening , kompassen en reddingboeiën zijn afgewerkt en gemonteerd .
enkele fotokes ter verduidelijking.

attachment.jpg




attachment.jpg

attachment.jpg

maar we zijn eveneens reeds begonnen met het 3" AA kanon dat op het achterste gedeelte moet komen.
de bouwtekening was vlot te vinden op het www als ook verschillende duidelijke foto's, maar hoe er aan beginnen?
na wat krabbelen op de bouwtekening ging er plots een extra lampke aan en we waren vertrokken.
helaas hebben we niet veel gereedschap en moeten we ons met de basis materialen behelpen.

attachment.jpg

eerst wat rondekes maken met dia 18mm

attachment.jpg

deze op elkaar lijmen en een groot gat in het midden boren zodat we allemaal ringen verkregen

attachment.jpg

attachment.jpg

het bovenste gedeelte was net iets moeilijker maar haalbaar, daarna plamuren en schuren tot de juiste vorm is bereikt

attachment.jpg

attachment.jpg

en tot slot verscheen het begin van een 3"AA kanon.

attachment.jpg

tot later
vgr
Marc
 
Dat heb je weer knap gedaan, dat kanon gaat ook goed komen :)
 
heel wat werk vericht marc en ziet er ook weer heel goed uit hoor .
er komt al heel wat leven in zo en begint behoorlijk vol te staan 8)
 
Ziet er strak uit marc, blijft mooi werk hé dat scratch bouwen.;)

Mvg, Folkert
 
thx allemaal ,
het scratch werk blijft inderdaad boeiend om te doen.
Het geeft net iets meer voldoening als een onderdeeltje uiteindelijk er uit ziet zoals je het in gedachten had gevormd.

vgr
Marc
 
ik ga het deze x aleen bij foto's houden.
op een beetje afwerking na is het voor mij ok.
hopelijk zien jullie de gelijkenis ook.



eerst het echte , dan mijn reproductie op 1/48 .
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila,
vgr
Marc
 
Ik zie zeker gelijkenis, en wetende dat dit allemaal scratch is.. Wow netjes!
 
Knap werk, als daar nog wat verf op staat 8), maar goed dat je het ongeverft laat zien kan je beter je scratch werk zien :)
 
ja knap hoor mooie scratch bouw wat je laat zien over heel de lijn 8)
 
en dan nu gemonteerd op het achterste dek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu de reddingssloepen , ben er al even over aan het denken. de grootste is 14cm lang en 4.5cm breed.
heb heel veel goesting om deze in karton te maken en daarna met G4 te behandelen.
of iemand een ander idee.

vgr
Marc
 
Dat is af Marc, sloepje in carton moet lukken, is dat origineel een houten sloep?
 
origineel liggen aan elke kant een grote en een kleine houten sloep.
op het laatste lag aan ene kant een zodiak met een hydraulische kraan en aan de andere kant een metalen dichte hy speed motorsloep.
maar mijn voorkeur gaat uit naar de houten sloepen. ik heb hier ook een spantenplan voor gevonden.

vgr
Marc
 
na wat uitproberen en bijsturen zijn we er toch in geslaagd om de 3 sloepen te bouwen.
eerst wat fotokes van hoe het mis ging en daarna die waar ik best tevreden over ben.
nu nog schilderen , een dekzeiltje er over en op het schip monteren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot volgende up-date

vgr
Marc
 
ze zien er goed uit marc en dat voor de eerste keer dat je sloepjes maakt is het heel goed gelukt hoor 8)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan