Hoofdsponsor

1/72 Cousteau Consolidated Catalina PBY6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen ben ik hier en daar met wat kleine onderdelen bezig en de vlotter afwerking kan beginnen. De motoren zelf zitten ook al in de bekapping en staan klaar op hun laagje te krijgen.

Morgen heb ik wat tijd en dan werken we er weer verder aan.
 
Ik hoop dat je niet bedoeld "vernis spuiten op het decal-vel" ? Ik denk niet dat zal werken, in mijn opninie ofwel Microscale Liquid Decal ofwel Humbroll Liquid Decal opspuiten (of kwasten).
 
Laatst bewerkt:
Microsole sol en set zijn al bestelt. Dan heb ik deze terug in reserve.
 
Ziet er goed uit. Net een nieuwe zo uit de showroom vandaan. :)

Maar ga je de rest ook nog bouwen? ( het schip... ) :)
 
Het schip staat al jaren hier in de kast. Ik zou het graag eens terug willen bouwen, maar spijtig genoeg is de kit nu nog alleen maar verkrijgbaar als exploratie ship, met een andere naam.

De decals zelf, zijn bijna niet te vinden, of ze vragen er op ebay veel voor.

Alleen deze ontbrak nog in de collectie.
 
Zo direct niet, ik zal er van de week trachten foto's van te nemen.
 
Heb een foto van de decals gevonden, helaas is de kwaliteit niet zo goed :

jorgpbybc.jpg


Maar het is best wel een eenvoudig decal-vel, ik denk dat iemand met een goede printer dit wel kan afdrukken op decalpapier.

Groeten

Wet Sellery
 
Dit zal een toekomstig schip worden. De reden is, dat ik dit schip heb mogen meemaken met mijn stage tijd nog... Dus heb daar dierbare herinneringen aan als jong ventje... Al is de familie Cousteau niet echt heel erg aardig tegen mensen die de regels naleven.. Maar dat is een hele andere discussie....
 
Decals zijn in orde. De zwarte lijn op de vleugel ga ik zelf nog trekken.

Hier is de foto van de Calypso die bij mij in de kast staat. Het is al een ouder project en heeft zijn fouten. Ik heb deze gebouwd in 1996, dus het is al een oldie.

DSC00359.png

Ik zit echt met het gedacht om het schip eens terug te bouwen en hem direct van tip top te bouwen. Zou ik het doen, is nog steeds de vraag.
 
Heb je de tekeningen nog?

Dan zou ik zeggen dit schip laten zoals het is... Ziet er goed uit hoor. En dan ééntje naast bouwen. Dat geeft dan gelijk de maten enzo die je nodig hebt.. En referentie puntnen. En ga je nooit de mist in met een onderdeel. Je moet alles zelf maken. Maar dat zal wel goed komen, daar ben ik zeker van.

Overweeg eens een waterlijn model, die kun je dan gebruiken voor een dio waarin je een duik of een aanvlieg situatie uitbeeld met zo´n heli...
 
Het is een oude Revell kit. Zelf heb ik nog geen boot gebouwd in hout en metaal. Ik heb een hout stof allergie, daarmee dat ik me er niet aan waag. Ben er zelf achtergekomen, tijdens houtbouw lessen in het eerste middelbaar.
 
De motorkappen hebben gisteren hun laagje ook al gekregen en deze avond spuit ik er nog een laklaag over. Foto's volgen in de loop van volgende week.
 
Maar als je de tekeningen nog hebt en dit model, kun je natuurlijk ook met abs (kunststof) ook nabouwen, de tekening (handleiding) is dan een leidraad en je origineel als maatstaaf.
Volgen mij kun je dan ook wat groter gaan werken. Maar dan moet je wel de maten berekenen naar de nieuwe maat. :)
 
Ik heb de Revell plannen ze hier op pdf staan. Stuur me je mailadres via PM, dan stuur ik ze door.
 
Motoren zijn bijna klaar voor montage. Motorkappen zijn gelakt zodat het goed uit komt met de rest van de gele romp. Vlotters werken en die worden ook nog verder afgewerkt.

Vandaag ook een pakketje aangekregen en de Calypso is gearriveerd in schaal 1/125, toch het model dat nu op de markt is. Later komt deze nog aan de beurt. Dit zal mijn eerste schip worden in meer dan 10 jaar.

Mijn vorig project dat nu in de kast staat, had deze doos:
Cous+02+box+b.jpg

De huidige heeft deze doos en is alles ervan afgehaalt wat met Cousteau te maken heeft:
Cous+01+box+a.jpg
 
Kijk, weer een scheepje. Pas maar op hoor, is verslavend die schepen.... :)
 
Verslavend voor mij niet, ik heb zolang ik met modelbouw bezig ben, ongeveer 3 gebouwd. De rest zijn allemaal vliegtuigen.

De 3 die ik gebouwd heb is de Calypso, U.S.S. Saratoga en de U.S.S. Hornet in het mini.
 
De motoren hangen eraan. Spijtig genoeg niet veel foto's kunnen maken, het fotomateriaal lang klaar voor enkele foto opdrachten.

Gisterenavond nog de zwarte streep op de vleugel voorkant afgemaakt en dat is best gelukt. De vlotters krijgen nu nog hun laagjes en dan is hij bijna af.

Dit was de tussen stand zondag

DSC00368a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan