Hoofdsponsor

1/72 Cousteau Consolidated Catalina PBY6

Status
Niet open voor verdere reacties.
De fusie tussen middenvleugel en romp is gebeurd. Straks ngo verder werken aan het landingsgestel en de vleugel vlotters.

DSC_3797.jpg
 
De vlottersteunen zijn ook uitgewerkt. Zoals je van Revell kan verwachten waren er hier veel giet resten en bramsel aan. Deze heb ik voorzichtig uitgewerkt en zijn klaar voor hun lakje verf.
 
Het landingsgestel staat er ook op en hij staat eindelijk op zijn wielen.

Voor de moment nog de twee vleugels nog klaar maken voor montage.
 
Ziet er héél goed uit, het spuitwerk kan bijna beginnen;)
 
Inderdaad, de motoren doe ik met de borstel. Als de vleugels gemonteerd zijn, dan wordt het afplakken en spuiten. Dan zijn alle grote werkzaamheden gedaan.
 
De stand van zaken van het moment:

DSCN0781a.jpg

een zeldzaam item aan beide kanten. Later met de borstel ze nog verven. Ze waren spijtig genoeg los in de doos.

DSCN0782a.jpg
 
ziet er mooi toestel uit
ben benieuwd naar de spuitwerken en afwerking

grtz

peteralias hugemikus
 
De duikplatformen zijn geverft en zijn fijn gelukt. Deze avond nog de vleugel er nog aan en dan is de grote parasol vleugel waarvoor de Catalina bekend staat af.

Na de montage is het nog werk aan de vlotters en de decals.

Van het weekend post ik wat nieuwe foto's.
 
Momenteel de werkzaamheden terug stilgelegd tot een volgende rustige periode.

De foto opdrachten komen goed binnen en heb nog dringende website werken te doen.
 
Ik ben er terug aan begonnen. Een druk seizoen van foto opdrachten en veel bezig geweest met de wagens.

De Consolidated Catalina heeft ook al zijn decals gekregen. Ze erop krijgen was geen simpele job, ze waren door de ouderdom al redelijk fragiel geworden. Nu staan er nog enkele kleinere werkzaamheden op de planning, zoals onderdelen voor de vlotters, propellers, enz. Deze zijn klaar om hun verflaagje te krijgen.

Morgen zal ik eens foto's maken.
 
De Consolidated Catalina heeft ook al zijn decals gekregen. Ze erop krijgen was geen simpele job, ze waren door de ouderdom al redelijk fragiel geworden.
QUOTE]

Hmm, een kleine tip voor "versleten" decals : koop een busje "Liquid Decal" (van MicroScale of Humbrom (wellicht met een andere naam)) en borstel je decalvel in met dat spul, je decal zullen niet meer uit elkaar vallen.
Voor de rest, wacht ik met ongeduld op foto's van één van de modellen uit mijn jeugd waar ik toen net niet genoeg zakgeld voor had... en nu helaas amper te vinden is.
 
Ik zou me zo'n potjes eens moeten aanschaffen. Het is soms handig.

Je kan de kit nog wel eens vinden op ebay, weliswaar niet altijd even goedkoop. Ze zijn na de dood van Phillippe ermee gestopt, uit respect voor de familie. Dit zorgt nu wel voor de zeldzaamheid ervan.
 
Enkele jaren geleden had ik het genoegen om zo'n toestel van relatief dichtbij (zo'n 20m) te bekijken.... was dat toch eventjes schrikken zeg, als een model ziet dat er toch redelijk groot uit... was toch wel even schrikken hoe klein het in werkelijkheid is hoor, althans de romp dan hé.
 
Het ligt in een niet al te mooie staat:( Het is na het ongeluk, naar een museum verhuisd en zij laten het gewoon liggen voor de moment. Ook de schade is bedroevend.

Hopelijk krijgt het toestel terug zijn respect, dat het verdiend. De Calypso zelf is ook in een erg bedroevende staat. Dat zouden ze nu willen restaureren en een museum willen van maken.
 
Hey, :)

Voor versleten en fragiele decals kun je ook een blinkende vernis overspuiten, dien je geen 'potteke' aan te schaffen daar vermoedelijk iedereen dit liggen heeft. Daarna gewoon de decal gebruiken als nieuwe. ;)
 
Hier zijn de foto's:

De Pratt & Witney R1830 motoren. Typisch weinig detail, zoals je bij Revell kan verwachten op hun oude kits.

DSC00353.jpg

Propellors zijn ook bijna klaar:

DSC00354.jpg
 
Het ligt in een niet al te mooie staat:( Het is na het ongeluk, naar een museum verhuisd en zij laten het gewoon liggen voor de moment. Ook de schade is bedroevend.

Hopelijk krijgt het toestel terug zijn respect, dat het verdiend. De Calypso zelf is ook in een erg bedroevende staat. Dat zouden ze nu willen restaureren en een museum willen van maken.

Zijn er ergens foto's te vinden van hoe beide er nu uitzien ?
Het model ziet er heel mooi uit, ben benieuwd naar de eindfoto's.

Groeten

Wet Sellery
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan