Hoofdsponsor

1/72 Cousteau Consolidated Catalina PBY6

Status
Niet open voor verdere reacties.
De linker en rechter vleugel komen er nog later aan, eerst moeten hier de vlotter nog in gebouwd worden.

Hier al de 3 velgen.
catalina011.jpg

Vandaag ook gestart met het landingsgestel in mekaar te plakken.
catalina013.jpg

Nu nog zien wanneer we er verder kunnen aan doen.
 
De blisters zijn ook weer proper gemaakt en vrij moeilijk te verwijderen van het raampje.

Ook de motorkappen zijn proper gemaakt van bramsel, enz. Deze worden eerst langs de binnenkant met een kleurtje gedaan, later komen de R-1830's hier in. Van de R-1830 ga ik nog een foto van zoeken, blijkbaar is er veel verschil van kleuren, zeker als je diverse foto's van Dc3/C47's zie, die met dezelfde motor uitgerust zijn.
 
Heel mooi schilderwerk, ook de cockpit-raampjes zien er heel goed uit. ^^

Jammer dat dit model niet meer gemaakt wordt, zou een mooie hommage aan Cousteau zijn als ze het opnieuw uitbrachten.

Groeten, Pascal alias "Wet Sellery"
 
De blisters hebben hun kleurtje en worden morgen gemonteerd op de romp.

Ook de middenvleugel heeft zijn laagje verf gekregen langs de bovenkant, morgen de onderkant nog proberen te doen.

Foto's volgen nog.
 
Hier zijn nog wat foto's.

De blisters na het verwijderen van bramsel en van het raam. De dremel kwam weer goed van pas.
catalina014.jpg

Na schildering en plaatsing op de romp.
catalina016.jpg

De middenvleugel bovenaan al gedaan. Normaal van het weekend zal de onderkant gebeuren, maar dat is nog afwachten. Eerst nog wat foto opdrachten afwerken.
catalina015.jpg
 
De foto's in het daglicht zijn toch stukken mooier dan die met kunstlicht hé?
Het ziet er allemaal lekker strak uit.
 
Klopt, spijtig genoeg heb ik altijd geen tijd om door de dag foto's te nemen.

Normaal ben ik vanaf volgende week twee maand thuis, dan kan ik hier aan de auto's nog wat verder werken en het tempo wat opdrijven van de Catalina. Ik zou aan mijn 206 eens willen beginnen.
 
Studententijd heb ik al lang niet meer. Ben al 7 jaar geleden afgestudeerd;)

Het voordeel om voor het gemeenschapsonderwijs te werken. Nu kan ik wat tijd voor mij nemen en nog wat foto opdrachten afwerken.

De Catalina gaat wel in orde komen.
 
Voor de moment ligt de bouw van de Catalina terug stil. Veel te warm hier om verder te bouwen en de verf droogt te vlug op:(

Bij het spuiten van de middenvleugel is het resultaat niet zoals het zou moeten zijn. Het zal overdoen worden.
 
Vandaag nog alles eens terug klaar gelegd en morgen gaan we terug aan de slag.

Ik heb de middenvleugel al een gepast en het zal aanpassen worden. Hij past niet in zijn steunpunt.

Ook ben ik nu te weten gekomen dat het wrak nog in een luchtvaartmuseum zal liggen in Portugal. Alleen welk is nog een vraag.
 
De Catalina nog eens buiten gehaalt, na lang. De winter periode komt eraan en dan wordt het voor mij eindelijk eens wat kalmer.

Ik heb de romp en de vleugel nog eens bij elkaar gezet en ze passen niet echt. Momenteel eens uitzoeken welke ik ga bij werken. Ik denk eerst voor de bovenste stuk van de romp eens bij te werken, daar rust de vleugel op.

Ook het landingsgestel ligt klaar voor zijn laagje verf.
 
Foto's Jonny, dan kunnen we meedenken over hoe het probleem aan te pakken...

Maar ik ben blij dat je terug begint te bouwen.
 
Ondertussen is de midden vleugel in orde en past hij op het voetstuk van de romp.

Alleen nog zijn tweede laagje verf en dan kan ik deze ook al monteren.

Het landingsgestel is ook bijna in orde voor montage, deze ga ik met de verfborstel nog afwerken.

Foto's volgen nog in de komende week.
 
Hier zijn we met de foto's:

Landingsgestel is zo goed als klaar voor montage
catalina017.jpg

Het middelste gedeelte van de vleugel is ook klaar voor montage op de romp. Alleen nog een zwarte streep op de voorkant van de vleugel op plaatsen en dan is hij klaar.
catalina018.jpg

catalina019.jpg
 
Ondertussen ook begonnen aan de vlotter:
catalina020.jpg

De vleugelsteunen zijn ook klaar:
catalina021.jpg

De komende dagen nog eens verder aan de Catalina.
 
Alles ligt klaar voor de montage van de middenvleugel. Deze gaat er vanavond erop.

Verder zijn de achterste staart vleugels er ook al op gemonteerd.
 
Ben benieuwd Jonny.
Heb dit altijd al een pracht vliegtuig gevonden.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan