Hoofdsponsor

1/35 Caterpillar Sixty [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Nu ik even geen Kraan meer kan zien ;) en iets compleet anders wil bouwen heb ik dit kitje maar eens onder het stof vandaan getrokken.

DSC_6876%7E0.JPG


En een plaatje van de real deal,
Caterpillar_sixty_750.jpg
Bron;http://tractors.wikia.com/wiki/J.C._Balls_&_Sons

En ook nog wat informatie gevonden,
The Caterpillar Sixty was a 60 horsepower (45 kW) crawler tractor manufactured by the Caterpillar Tractor Company from 1925 until 1931. The Sixty was the largest tractor in Caterpillar's product line at that time.[1]

The Caterpillar Sixty was originally introduced for sale beginning in 1919 as the C. L. Best 60 Tracklayer, manufactured by the C. L. Best Tractor Company. The Best 60 was the most successful tractor in the Best model line.[2] After the 1925 merger of the C. L. Best Tractor Company and the Holt Manufacturing Company that formed the Caterpillar Tractor Company, the Best 60 was renamed the Caterpillar Sixty.[1]

Between 1919 and 1931, 18,948 C. L. Best 60 Tracklayer/Caterpillar Sixty tractors were manufactured.

The Sixty

The Caterpillar Sixty was famous for its overhanging radiator, individually mounted cylinders, lever controls, and open clutch. It was to rival the Holt 10 Ton model.

Initially, the Sixty was used to pull farm equipment and road scrapers. Later, cable lift blades were rigged up, so that the crawlers could be used as a bulldozer.
[edit] Specifications

The Caterpillar Sixty was powered by a four-cylinder, overhead valve gasoline engine that produced 60 horsepower (45 kW) at the belt and 35 horsepower (26 kW) at the drawbar.[2] The Sixty was a 72-inch (1.8 m) gauge machine and weighed 20,500 pounds (9,300 kg).
[edit] Numbers produced
A new Caterpillar Sixty being used for road work in the Cibola National Forest, New Mexico, United States in 1931

Caterpillar produced model Sixty tractors in San Leandro, California through 1930 and in Peoria, Illinois through 1931. In total, 18,948 C. L. Best 60 Tracklayer/Caterpillar Sixty tractors were manufactured during twelve years of production.[1]
[edit] See also

G-numbers, G022 army ordnance tractor.

Bron; Wikipedia

Nog wat plaatjes van de inhoud van de kit.
DSC_6880.JPG


DSC_6881.JPG


Het is de bedoeling om dit model in een diorama te verwerken om hem meer tot zijn recht te laten komen en dat ik weleens zin heb om weer eens een klein diorama te maken :)

Ron
 
ziet er een leuk project uit, benieuwd naar de setting waarin deze komt. Ben je van plan deze als trekker te gebruiken of om deze om te bouwen naar bulldozer? hopelijk heb je niet teveel kromme resinstukken. Veel succes met deze.
 
ziet er leuk uit, kan je lekker verweren en authentiek maken :-)

veel plezier
 
Mooie afwisseling van het tank geweld. Zeker ééntje om te volgen.
 
Silinoz zo op het eerste gezicht ziet alles er recht uit, dus we wachten wel af wat we tegen komen tijdens de bouw.
En we hebben gelukkig een haardroger en goed heet water in huis om de kromme onderdelen aan te pakken :)

Erwin,Davy bedankt en we gaan er wat leuks van maken.

Ron
 
Ziet er een mooi projeckt uit ga ik proberen te volgen.

Mark
 
Dit is echt iets speciaals, ge gaat je er volledig kunnen op uitleven tijdens de verwering.
 
onze ron blijft de specialekens van onder het stof halen
 
Succes Ron !

Ziet er een leuk projectje uit, maar eentje met hééél vééél opkuiswerk.

Groeten Rik
 
hey ron. da's ook een niet alledaags model he. zal deze volgen hoor. ben benieuwd wat je ervan maakt.

groeten jonas.
 
Is weer een specialeke.
Als je naar het dak kijkt is het precies van een oude fietsenstalling.
 
Inderdaad het is een model wat je niet veel tegenkomt en wat mijn interesse heeft ;)

Rik, tja dat je wat meer werk heeft aan resin is voor mij geen probleem omdatdit ik haast niet met anders met dit spul werk.
Maar ik moet zeggen dat dit kitje aardig voorzien is van stevige gietblokken.

val als de onderdelen schoon zijn gemaaktMijn werkwijze met resin is eerst een de bouwstappen aan onderdelen schoonmaken en sorteren in plastic zakjes zodat ik later in een keer de bouwstappen kan doorlopen zonder eerst de onderdelen bij elkaar te zoeken.

Hier een voorbeeldje van het af :wacko:
DSC_6901.JPG


Ron
 
Stoer bakje! Ik vind dat ook vree tof die dingen, maar ja, ge moet kiezen he als je maar beperkte tijd hebt. Veel succes met de bouw!

John
 
Leuk project Ron!

Maak er iets moois van, zou ik zo zeggen. ^^


Droop
 
!Ongetwijfeld wordt dit opnieuw een levendig topic, met een onderwerp dat jou op het lijf geschreven is. Have fun.
 
Aha weer een specialleke van Ron. Nu ja, zijn rariteitencabinet staat er vol van.
Moest Ron ooit eens een gewone militair voertuig maken.......... we zouden denken dat er iets scheelt ! :8 ;)

succes é Ron
 
lijkt me een heel leuke bouwkit, hoewel uit resin - meer werk, maar extra detail! ik blijf zeker volgen, heb al hele mooie resultaten gezien uit dit doosje.
 
De eerste bouwstappen zijn gedaan aan de Catapillar maar het was niet prettig werken gisteren aan het model omdat de warmte en CA lijm geen goede combinatie zijn :laugh:

Tot nu toe geen echte pas problemen tegen gekomen op twee slangen na die echt niet passen dus dat word scratchen.
Het model is zo`n 10 cm lang dus een mooi maatje voor een klein dio:)
Gelijk even een dryfit gemaakt om te kijken of de motor netjes wil passen en deze pas net iet maar dat is simpel op te lossen door een paspen iets in te korten.

DSC_6932.JPG


DSC_6933.JPG


DSC_6934.JPG


Ron
 
mooi begin hiermee, kan nog een heel werk worden om de meeste leidingen te leggen, of ga je dit niet doen?
 
Silenoz het is wel de bedoeling om alle leidingen die in het zicht komen te plaatsen, dat word nog een leuk werkje omdat er niets voorbereid is om een leiding in te steken en ten tweede bij sommigen aansluitingen kan je domweg niet bij komen dus word nog een leuk werkje.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan