Hoofdsponsor

1/35 Caterpillar Sixty [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarvoor zijn we hier hé Ron om van elkaar te leren.
Hier een geweldige site over het maken van roeste bakken.

scratchmod
 
Daarvoor zijn we hier hé Ron om van elkaar te leren.
Hier een geweldige site over het maken van roeste bakken.

scratchmod

Jawadde, da's nogal de moeite ! Ben gestopt op die site, straks komt de zon op en ben ik daar nog aan 't kijken.

Mooie site DJs !

Groeten Rik
 
DJs die site kon ik al maar toch bedankt uiteraard en die knaap is een echte artiest op roest gebied.
Helaas gaat die methode met al die verf op op een voertuig niet helemaal op bij de Cat (zie foto vorige pagina) want daar heb ik geen resterend spatje verf meer op gezien misschien zal dat aan het soort metaal liggen wat voor een tank word en welke in de Cat zit verwerkt????
 
Ik snap de bedoeling Ron, en nu gewoon verder opbouwen sessie na sessie om dit verfwerk (eigenlijk roestwerk) af te ronden. Als je straks met pigmenten aan de slag gaat een laagje mat eroverheen, dan hechten ze beter. Top om volgen !
 
Ik vind het er toch goed uitzien hoor, Ron en aldoende leer je. Denk als je met pigmenten aan de gang gaat het helemaal goed gaat komen. Suc6 verder!
 
Na lang nagedacht te hebben en de opmerkingen hier toch het besluit genomen om opnieuw te starten.
Dus alles nu in een egale roestkleur gespoten, haarlak er weer bij gepakt en een dun laagje Navy bleu erover gespoten en nadien het meeste weer verwijderd met de kwast en water.
Op de foto gimt model nog iets maar dat komt omdat het model net was afgespoeld.
Morgen de satin vernis erover en dan kan het feest gaan beginnen ^^

DSC_7036.JPG


DSC_7037.JPG
 
Persoonlijk vind ik het veel beter zo, er zit een beetje meer leven in.
 
Ron, ik weet niet of je graag vertoeft in het straatje van de modulatie, maar ik zou bijvoorbeeld zelf het keteltje iets lichter blauw gegeven hebben, zodat het zich visueel een beetje los lijkt te maken van het model. Het bankje in weer een ander toontje blauw...Pas op, er schort niks aan je model noch aan je werkwijze, het is maar een gedachte. Je verfafbladdering is supergoed gelukt en ik ben blij dat ik dit project van je weer voorbij zie komen. Succes met de weathering.
 
Ziet er goed uit Ron heb deze altijd een geweldig monster gevonden...
Heb deze nog voor je..;)

Caterpillar_sixty_750.jpg

PLU064.jpg
 
Mannen bedankt voor de reacties.

Guy, ik heb er eerlijk gezegd niet gedacht om de modulatie techniek toe te passen maar ik denk dat deze techniek na al de washes en filters en meerdere roesteffecten niet meer zichtbaar zullen zijn?
 
Ze zouden teruggedrongen worden door de nabewerkingen maar mits pittig genoeg zou het zeker zichtbaar genoeg blijven om effect te sorteren.
 
de vorige zag er niet slecht uit, maar deze ziet er toch heel wat beter uit. benieuwd naar het vervolg
 
Weer een paar kleine stapjes verder gegaan met de Cat.

Wat is er aan gedaan tot nu toe,
Twee washes van van Dijk brown olieverf om de kleuren wat naar elkaar toe te trekken.
Toen alles droog was heb ik door middel van stipjes Light rust van Abteilung 502 (MIG) weer wat variatie proberen aan te brengen.
Daarna heb ik met een mix van Light rust en geel nog wat meer variatie proberen aan te brengen.
Daarna heb ik hier en daar het blauw weer iets terug gebracht omdat deze keur bijna verdwenen was op sommigen plekken, ik moet nog het laatste aangebrachte blauw iets terug dringen met een lokaal washje.

Ik denk dat ik nu wel een aardige basis heb om verder aan te werken en ben wel redelijk te spreken over het resultaat tot nu toe alleen de tracks vind ik nog niet geslaagd dus daar gaan we nog even naar kijken :@

DSC_7070.JPG

DSC_7071.JPG


DSC_7073.JPG
 
Het model gedeeltelijk in elkaar gezet om een beter overzicht te houden bij de volgende stappen in de veroudering.

De onderste foto geeft het beste beeld van de kleur op dit moment.

DSC_7095.JPG


DSC_7098.JPG


Dit is voorlopig de laatste update van dit project, de volgende update is van het model als hij gereed is gezien de weinige interesse in dit soort modellen.
 
Het lijkt alsof hij al jaren in de regen staat :-)
 
Ik volg het ook maar in stilte. Ik heb namelijk niets toe te voegen aan dit mooie project.
Maar ik zal nu eens gelijk een vraag stellen :)

Je schrijft dat het gedeeltelijk in elkaar is gezet. Hoe lijm jij de verschillende delen die reeds geschilderd zijn?
Maskeer je de lijmplaatsen met tape voor het schilderen of krab je die lijmpunten terug vrij van verf?
Of lijm je dat dan met secondelijm?

Het zijn van die dingen die je als groentje afvraagd en het nergens leest omdat het iets vanzelfsprekend is.
 
Hoi Ron, interesse genoeg hoor, het ziet er allemaal treffend uit. Ik kijk uit naar je laatste update !
 
Dat word een mooi oud roestig ding.
Komt hij in een diotje?
 
Meer lezers en volgers dan je denkt ;)

Ik volg gewoon in stilte, en ik geniet....
 
Ron,

jou probleem is dat je meestal zo mooi en goed bouwt, dat de anderen er behalve ah en oh, weinig aan toe te voegen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan