Hoofdsponsor

1/35 Caterpillar Sixty [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zover ik weet Patje is dit de enigste Catepiller in resin, ik heb wel diversen tractoren gezien maar dat vind ik net iets te veraf liggen van het millitaire gedoe en deze vond ik nog net kunnen.
 
Vandaag weer eens de compressor aangetrapt om een dagje te gaan spuiten en de Caterpillar zijn basis kleurtje te spuiten.

Was een leuk werkje om hem te spuiten met al die hoekjes en gaten :)

We starten gewoon eens met de kleurtjes die er zijn gebruikt en deze zijn onderling ook nog eens gemengd en jullie weten ook gelijk welke kant het op moet gaan met model.

attachment.php


Basis hull red
attachment.php


Sorry vergeet meestal foto`s tussen oor te schieten :$
Eerst een mix met Hull red en Flat brown en eroverheen geneveld
Toen puur Flat brown om enkelen onderdelen eruit te laten springen of moet ik zeggen roesten? :)
Daarna weer een nevel erover met Flat brown en Red brown.
En dan hebben we dit zo`n beetje
attachment.php


En als laatste wat mixjes van Valejo light rust en yellowish rust erover heen gespoten
Uiteraard waren alle verfjes vermengd met een dosis glans vernis.
attachment.php


attachment.php


attachment.php


En nu maar kijken of ik de boel kan redden met diversen washes :D
 
Word een mooi machientje.
Ga je dit in een klein dio plaatsen?

Johan.
 
Bedankt Johan, Het is wel de bedoeling dat hij op een klein plaatje komt te staan
 
Ziet er al goed uit en zoals je zegt een paar washes en de boel komt nog meer tot leven.
Niet vergetet te chippen.

Mark
 
Knap werk Ron,
ben benieuwd naar het vervolg.
 
Ja santé zeg, dat ziet er al goed uit
 
wat een update al Ron,zeer mooi verweerd al
 
mooie basis, benieuwd naar het vervolg. Als je deze volledig roest maakt, ben ik benieuwd wat je van de zetelkussens gaat maken...
 
ron , zijn mooie vorderingen die hier weer laat zien ,knap spuitwerk trouwens

tom
 
Amai Ron, in vijfde versnelling ? Wat een snelle bouw en afwerking, respect ! Je gaat voor een geroeste bak = Yesss ! Mooie basis om mee verder te gaan. Ga je ook met pig's aan de slag na de washes ?
 
Mooie kleur effecten dat je al gezet hebt, dat heeft altijd wel iets speciaals zo een roestig bakje, ben benieuwd naar het vervolg.
 
mooie basis, benieuwd naar het vervolg. Als je deze volledig roest maakt, ben ik benieuwd wat je van de zetelkussens gaat maken...

:) deze heb ik verwijderd Silenoz en vervangen door houten planken, later zal ik er waarschijnlijk nog een restandje leer aanbrengen.

Ik heb vandaag toch nog even de airbrush erbij gepakt en nog enkelen plekken bij gespoten met yellowish rust van Valejo omdat ik nog niet echt tevreden was, nu is het wat meer bijeen getrokken.

Guy uiteraard komen er nog wel wat pigmeneten bij kijken maar eerst maar eens nadenken hoe we vanuit hier weer verder gaan met washes en hoe ik precies wat restjes oude verf kan aanbrengen zonder haarlak te gebruiken maar dat maakt het weer leuk zeg de man die een hekel aan schilderen heeft :laugh:

Uiteraard iedereen bedankt voor de reacties.
 
Tussen diversen dingen door heb ik nog wat werk verricht aan de Cat.
Ik wilde toch nog wat originele verf resten op de Cat. hebben en dacht dit op te lossen door de hairspray techniek, Nou dat ging dus niet helemaal volgens plan helaas :| maar wel weer wat van geleerd.
Wat ging er mis al shet zo mag zeggen, Model in de haarlak gespoten en daarna ging het fout dus, ik had waar ik de restanten blauwe verf (Navy kleurtje ;)) had aangebracht met het kwastje en Vallejo verf.
attachment.php


Na nat maken en het verwijderen van de verf met een stug kwastje trok ik dus compleet de Vallejo verf eraf, Ik had dit eigenlijk al kunnen verwachten omdat Vallejo erg elastisch is in vergelijking met andere verfmerken.
Nadien heb ik alles maar met Tamiya gedaan en dat ging redelijk beter maar alsnog niet hoe het hoort en dit gebeurde weer doordat de glans vernis weer oploste vanwaar je niet die mooie slijtage plekken krijg die je moet kunnen bereiken met de haarlak methode.
Dus mijn conclusie is geen vallejo producten gebruiken voor de haarlak methode althans niet hun vernis en verf als er water bij komt kijken.

Hier het resultaat en ik hoop de restanten verf door mideel van washes wat meer naar elkaar.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Ron, het is weer een lust om volgen, dit onderwerp.
Maar op die onderste foto vind ik dat hij te veel blingbling heeft. Of gaat het hier om een laagje blanke lak ter bescherming van de lagen eronder, zodat je verder kunt prutsen zonder die te beschadigen?
 
Ik vind het resultaat met de zogezegde verfresten geslaagd, maar ik zou er nog meer verf erop zetten (navy kleurtje) en ook nog varianten van dat kleur. Daarmee bedoel ik donkerdere en blekere tinten en ook roodbruine tinten die doorheen te verf beginnen te schijnen, versta je ?
Het is maar een suggestie é Ron ;)
 
Vind het nie slecht je hairspay techniek, maar zou zoals Famo ook al zei wat meer kleurvariatie er aan toevoegen.
Het zou ook kunnen dat je teveel haarlak hebt opgespoten waardoor er teveel verf meekwam.Veel lagen haarlak (2 a 3) is voor veel verf te verwijderen, weinig lagen (1 a 2) is voor weinig verf te verwijderen. Heb ook al gemerkt als je vallejo gebruikt dat je gewoon je borstel moet nat maken en niet het volledige oppervlak.Allee dat is mijn ondervinding met die methode.
 
Mannen bedankt voor de reacties en uiteraard de tips voor wat eventuele verbeteringen.

Dominiek, Klopt dat hij nog mooi blinkt want hij was nog iets nat van het afspoelen van losse deeltjes verf maar hij krijg van de week weer een laag vernis om de boel te sealen en te beschermen voor de verdere behandelingen.

Famo, tja meer kleuren ik heb diversen foto`s gezien van barn finds waar totaal geen verf meer te ontdekken was dus gewoon een bonk roest maar waarschijnlijk dat ik hier en daar nog wat extra aanbreng verf aanbreng.
Wat roest sporen op de verf betreft.... dit is pas de basis dus alle technieken moeten er nog op los gelaten worden ;)
2095575059_04c0972fc9.jpg

DJs dat van de meerder laagjes haarlak wist ik dus niet dan zal de schuld wel bij liggen omdat de haarlak te dik was aangebracht (zo uit de spuitbus aangebracht) dus weer wat bij geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Ja Ron, ik heb mijn scherm hier kapot geslagen.
Dacht dat er een beestje opzat, blijkt het in u onderschrift te zitten.

Het ziet er echt al een geweldige .......... roestbak uit.
Ben benieuwd naar meer.
 
Ja Ron, ik heb mijn scherm hier kapot geslagen.
Dacht dat er een beestje opzat, blijkt het in u onderschrift te zitten.

:laugh::laugh:

Bedankt Camaro en ook ik ben benieuwd naar meer omdat ik dit ook voor het eerst doe, zo`n roestbak maken dus :wacko: dus weer een hoop uit proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan