Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Caterpillar Sixty [!]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 87

Discussie: Caterpillar Sixty [!]

Standaard Caterpillar Sixty [!]

Nu ik even geen Kraan meer kan zien en iets compleet anders wil bouwen heb ik dit kitje maar eens onder het stof vandaan getrokken.

En een plaatje van de real deal,

Bron;http://tractors.wikia.com/wiki/J.C._Balls_%26_Sons

En ook nog wat informatie gevonden,
    The Caterpillar Sixty was a 60 horsepower (45 kW) crawler tractor manufactured by the Caterpillar Tractor Company from 1925 until 1931. The Sixty was the largest tractor in Caterpillar's product line at that time.[1]

The Caterpillar Sixty was originally introduced for sale beginning in 1919 as the C. L. Best 60 Tracklayer, manufactured by the C. L. Best Tractor Company. The Best 60 was the most successful tractor in the Best model line.[2] After the 1925 merger of the C. L. Best Tractor Company and the Holt Manufacturing Company that formed the Caterpillar Tractor Company, the Best 60 was renamed the Caterpillar Sixty.[1]

Between 1919 and 1931, 18,948 C. L. Best 60 Tracklayer/Caterpillar Sixty tractors were manufactured.

The Sixty

The Caterpillar Sixty was famous for its overhanging radiator, individually mounted cylinders, lever controls, and open clutch. It was to rival the Holt 10 Ton model.

Initially, the Sixty was used to pull farm equipment and road scrapers. Later, cable lift blades were rigged up, so that the crawlers could be used as a bulldozer.
    [edit] Specifications

The Caterpillar Sixty was powered by a four-cylinder, overhead valve gasoline engine that produced 60 horsepower (45 kW) at the belt and 35 horsepower (26 kW) at the drawbar.[2] The Sixty was a 72-inch (1.8 m) gauge machine and weighed 20,500 pounds (9,300 kg).
    [edit] Numbers produced
    A new Caterpillar Sixty being used for road work in the Cibola National Forest, New Mexico, United States in 1931

Caterpillar produced model Sixty tractors in San Leandro, California through 1930 and in Peoria, Illinois through 1931. In total, 18,948 C. L. Best 60 Tracklayer/Caterpillar Sixty tractors were manufactured during twelve years of production.[1]
    [edit] See also

G-numbers, G022 army ordnance tractor.

Bron; Wikipedia

Nog wat plaatjes van de inhoud van de kit.

Het is de bedoeling om dit model in een diorama te verwerken om hem meer tot zijn recht te laten komen en dat ik weleens zin heb om weer eens een klein diorama te maken

Ron

Standaard

ziet er een leuk project uit, benieuwd naar de setting waarin deze komt. Ben je van plan deze als trekker te gebruiken of om deze om te bouwen naar bulldozer? hopelijk heb je niet teveel kromme resinstukken. Veel succes met deze.

Standaard

ziet er leuk uit, kan je lekker verweren en authentiek maken :-)

veel plezier
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Mooie afwisseling van het tank geweld. Zeker ééntje om te volgen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Silinoz zo op het eerste gezicht ziet alles er recht uit, dus we wachten wel af wat we tegen komen tijdens de bouw.
    En we hebben gelukkig een haardroger en goed heet water in huis om de kromme onderdelen aan te pakken

Erwin,Davy bedankt en we gaan er wat leuks van maken.

Ron

Standaard

Ziet er een mooi projeckt uit ga ik proberen te volgen.

Mark

Standaard

Dit is echt iets speciaals, ge gaat je er volledig kunnen op uitleven tijdens de verwering.

Standaard

onze ron blijft de specialekens van onder het stof halen
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Succes Ron !

Ziet er een leuk projectje uit, maar eentje met hééél vééél opkuiswerk.

Groeten Rik

Standaard

hey ron. da's ook een niet alledaags model he. zal deze volgen hoor. ben benieuwd wat je ervan maakt.

groeten jonas.

Standaard

Is weer een specialeke.
    Als je naar het dak kijkt is het precies van een oude fietsenstalling.

Standaard

Inderdaad het is een model wat je niet veel tegenkomt en wat mijn interesse heeft

Rik, tja dat je wat meer werk heeft aan resin is voor mij geen probleem omdatdit ik haast niet met anders met dit spul werk.
    Maar ik moet zeggen dat dit kitje aardig voorzien is van stevige gietblokken.

val als de onderdelen schoon zijn gemaaktMijn werkwijze met resin is eerst een de bouwstappen aan onderdelen schoonmaken en sorteren in plastic zakjes zodat ik later in een keer de bouwstappen kan doorlopen zonder eerst de onderdelen bij elkaar te zoeken.

Hier een voorbeeldje van het af

Ron

Standaard

Stoer bakje! Ik vind dat ook vree tof die dingen, maar ja, ge moet kiezen he als je maar beperkte tijd hebt. Veel succes met de bouw!

John

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Leuk project Ron!

Maak er iets moois van, zou ik zo zeggen.

Droop

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

!Ongetwijfeld wordt dit opnieuw een levendig topic, met een onderwerp dat jou op het lijf geschreven is. Have fun.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten