Hoofdsponsor

1/35 Frans dorp [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo wat figuurtjes er bij :D Gewoon voor de show, het zal een tweedelig diorama worden.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Het zijn geen vaste posities, maar de control post komt zeker dichter tot bij de U-boat Bieber te staan. Dat wordt namelijk het 'Duitse gedeelte' Er komt indien mogelijk een nog een truck en Staff car. Dan de grootste gedeelte een mini dortp met een standbeeld, gebouwtjes, bar met buiten plek en de lift :)
 
Tot nu toe niet mis é, het zal in ieder geval een goed gevulde dio worden.
Heb je al een idee welke truck het zal worden ?
 
ja hoor, heb hopen modelbouw spullen gekocht
Deze dus 3 ton 4x2 cargo truck
tamiya_35291_german-3ton-4x2-cargo-trk.jpg
Heb daarbij ook voor dat Duitse gedeelte dan, vaten en prullen voorzien ook. Het is misschien chaotisch op het moment, maar ik wil en probeer er een 'grote' en leuke van te maken
 
het zal behoorlijkdruk op de kade worden 8)
 
Yo Jumper,

Dat word een joekel van een diorama. Zal zeer sfeervol worden neem ik aan.

Komt er nog een gevel of iets dergelijks langs de achterzijde?

Grt Nico
 
Yo Jumper,

Dat word een joekel van een diorama. Zal zeer sfeervol worden neem ik aan.

Komt er nog een gevel of iets dergelijks langs de achterzijde?

Grt Nico

er komt in principe nog een stukje kade aan en een brug, pleintje. Dus een fifty fifty effect. Gewoon volgen en je ziet meer ;)
 
Ik dacht even aan deze front te gebruiken.
attachment.jpg

Maar ben niet overtuigd. Maar deze was ook als test bedoeld om te weten hoe het zou er uit zien.
 
Dit is een mooi project ik ga deze zeker volgen.Kan ik misschien nog wat ideetjes pikken voor mijn eigen dock ;)
 
Schitterend werk Jumper :11: ik mag die goed gevulde diorama's heel graag bekijken !!

Ik weet niet of je al ballustrades hebt gevonden, maar RB Model heeft er leuke :
http://www.rbmodel.com/index.php?action=products&group=096
Die hebben veel bruikbare bouwelementen voor diorama's...en je kunt er rechtstreeks bestellen.
Goeie service en niet duur.

Veel plezier met de bouw !

Vrolijk afgemeerde groet;)
Peter
 
Dank je, ik blijf proberen om een goede geplaatst idee te hebben :)
momenteel heb ik nog is geprobeerd en heb de balustrades opnieuw gefreesd. Let op, het is nog ruw omdat het net uit de Machine kwam :)
attachment.jpg
 
Knap gedaan die balustrade. Welk materiaal heb je gebruikt om te frezen?
Zo te zien kan jij 3D frezen. Welke software gebruik je hiervoor?
 
O dat ziet er tog veelbelovend uit hoor als dat is opgekeust lijkt me het een erg mooie balustrade 8)
 
Dat ziet er inderdaad heel mooi uit. Hoeveel kost zo'n machine ongeveer?

Grtz Bart.
 
@ christophe : Deze balustrade heb ik gemaakt uit PVC-foam. De eerste keer had ik Bals gebruikt, maar door de nerven kreeg je te veel splinters en brak het veel te makkelijk.
software:
Tekening gemaakt in rhinoceros. voor de cnc te verwerken code via Cut3d (cut2d is voor 2D) en cnc programma dat bij cnc toestel gaat is Colidrive.

@ D-day 1944 : Zo'n prijs varieerd van machine tot machine. Gemiddelde prijs lag aan 3000 € als ik het me goed herinner. Maar dat is dan zonder frezer zelf. Mijn heet Kress 1050.
 
Ziezo, weer wat getest en geprobeerd. Paar foutjes gevonden.

Ziezo, eerste balustrade is af, nog wel wat afwerkingen.
De eerste probeersel met Balsa hout was
1_DSC01251.jpg
Vernieuwd met
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er tog heel netjes uit hoor 8)
 
Ziezo, even al gemonteerd voorlopig om bepaalde afmetingen te weten te komen :D
attachment.jpg
Mss lijkt het scheef te hangen, maar het hangt nog niet definitief recht :D
Heb ondertussen ook al steuntjes gefreesd.
 
waa jumper... ziet er al echt goed uit zo.... krijgt steeds meer diepgang en finesse... dit wordt top..
 
knappe realisatie,blijven we volgen!

groetjes Filip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan