Hoofdsponsor

Jan Soldaat mei 1940 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de tweede helm opnieuw gemaakt, de eerste was net iets te klein.
Ook hier weer fimo gebruikt, ik ga de helm wel gieten, daarom moet hij goed zijn.
 
Wat een karakterkop zeg. Ik vind het fantastisch dat ge dit allemaal zelf kunt maken, en hoeveel expressie en uitdrukking ge in die gezichten brengt.

Misschien kan je figuren of bustes op bestelling maken ? Lijkt me heel erg leuk als origineel kado voor een trouw of een verjaardag.
 
yep,mooie uitdrukking van het gezicht

terug een meesterwerk in wording, rene.
 
heb er weleens aan gedacht, in opdracht werken. He zou me te veel tijd vergen en de druk is niet fijn.
Niet dat ik zelf zo'n tevreden klant ben, maar toch....liever mijn eigen ding doen.

afgebakken:

DSCF0123-1.jpg

DSCF0126.jpg

DSCF0124-2.jpg

DSCF0125-1.jpg

DSCF0128-2.jpg
 
Je zou niet de eerste zijn die zijn ziel aan de duivel verkoopt door voor anderen te gaan werken. Voor je het weet zit je in een spiraal van deadlines en inspiraties die de jouwe niet zijn. En dan heb je nog de opdrachtgevers of bedrijfjes die hun afspraken niet nakomen...ik wil er verder niet ten gronde over uitweiden want ik ben zelf ook fout geweest door te goedhartig te zijn en me tevreden te stellen met wazige compromisjes, mijn eigen schuld. Maar ik heb geleerd en laat me NOOIT nog vangen door praatjesmakers.

Back on topic : René deze heeft een kop die gemakkelijk de dapperheid van de Nederlandse soldaten van toen mag representeren.
 
Het begint vaak met enthousiasme dat je ervaart bij een persoon dat je bekoort maar stilletjes aan gaan er veel uren in zitten.
Dat financiele aspect lonkt enigszins maar wil je dat je maximaal rendeert moet je ook zakelijk zijn.

ik ben dit minder, heb er ook helemaal geen zin in, zoek liever de schoonheid op.

uitzonderingen zouden hierop kunnen vormen: dienst- wederdienst.
Dat ik , zeg, een pop voor Guy ontwerp mits hij hem schildert.

Maar voor de rest schuw ik verzoeken om spulletjes af te gieten, te sculpten...tenzij ik er zelf baat bij heb.

geloof dat ik niet eerlijker kon zijn.

De volgende een Frans of Belgisch soldaat....
 
Gelijk heb je René. Heb ook ooit eens moedermodellen gemaakt voor een fabrikant. Gewoon 'vriendendienst', geen financiële vergoeding. Wanneer ik iets wou uit zijn gamma werkte dit als ruilen... Maar op den duur zit je met verplichtingen...

Gewoon lekker je eigen ding doen, aan niemand gebonden...

En hier je projecten posten, kunnen wij mee genieten ! ;)

Groeten Rik
 
bezig geweest met de gekraalde rand om de helm ( dun ijzerdraad)

Dit kwam het karakter van de helm zeker ten goede.
Hier en daar een check met een wash:

DSCF0029-8.jpg

DSCF0028-7.jpg

DSCF0036-5.jpg

DSCF0027-7.jpg

DSCF0037-6.jpg

DSCF0034-4.jpg

DSCF0038-4.jpg

DSCF0039-5.jpg
 
Ooooh ja, die machtige beukenhaag op de stoere bovenlip ! Zoveel meer krijgslust dat ie erdoor krijgt (ik laat verdomme ook weer 'ns een snor staan lol). Hij doet me nu denken aan de soldaten uit WOI.
 
met die snor ie het wel een mooie kop, de helm staat hem goed
 
Met die snor lijkt hij echt op Lou Geels ( Bromsnor uit de serie Swiebertje)

Fred
 
Zeer mooi gedaan René kijk al weer uit naar een volgende update,het wapen is dit aangekocht of zelf gemaakt ...
 
besteld bij Steve Readdie. En op verzoek laten sculpten, was me te veel werk.
 
Die knevel is een mooie toevoeging, zeker doen, veel origineler....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan