Hoofdsponsor

1/72 t-34/85 (dragon) [wip]

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.452
hallo iedereen, de laatste tijd heb ik het enorm druk gehad op 't werk en ben ik bijna niet aan het bouwen zelf toegekomen. Om een beetje te ontspannen na 't werk wilde ik gewoon een vlugge build doen waarbij ik niet teveel hoefde na te denken, gewoon RUDD (recht uit de doos). Ben eigenlijk gewoon begonnen met de wielen. 1-tje per avond, vlak voor het slapen gaan. De kit die ik daarvoor aangesproken heb :



Deze bevat 2 sprues (vergeten te fotograferen) en beetje PE:



Wat ik momenteel gedaan heb aan de kit:

- de gaatjes in de loopwielen uitgeboord:


- het achterste motorrooster gemonteerd:


- de romp opgevuld waar nodig en een beetje structuur aangebracht:




Voor het maken van de structuur gebruik ik een platte borstel en de groene potjes tamiya-lijm (extra thin cement). Een zone lichtjes insmeren met een beetje lijm en dan tamponneren met de vlakke borstel. vervolgens lichtjes opschuren

- de koepel een beetje aangepast waar nodig. Eerst volledig gladgeschuurd, daarna met behulp van een sponsje en Mr Surfacer 500 de buitenkanten getamponneerd en in draden getrokken, en de toppen lichtjes afgeschuurd. De lasnaden op de gietstukken zijn gemaakt van streched sprue, die erop werd gekleefd met de extra thin cement en met behulp van deze lijm om het geheel zacht te maken en een mesje in vorm gebracht:





 
Ziet er al goed uit, mooie struktuur dat je hebt aangebracht.
Zo te zien word het toch net iets meer dan RUDD nie ;)
 
Yooo Bart, in verband met de vraag dat je deze middag gesteld had aan mij.
Er zitten kleine vertikale lasnaden achter en opzij de koepel en ook onderaan. Hier pics van de koepel van mijn model (uit de voorraad)

19_1.jpg
21_2.jpg

20_3.jpg

Effe off-topic : nu herrinner ik me bij het zien van de wielen dat ge hem laatste keer meehad
Back on-topic
 
Ge moet eens naar primeportal gaan ,klikken op the battlefield en dan op T-34 klikken. Daar vind je de verschillende types met en zonder die vertikale lassen
 
Ziet er goed uit.
En zo kleinnnnnnnnnn.
 
Heel mooi modelletje met een hele leuke afwerking tot nu.
Succes !!
 
thx for the comments.

@ DJ's: ik hou me aan de stukken uit de doos. het velletje PE werd meegeleverd door dragon, het enige wat niet uit de doos komt zijn de details op de fuel drum. tenzij je dan ook geen gietstructuur en dergelijke mag maken

@famo: bedankt voor de foto's en de link, beetje opzoekingswerk gedaan en je wilt niet weten op hoeveel manieren je deze lassen kan leggen... Of op hoeveel manieren de koepel gemaakt werd. Denk dat iedere fabriek zijn eigen versie had. Ook wel iets interessants tegengekomen in verband met verschillende veldconversies van appliqué armour voor de verschillende types...

vanavond nog een beetje verdergewerkt:





Het gaatje boven het spatbord wordt nog opgevuld
 
1/72, eindelijk nog eens die geweldig mooie schaal, dit blijft voor mij toch iets speciaals...
 
Prachtig model.
Ik voel nu al aan m'n kleine teen dat dit iets speciaals gaat worden.
Pas op: en mijnen kleine teen bedriegt me niet hé. :laugh:


Droop
 
......beetje opzoekingswerk gedaan en je wilt niet weten op hoeveel manieren je deze lassen kan leggen... Of op hoeveel manieren de koepel gemaakt werd. Denk dat iedere fabriek zijn eigen versie had....

En het was dan nog te zien als het een maandagse of een vrijdagse was ....... :laugh::laugh:
 
mooie details voor die schaal, is heel lastig - ik spreek uit ondervinding :)
 
Schoon werk Silenoz! Om niet veel tijd te hebben schiet je toch aardig op!
 
Ziet er goed uit en mijn petje af voor deze kleine schaal.

Ron
 
uhu verschrikkelijke schaal om hier detail in te krijgen maar iets zegt mij dat dit bij silenoz geen probleem zou mogen zijn. doe zo verder kerel ziet er al netjes uit.
 
Hey, :)

Eindelijk een "kleintje" onder de groten, nice.....:laugh::laugh:;)
Mooie update, blijf volgen.:$
 
thx voor de comments.

Deze week een klein beetje kunnen verder werken:

Begonnen met het detailleren van de zijkanten:

1_t-34_handles1.jpg


1_t-34_handles2.jpg


'k weet dat het de plastieken handvaten zijn, maar vind deze niet te zwaar voor het model. Ik weet niet hoe jullie erover denken? De houder van de extra benzinetank heb ik nog langs onder uitgehold tot er een gewone beugel overschoot. Ik zou in deze tank nog enkele deuken willen maken. welke methode gebruik ik daar het best voor?

Ik ben een klein probleempje tegengekomen met het achterste motorluik: dit past niet helemaal, zowel van diepte als van vorm. Dat eerste is gemakkelijk aan te passen, maar het gat in de romp is eivormig, en langs 1 kant licht afgerond in plaats van scherp. Ik dacht eraan om het luikje erin te zetten, op te plamuren en daarna de omtrek opnieuw te scriben.

1_t-34_problem_door.jpg


Verder ben ik begonnen aan de mechanismen die moesten verhinderen dat de trekkabels losschoten. Echt een prutswerkje.
hier zie je alle deeltjes uitgesneden

1_t-34_springlock1.jpg


En hier zijn de beugeltjes reeds in vorm geplooid. Nu eerst de kunststofstukken vastzetten en uitplamuren, daarna worden deze ertegen gelijmd.

1_t-34_springlock2.jpg


Tot een volgende....
 
Dat zijn de details die zo'n klein werkstuk hun cachet geven! Kan je de itlaten niet watuitboren Silenoz? Of is dat onmogelijk door de kromming naar boven toe?
 
Inderdaad knappe details die je erbij maakt en dat in deze kleine schaal toppie.
Wat die handvatten betreft zo op de foto te zien vind ik ze iets te dik aar zoals ik al aangaf kan dit ook door de foto komen.

Ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan