Hoofdsponsor

1/72 t-34/85 (dragon) [wip]

Mooi gemaakt je bakken en dat op zo een kleine schaal.
 
Die hoeken van die deksels kan je scherper maken door eerst een plooilijn te maken. Met je scalpel trek je een lijn in je koper ( langs een latje) . Dat doe je zo een 2 a 3 keer tot je een diepte verkrijgt. Dan in de plooibank en je zult zien dat je rechte ( niet ronde ) hoeken plooit. Bij messing moet je een tamelijke diepe groef trekken want dat is taaier dan koper.
Nadien met een fijn schuurpapiertje op de hoek wrijven en de snijbraampjes zijn weg.

Ok, tis op 1/72 maar dat gaat ook... :)
 
Ben niet zo van de militaire maar zie hier toch knappe staaltjes werk heb een vietnam boot besteld en ga er toch serieus werk van maken
Anders als auto's maar volgens mij niet minder leuk.

Gr
Dirk
 
hoi iedereen, op aanraden van de admins dus ook de laatste tijd niet echt stilgezeten, hoewel de vorderingen eerder minimaal zijn. Beetje pech gehad met het weer als het ware...

@mind 9: welkom voor een uitstapje naar het militaire gedeelte. denk dat er bij ons ook mensen zijn met een paar auto's in hun collectie. Zelf heb ik de AC Cobra liggen en een mustang, maar wanneer ik daarmee ge beginnen???

@famo: ik heb het geprobeerd om de plooiradii nog kleiner te krijgen door ze eerst voor te kerven, daarna de snede iets te vergroten met een scriber, en het geeft ongeveer hetzelfde resultaat...

Blijkt dat de revell kit van de t-34/85 de juiste loopwielen heeft (en een medeclublid was zo vriendelijk om deze ter beschikking te stellen, waarvoor een ferme dankt u op zijn plaats is), en deze zijn dus ook samengesteld en uitgeboord waar nodig, samen met de trek- en aandrijfwielen. Ook de haakjes voor de bevestigingen van de "ice-cleats" (stukken die op de tracks konden geschroefd worden om meer grip te hebben op een vervroren ondergrond) werden ook gemaakt en bevestigd. Ik weet niet of ik deze ice-cleats zelf ga monteren aangezien deze vooral in de winter gebruikt werden...

attachment.jpg

Bij 1 van de wielen heb ik een paar gaatjes teveel geboord, wat me eventueel het idee opleverde om 1 ander wiel te "monteren". Dit was niet ongewoon op een T34/76, deze reden met alles rond wat voorhanden was, maar bij de t-34/85's blijken er weinig referenties over te bestaan als dit al dan niet gedaan werd. Het wiel moet wel nog iets verkleind worden op de diameter:

attachment.jpg

Verder begonnen met de bemanning op te kuisen voor deze tank (deze zaten ook bij het pakketje van de loopwielen). de schoonste kant ervan:

attachment.jpg

Moet nog eens kijken hoe deze twee eruitzien als alles op de tank gemonteerd is, kan zijn dat ik ga moeten proberen hieraan iets te wijzigen nog, maar dit is voor later...

De achterkanten moeten nog redelijk wat aanpassing krijgen, er staat telkens een redelijk grote sinkmark in...
 
Ah zo te zien ben je er uit geraakt met je loopwielen.
Je beugeltjes voor de ice -cleats zien er ook in orde uit en zeker voor zo een kleine schaal.
Ben benieuwd wat je van de bemanning gaat maken
 
De figuren hebben wel zacht detail, zouden die niet uit de toon vallen bij je mooie tank ?
 
Hoi Silenoz,

Dat ziet er al zeer netje uit , maar de bekabeling van de lamp zou ik toch nog even aan passen!!
Normaal is het een buisje waar twee kabels uit komen een voor de lamp de ander voor de hoorn.

T-34-85_05.png
t34-85_40_of_54.png

Cheers,
André
 
Op deze schaal meer dan knap werk. Een mooi model in wording!
 
hoi, bedankt voor de opmerkingen.

In verband met de figuren en de draden, ga kijken wat ik eraan kan doen.
 
Ziet er al goed uit hoor, enkel de bemanning lijkt mij ietwat "goedkoop"...
Wellicht mocht je er andere hoofdjes kunnen op plaatsen...???? (Preiser?)
 
Momenteel deze ook eens als verborgen schat van de zolder gehaald...

begonnen aan de tracks:

297288-11032-35.jpg

Verder zijn de spatborden verwijderd om vervangen te worden door PE exemplaren... dat was een kleine ramp... er bestaat geen set specifiek voor dragon, en iedere bestaande set is te klein voor de romp, dus even uitzoken hoe ik eenvoudigst deze ga kunnen verlengen, met alle beugels en dergelijke erbij...
 
Precies een mooie scherpe kit! Niet veel verschil op het eerste zicht met deze kit in 1/35.
 
een vlugge vraag tussendoor:


is dit teveel doorhang van de tracks? Ik kan er geen schakels meer uithalen zonder dat er teveel spanning op de tracks komt...

e2ef346c4e939f9cd8e6429666d3dfa5.jpg

2ca488486cca20b402f73182d1e942f4.jpg
 
Bart, het ziet er goed uit, die russen hangen iets meer door, dus zeker geen probleem met dat.
Kleine vraag, waar heb je die tracks gehaald, in PÉ, lijkt me goed te zijn.
Ik heb enkel tracks in PÉ voor de Duitse voertuigen......
 
hey, thx, die tracks zijn van ET-model, maar op het papiertje staat voyager...

221781-13652-71-pristine.jpg


uiteindelijk heb ik de keuze tussen de huidige situatie en die met twee schakels minder. Dus heb ik het spanningswiel (het wiel waarmee de rups op spanning gebracht wordt) losgesneden, en heb ik geprobeerd in beide situaties hoe het eruit zag. De lengte blijft, omdat het wiel anders veel te dicht bij het voorste loopwiel uitkomt, en dit er een beetje raar uitziet.
 
Als je de tracks iets meer zou willen laten doorhangen dan is het misschien mogelijk om tussen de bovenkant van de tracks en de onderkant van het spatborden geheel korte cocktail prikkers of dunne stukjes sprue te steken en deze matzwart te painten. Zo zie je ze niet zitten en gaan de tracks iets doorhangen. Misschien is het een idee?.
 
Ziehier ook geen probleem wat de doorhang betreft.
 
Ziet er geslaagd uit hoor.
Tracks hangen niet te veel door naar mijn mening ;)
 
Heb dit topic nu pas opgemerkt na een lange stilte..heb deze doos ook nog liggen weliswaar zonder die tracks..blijf deze nu volgen tot op het....

Grtz yves,
 
volg in stilte en ben onder indruk grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan