Hoofdsponsor

1/72 t-34/85 (dragon) [wip]

Hey,

Indd, ik denk hetzelfde als GUnit, wat uitboren, komt nog mooier tot zijn recht.
Alleen het voorste stuk is voldoende denk ik omdat de uitlaat toch zwart wordt vanbinnen, dus de 'kroming' niet echt zal zichtbaar zijn.
 
Mooi update bart.
Hetgene ik eens gedaan om deuken in die benzinetank te maken is er een heel stuk uitgefreesd en er dan een stuk alu rond gedraaid en dan kunt ge mooie deuken in de alu maken.

Hier het resultaat.

1_dio_bail_out_01__3_.JPG
 
Laatst bewerkt:
Knap bezig, en op die schaal! Dat moet prutswerk zijn die kleine stukjes, maar het resultaat mag er wezen! Eerlijk gezegd dacht ik eerst dat het hier om een 1/35 ging ;-).

Erwin.
 
Het gaat vooruit, maar ik zou mijn PE nog eens onder de loep nemen en een beetje meer de braampjes afwrijven. Als ge je panzer gaat drybrushen/wheateren heb je kans dat je ze goed zal zien die braampjes.

2_111.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey, :)

De bramen kun je afsnijden met een kleine fijne schaar, gaat gemakkelijk, om de stukjes uit de snijden/knippen uit de boom.
Voor de kleine stukjes oppassen dat ze niet wegvliegen, anders met wat plakband werken. ;)
 
Bedankt voor de tips en/of opmerkingen...

@DJ's: prachtig werk op die benzinetank, ga dit eens proberen.

vanavond een beetje verder gewerkt, ik heb de handles vervangen, samen met het draadje van de lamp:

1_t-34_side.jpg


1_t-34_handles3.jpg


1_t-34_turret_upper.jpg


de uitlaten uitgeboord voor zover ik durfde gaan:

1_t-34_exhausts.jpg


en de kleine PE stukjes opgekuist en gekleefd, er is er 1-tje ter ziele gegaan toen het uit de pincet vloog, moet er nog eentje bijmaken dus...:

1_t-34_PE2.jpg


Tot een volgende...
 
Hey,

een mooie update man, schoon gedaan met die brute metalcoating op de mitrailleurbobel...;)
 
Is een mooie verbetering die beugels.
 
Die beugeltjes zijn inderdaad goed gelukt.
Ik weet niet met wat je die uitlaten hebt uitgeboord maar met een klein bolfreesje op een Dremel'ke gaat dit werkje als vanzelf.

Niettemin, mooi gedaan!


Droop
 
I love the smell of PE and copper in the evening ......
 
weerderom een mooi topic ,

deze al eens in het echt bewonderd en moet zeggen knap gedaan tot zover

knap bezig

tom
 
Ik weet niet met wat je die uitlaten hebt uitgeboord maar met een klein bolfreesje op een Dremel'ke gaat dit werkje als vanzelf.

Ik heb de uitlaten gemeten en waren 1.4mm, ik heb ze met een gewoon boortje ø1.2 lichtjes nageboord, ga eventueel iets dieper proberen te gaan met een kleiner boortje, maar... ben bang dat ik de wanden ga scheuren als ik verder probeer te gaan

Momenteel ben ik dus redelijk pi...ed op Dragon. Werd er door een vriend op gewezen dat het de verkeerde wielen waren, en na een controle in een boek over de T-34, kwam ik tot de conclusie dat ie gelijk had en dat de loopwielen uit de kit de verkeerde zijn...

1_t-34_wheels.jpg


t34_roadwheels.jpg (copyright T34, mythical weapon, airconnection)

De kitwielen komen overeen met de halve spinnenwielen nr9 op de foto, terwijl het volle spinnenwielen zouden moeten zijn (nrs 10-13), deze eerste werden niet gebruikt op t-34/85's

Eens moeten opzoeken bij welk een kit ze de goede hebben bijgestoken...
 
Laatst bewerkt:
vanavond begonnen met het construeren van de toolboxen, de eerste uitgesneden, geplooid en gesoldeerd:

hier uit elkaar:
1_t-34_toolbox1_2.jpg


en een eerste samenbouw:
1_t-34_toolbox1_1.jpg

De montagesteunen en handvaten moeten er nog bij komen, moet ook nog een beetje bijgevijld worden

Hopelijk morgen de andere...
 
Wederom niks dan lof voor de zoveelste machtige soldeerprestatie hier op het forum.
 
sluit mij volledig aan bij GUNit , prachtig werk en dat te zeggen op schaal 1/72

tom
 
Bart, ge zijt goe bezig! meer kan ik niet zeggen
 
bedankt voor de bemoedigende woorden, maar als ik zie wat anderen hier maken op het forum...

vanavond beetje verder gedaan, de basis van de bakken is er, nu nog eens kijken voor de hengsels en de sloten

1_t-34_boxes1.jpg


1_t-34_boxes2.jpg


1_t-34_boxes3.jpg
 
Leuk die bakken als je ze op hun plek ziet staan, ga je ze open laten om er gerief in te leggen ?
 
ik denk eraan om er 1 te beschadigen en 1 open te zetten. Ben op zoek naar referenties over de inhoud van die bakken. Waren het vooral tools of eerder gebruiksvoorwerpen van de bemanning.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan