Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger Daytona R/T 2006 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Aangezien mijn bouw van de Bismarck op zijn einde loopt stel ik alvast mijn volgende project voor.

Onze dochter was hier reeds aan begonnen zoals je kunt zien aan een aantal stukken, echter ze had er geen zin meer in dus ga ik hem afwerken.

Patje heeft me al op weg geholpen ivm de motor om deze netjes af te werken enzo.

In elk geval hier volgen een aantal foto's van de inhoud van de set en dus al een stukje geplakt en geverfd.

Het gaat om de kit #5316 van Testors.

ChargerTestors.jpg

sized_DSC01622.jpg

sized_DSC01621.jpg

sized_DSC01620.jpg

sized_DSC01619.jpg

Voor Patje hier wat foto's van de motor, al dan niet gedeeltelijk gebouwd.

sized_DSC01618.jpg

sized_DSC01617.jpg

sized_DSC01616.jpg

sized_DSC01615.jpg

Hier is de foto uit de handleiding Patje, in stap 9 kan je zien dat je de motor met dat achterstuk (ken de naam niet) moet bevestigen op 4 pinnen, echter 2 daarvan heb ik afgebroken bij het verwijderen van de motor om hem beter te kunnen afwerken.

Handleidingstap9.jpg

[/admin] Tom ik heb even een voorvoegsel bij je topic geplaatst.... kun je hier in het vervolg op letten aub.... met dank...[/admin]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Tom ,blij dat je reeds een topic opende van je auto hier.Ik merk op dat ik het gebroken deeltje niet kan zien.
Zoals we al hadden besproken om je te helpen lijkt het me een goed idee dat toch es te tonen nietwaar.
Ik wens je alvast veel plezier hier mee.
Patje.
 
hey tom mooie kit deze zal ik volgen hoor en uiteraard tips geven waar ik kan. veel plezier met deze.
 
Yes, een moderne MUSCLE CAR.
Als je vragen hebt, stel ze maar gerust.
We zullen je met raad en daad bijstaan. (als we kunnen)
 
Hoi Tom ,blij dat je reeds een topic opende van je auto hier.Ik merk op dat ik het gebroken deeltje niet kan zien.
Zoals we al hadden besproken om je te helpen lijkt het me een goed idee dat toch es te tonen nietwaar.
Ik wens je alvast veel plezier hier mee.
Patje.

Heb mijn 1ste post bijgewerkt met een deel uit de handleiding om je die afgebroken pinnetjes te tonen.
 
Dat achterste stuk is de versnellingsbak.
Deze kan je eerst tegen je motor lijmen.
En dan zou je hem met de 2 resterende pinnen moeten kunnen vastlijmen.
Als dit niet moest gaan kan je altijd een gaatje boren waar dit pinnetje zat en er een dun asje in lijmen.
En daar waar het afgebroken pinnetje inzit even uitboren en dan is het als nieuw.
 
Het stukje dat op het chassis zelf zit is dus afgebroken? ja dat lijkt me te herstellen hoor.Als je het stukje niet hebt weg gegooit natuurlijk.Plaats je mmotor na het afwerken ervan gerust op zijn plaats en verlijm daarna het afgebroken deeltje er netjes aan weer.Zorg er wel voor dat de lijm ondertussen al stevig hard is en lijm dan dat deeltje er weer aan.Anders mocht het niet lukken neem dan es een detail foto van de ruimte waar je motor in komt te liggen zodat we dan es kunnen kijken wat we eraan kunnen gaan doen he maatje.
 
Even tussendoor twee foto'kes van hoe ik het motorblok wat heb herwerkt, het glanzend zwart is vervangen door flat black van Tamiya. Het chroom kleur heb ik vervangen door Metal 91 revell aqua.
Heb wat stukken weggesneden dat de dochter had laten hangen (sprue).

Zal in de volgende reeks foto's wel overdag fotograferen.

sized_DSC04704.jpg

sized_DSC04703.jpg

Persoonlijk vind ik de kleurcontrasten veel beter uitkomen in de herwerking.
 
Ja klopt ook hoor is realistischer.ga zo door en het word een echte;)
 
Mooi hoor Tom een moderne muscle car
Blijf volgen en voor vragen kan je altijd een pb ofzo sturen

Gr
Dirk
 
Zo in het geel ziet het er een krachtig beestje uit.
Die Amerikanen hebben best wel mooie automodellen.

Johan.
 
Deel 2, afwerking van de motor + de bouw op het onderstel (of hoe je dat ook noemt). Ben eigenlijk echt wel een leek in auto's, kan ermee rijden en daar stopt het dan zowat. Onze dochter had het onderstel in metallic gestoken, heb dit gewijzigd in mat grijs.

Patje de afgroken pinnekes heb ik gisterenavond er gewoon terug bovenopgeplakt, beetje afgeschuurd eerst en een nachtje goed laten drogen. Momenteel houden ze wel.
Ondervind wel aan dit model dat niet alles heel mooi netjes past en rechtzit, hier en daar moet wat worden bijgeschuurd.

Zo, en nu een volgende update met bewijzen:

sized_DSC04709.jpg

sized_DSC04708.jpg

sized_DSC04707.jpg

sized_DSC04706.jpg

sized_DSC04705.jpg
 
Je hebt het zeer net herstelt man en het onderstel is het chassis maatje.Je vergat echter de naadjes te schuren en te plamuren he, maar kom dat is niet zo erg he. Verder ziet het er al zeer goed uit.
Patje. ;)
 
Dat klopt Patje, moet eerlijk toegeven dat ik me dat spul nog niet heb aangeschaft, wat kan ik hiervoor eigenlijk best gebruiken? Heb al vanalles gehoord, putty, millyput...enz En moet je de naden daarvoor meer uitslijpen zoals je met een muur doet als je die plamuurt?
 
Wel in alle eerlijkheid ik gebruik steeds die van polly fila en is goed ook,hecht goed op het plastiek en makkelijk te schuren.wijselijk gebruiken want iemand die het voor de eerste keer gaat gebruiken heeft de neiging te veel te gebruiken zoals ik deed en dat geeft enkel extra werk nadien.
Goed laten harden en uitdrogen,neem dat alvast in acht.
Als ik de naadjes doe schuur ik idd zoals je hier aangeeft een schuin kantje eigenlijk,lijm terug tegen elkaar en plamuur het,zorg voor een goed stukje hard plastiek om het glad te trekken al.geeft beter schuurwerk en minder werk op voorhand al.wees zuinig ermee en doe er in kleine beetjes op.
Putty is engels eigenlijk voor vulmiddel(plamuur) miliput is twee komponenten pasta die je netjes moet gaan kneden tot een geheel,wees ervan op de hoogte dat je telkens van beide componenten evenveel gebruikt .Ook dit hecht goed op plastiek,maar is eerder om grotere openingen te overbruggen he.
Het schuren gaat echter wat lastiger daar het erg hard word maar wel zeer stevig.
Ik hoop je bij deze van dienst te kunnen zijn maatje.
Patje.;)
 
Lol Patje zo simpel, kheb dat in mn kelder staan. Van die reeds gemaakte in een potteke. Kzal dat dan maar eens bovenhalen. Wat denk je, maak ik dan alles terug los of hou ik het voor mn toekomstige modellen?
 
Tom vent doe dit in de volgende projecten op de motors,maar werk nu wel met plamuur op de resterende bouwstappen.
Enfin indien het nodig zal zijn he.Breek het niet uit manhet is nu juist mooi zo.
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan