Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger Daytona R/T 2006 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit.
Wat ik ook wel is doe als de naad niet te groot is,
is gewoon opvullen met lijm en daarna gewoon gelijkschuren.
Wel vodoende tijd geven om de lijm hard te laten worden.
 
Mannen, met doodgewone TyppEx van vroeger (ge weet wel om typefouten en schrijffouten mee te bedekken) kan je ondiepe holes ook vullen. Na droging laat het zich simpel gladschuren. Maar het stof zeker niet inademen want het product is heel ongezond.
 

Tom,

zoals gewoonlijk, ben ik zéér kritisch, maar geef er dan meestal de oplossing bij.

In het "metallic" zie ik te veel streep-effect zitten. miscchien in het vervolg je verf wat meer verdunnen en enkele laagjes meer aanbrengen. Daarmee moet het opgelost zijn.
 
Owk Dominiek, zal er opletten. Zit momenteel eigenlijk met een stukje te sukkelen, dat ik wil doen blinken als een spiegel, maar krijg ook niet het gepaste effect. Krijg gewoon nu verschillende tinten rood. Heb het al gepolierd met mn dremel enzo. Heb dus nu ook schrik om de carroserie onder handen te nemen omdat die misschien ook niet mooi effen zal zijn.

Heb me een spuitbus primer aangeschaft en dan een bus gele lak.
 
Over welk stukje gaat het?
Heb je een foto?
 
Wel Camaro in de originele foto zie je wat ik wil bereiken.

sized_Chargermotor.jpg

En dit zijn mijn onderdelen:

sized_DSC04711.jpg
 
Je kan misschien nog een paar verdunde laagjes rood aanbrengen.
Dan zal het een egalere kleur hebben.
En voor de glans een laagje vernis erover.
 
Nog een vraagje.
Welke verf gebruik je?
 
Dus dat rood wil je laten glanzen?

Simpel!

Ik weet niet of je met de airbrush werkt, of niet...... want met zal je zeker een beter resultaat krijgen.

Mijn stappenplan dat gegarandeerd werkt:

1/ zorg dat de verflagen voldoende dekken....... maar ook streeploos zijn. Desnoods aanbrengen met een spuitbus.
2/ breng met de airbrush of spuitbus, zo'n 10 lagen - jaja, je leest het goed - glanzende vernis aan.
3/ begin met polijsten: korrel 1500 - 2000 - 3200 - 4000 - 6000 - 10000 - 120000
4/ daarna gebruik ik of de flesjes van Novus, of anders de waxen van Tamiya

Lees topic http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=2366 er maar eens op na.
Ook deze: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=57&page=2&highlight=novus
 
Kheb enkel penselen, en gebruik de aqua colors van revell.
 
Vernis spuiten uit een spuitbusje dan.
Laagjes verf GOED verdunnen en meerdere lagen leggen.

Dat zou ook moeten lukken.
 
Je kan ook de kleurloos van aqua gebruiken.
Een paar dunne laagjes en je zal de glans er ook al zien in komen.
Wel zien dat alles glad is.
Want als er verfstrepen inzitten ga je nooit het gewenste effect krijgen.
Deze motor is helemaal met de borstel geschildert.
Als je de verf verdunt kun je hem lekker strak aanbrengen. (ik doe het gewoon in het scheel van de aquapotjes met water van de kraan.)

DSCF2592.jpg
 
Heb ondertussen nog wat verder gebouwd aan het chassis. Zoals je zult zien heb ik de uitlaat dus in meerdere lagen gedaan en sterk verdund, heeft dus inderdaad minder last van strepen, of zo goed als geen zelfs. Moet wel opmerken dat je goed moet opletten bij deze kit. Als je hem bouwd volgens het plan dan kan het gebeuren dat je al een stuk hebt gelijmd wat je er nadien terug moet afhalen omdat een volgende stuk er gewoon niet in te krijgen is. Had dit met het dekplaatje van de aandrijving (als ik het allemaal goed benoem) dus die stang die naar de wielen loopt en dat plakaatje halverwege erbovenop.

Hier nog wat foto's:

sized_DSC04714.jpg

sized_DSC04713.jpg

sized_DSC04712.jpg
 
mooi werkje Tom
echt doe je goed en goede afwerking
doe zo verder zou ik zeggen


groetjes
Roel
 
Ja Tom dit gaat goed zie ik toch,zeer net geverfd ook en hebt nog veel detail weergave na de verfbeurt.Goed man dat is het gewoon he.
Patje.
 

Tom, ik weet dat ik een ambetanterik ben, maar doe dit alleen om je naar een beter niveau te tillen.

Ik meen hier op de foto nog redelijk wat gietnaden te zien zitten onder de verf. Met een kleine inspanning om deze weg te schrapen/schuren, breng je het model naar een hoger niveau, zonder veel inspanningen te moeten doen.
 
Ziet er goed uit.
Om het probleem van iets te moeten losmaken te voorkomen,
is het handig om eerst een dryfit te doen (onderdelen op zijn plaats zetten zonder lijm)
En desnoods meerdere stappen.
Zo kan je al inschatten of er ergens problemen gaan zijn of je komt ze al tegen.
 
Dominiek je bent zeker geen ambetanterik, aprecieer een ongezouten mening. Altijd het antwoord krijgen dat je goed bezig bent terwijl dat niet zo is daar schieten we niets mee op.

Camaro, inderdaad. Dat ben ik dan ook beginnen doen ondertussen.
 
er zijn nu eenmaal mensen die je werk zeer goed kunnen beoordelen daar zij reeds zeer ervaren zijn,zij die zeggen dat je goed bezig bent hoeft niet onjuist te zijn daar zij dat ook vinden.
 
er zijn nu eenmaal mensen die je werk zeer goed kunnen beoordelen daar zij reeds zeer ervaren zijn,zij die zeggen dat je goed bezig bent hoeft niet onjuist te zijn daar zij dat ook vinden.

Bedoel dat ook niet zo ze Patje, ik beaam iemand zijn werk ook goed, naar mijn bescheiden mening dan wel. Inderdaad iemand met heel veel ervaring legt zijn maatstaven gewoon hoger, het blijft wel zo dat dit de personen zijn waar we van leren. Net zoals met jou hoe je me helpt met de bouw van de motor, met die leidingen enzo die nog moeten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan